גן רקפת יושבת ממחר: "אין לנו דברים בסיסיים"

$(function(){setImageBanner('40dc9b46-99be-4f6e-820f-5f72f5cda7de','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

אמא לילד בגן לחינוך מיוחד ברחוב הלילך מספרת על יחס מזלזל מצד העירייה ובעיות שנופלות על אוזניים ערלות. שלושה חודשים בלי חצר, קלינאית תקשורת שמגיעה רק פעם בשבוע ושלל בעיות עלו. הגן יושבת החל ממחר: "חייבים לעשות את הצעד הזה, אחרת ימשיכו לא להתייחס אלינו"

גן רקפת, גן לחינוך מיוחד עם תשעה ילדים בני 4 יושבת החל ממחר בגלל טענות לכאורה של ההורים בגן על יחס מזלזל ואדישות מצד העירייה – בעיות שנופלות על אוזניים ערלות.

"בתחילת השנה היה אמור להיפתח גן עבור הילדים שלנו, בסוף החליטו לשים אותנו בגן רקפת כי אמרו לנו שהגן לא נפתח וכרגע הילדים ישובצו לגנים אחרים. השנה התחילה עם גן ללא חצר, ללא שקעים של חשמל, קיבלנו 4 קירות והיינו צריכים להגיד תודה", מספרת אחת האימהות בגן.

"אתמול בפעם הראשונה עד עכשיו הילדים שלנו יצאו לחצר בפעם הראשונה, אי אפשר היה לצאת לשם. שלושה חודשים היינו בלי חצר, זה נשמע למישהו בעירייה הגיוני?", הוסיפה אותה אמא.

"אחרי שנגמר עניין החצר, כשאנחנו מנסים לטפל במספר בעיות במקביל, יש את עניין הקלינאי תקשורת, דבר בסיסי, איך אין בגן? יש מישהי שמגיעה ומדריכה את הגננת שעתיים בשבוע, בדקתי אם יש דבר כזה קלינאית תקשורת שמגיעה בכל יום והפלא ופלא, בירוקה יש מישהי שיושבת פרטני עם כל ילד מספר פעמים בשבוע, בגן אגם יש מישהי שיושבת באופן פרטני עם הילד למשל, גם שהוא בדיוק עם הצרכים שלנו. חזרנו לאגף החינוך ובדקנו, הם אמרו שזה מה שיש, קלינאית תקשורת שמגיעה להדריך את הגננת. עם כל הכבוד לגננת, אין לה את הכלים שיש לקלינאי תקשורת. זה לא עוזר".

החצר בגן רקפת

"מרפאה בעיסוק גם אין, היא יצאה לשמירת הריון לפני שבוע וכרגע אין ומחכים שימצאו חדשה. הילדים לא מקבלים את הכלים, זה גן מיוחד שאנחנו יודעים שהעירייה מקבלת ממשרד החינוך תקציבים של אלפי שקלים בשביל שהילדים יקבלו את הכלים בשביל שבהמשך יוכלו כמובן להשתלב בגנים רגילים. בשיא החוצפה אמרו לנו ללכת באופן פרטי לקלינאי תקשורת, שילמתי כבר המון כספים על זה, אבל אי אפשר ללכת כל יום והילד צריך לקבל את זה במסגרת שלו. בעירייה לא נותנים לנו תשובות, החלטנו שדי. אמרנו שעד שלא נעשה בלאגן לא יעזור כלום. כל שעה שעוברת זו שעה שהילדים שלנו לא מתקדמים בה. לא סתם שמו את הילדים בגן הזה, עברנו וועדה והמלצות של קופת חולים. זו מלחמה מתחילת השנה. שלושה חודשים הם תקועים בגן בלי חצר, איך הם יוכלו להשתלב בהמשך בגן רגיל אם הם לא מקבלים את התנאים שלשמם הם נמצאים בגן הזה?".

