Pixabay

היתרון הבולט של שיווק באינטרנט על פני שיטות השיווק המסורתיות שנמנו לעיל הוא אפשרות המדידה של קמפיינים ברשת: בכל רגע נתון ניתן למדוד את ביצועי הקמפיין בכל אפיק שיווקי, לפלח את הביצועים על פי קהלי יעד מדוייקים כתער, לקבל מידע רחב ומגוון אודות יחסי עלות-תועלת בכל היבט רצוי ולבצע אופטימיזציה של הקמפיין על מנת להפוך אותו ליעיל יותר ולכן אפקטיבי יותר.

מסורתי לעומת אפקטיבי

ניקח למשל דוגמה של שלט חוצות שמוצב בנתיבי איילון ומעודד את הצופים בו לרכוש מוצר מסוים. שלט כזה, שהצבתו במיקום אטרקטיבי שכזה בוודאי עולה הון תועפות, נחשף לעשרות אלפי אנשים החולפים בכביש מדי יום. לכאורה מדובר בחשיפה אדירה שבוודאי תכסה את עלות הצבת השלט עצמו – אבל כמה מן האנשים שנחשפים לאותו שלט אכן ירכשו את המוצר שמפורסם בו? האם כל מי שהבחין בשלט אכן שייך לקהל היעד הפוטנציאלי של אותו מוצר?

שלט חוצות באיילון איננו יודע לזהות מיהו האדם שאליו הוא נחשף, לרבות פרמטרים כמו גיל, מין, רמת הכנסה, השכלה, תחומי עניין וכן הלאה. לפיכך, בהכרח השלט הזה - בדיוק כמו פרסומת טלוויזיונית או רדיופונית ומודעה בעיתון - בהכרח ייחשף לאנשים שאינם קהל היעד ולא ירכשו את המוצר.

לעומת זאת, שיווק באינטרנט עם קידום ממומן מאפשר למדוד כל מרכיב בקמפיין באופן מדויק: למשל לפנות רק לנשים בגילאי 40-45, גרושות ובעלות תואר אקדמי שאוהבות בעלי חיים. בלי לפנות לגברים, בלי לפנות לנשים צעירות מדי או מבוגרות מדי, בלי לפנות לרווקות או נשואות וכן הלאה – ובמילים אחרות מדובר בהקצאת משאבים יעילה ובניצול יעיל להפליא של התקציב.

מסקנה:

פרסום באמצעים המסורתיים יכול אולי להתאים לעסקים וחברות שיש להם כסף מיותר לבזבז. אבל אם אתם עסקים עצמאיים קטנים שמבקשים להגדיל את קהל הלקוחות שלכם, שיווק באינטרנט הוא האפשרות שבה כדאי לכם לבחור: פשוטה, מדידה ואפקטיבית.