במכתב שכתבה אמא אחרת בגן נכתב: "אנו,הורי גן "רקפת"-גן ממלכתי דתי החלטנו להפגין, לשבות ולא לשלוח את ילדינו לגן! ילדינו משובצים לגן שפתי חינוך מיוחד אך אין לנו קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק.קלינאית לא שובצה לגן כלל ומרפאה בעיסוק יוצאת לשמירת הריון ולא קיבלנו מחליפה.אנו רוצים שילדינו יתקדמו ויצליחו לעמוד במטרות שצוות הגן הציב לכל ילד,כל אחד על פי הקשיים  שלו.קיבלנו תל"א - תוכנית אישית בה הוצבו מטרות ויעדים לחיזוק הילדים תוך 3 חודשים אך זה לא אפשרי ללא צוות פרא רפואי שיהיה בגן על בסיס שבועי-קלינאית ומרפאה בעיסוק. לא ייתכן שהגן ייקרא "גן שפתי" ולא ייעשה שום טיפול פרטני בתחום השפה. אנו לא נתייאש ונמשיך במאבק עד שיימצא פתרון לילדנו.עברנו לא מעט קשיים אך קשיים אלו חיזקו אותנו ולמדנו שטובת ילדינו היא מעל לכל וכל אמצעי שיוכל לעזור לנו להשיג את הצלחת ילדינו,ניעזר בו".

ההזנחה בגן

"הקשיים שחווינו החלו בסוף השנה שעברה,כשאנו,הורי הגן באנו למחלקת החינוך בחופשת הקיץ לרשום את ילדינו לגן ממלכתי דתי חדש שנבנה עבור ילדינו-ילדי חינוך מיוחד, בשכונה הירוקה,כפי שנמסר לכל הורה במכתב בדואר,אך גן זה נמסר לטובת החינוך הרגיל ואת ילדינו רצו לפזר בין גנים ממלכתיים(למרות שהובטח לנו גן ממלכתי דתי).מספר הורים כתבו מכתב לראש העיר,פנו לגורמים בעירייה ואף לפיקוח,ובחופשת הקיץ,כשבועיים לפני תחילת השנה הנוכחית,נפתח עבור ילדינו גן ממלכתי דתי-גן "רקפת".לצערנו,גם כאן המשכנו לעבור קשיים: הגן לא היה מוכן לקליטת הילדים,היו מפגעים רבים,ליקויים הן בכניסה לגן והן בתוך הגן.היו חסרים אמצעים בסיסיים שיאפשרו להכין ארוחה לילדינו,כמו חיבור חשמל לגז.שוב פנינו ההורים לעירייה ודרשנו לטפל בכל הכשלים,ואלו טופלו אחרי לא מעט זמן.הליקוי החמור מכולם היה שהחצר לא היתה מוכנה,וילדינו נאלצו להישאר יום יום בגן עד השעה שתיים ברציפות,דבר שלא מוסרי ולא הוגן לילד המשובץ לגן רגיל וקל וחומר לילד המשובץ לגן חינוך מיוחד!ילדינו נאלצו לשהות רק  בתוך הגן במשך 7 שעות ברציפות,ללא יציאה החוצה כלל!שוב,אנו ההורים לא ויתרנו ונאבקנו,פנינו שוב ושוב במשך תקופה ארוכה לגורמים האחראים על כך בעירייה עד שהשבוע סוף סוף העניין טופל, וילדינו "זכו" לזמן איכות בחצר הגן. עברנו לא מעט קשיים,אך כל אלה חיזקו אותנו ואנו לא נשקוט ולא נרפה,ונשתמש בכל האפשרויות העומדות בפנינו עד להשגת המטרה שלנו-קבלת צוות פרא רפואי לגן-קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק,שיוכלו לעזור לילדינו להשיג את המטרות שלשמן שיבצו את ילדינו בגן שפתי -גן חינוך מיוחד.אנו מבקשים זאת בזכות ולא בחסד,שכן אלו התנאים הבסיסיים שאמורים להיות בכל גן שפתי. בנוסף, כשרשמנו לגן רקפת הגן היה גן שפתי לפני כמה ימים הבנו ששינו את השם לבן מעוכבי התפתחות כיוון שאם זה היה נישאר גן שפתי היו מחויבים לשים לנו קלינאית".

תגובת העירייה תובא לכשתתקבל.


 
$(function(){setImageBanner('de490b80-6cb5-4939-a5df-a6cfac5faa98','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('41699971-aa5f-48c0-80cc-5797df739a60','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה