עיריית יבנה פתחה מכרז לקבלנים לפני תום מועד ההתנגדויות ואישור תכנית הבנייה של מיזם ב'נאות שמיר'

$(function(){setImageBanner('af6f45ae-012e-4c0b-8d54-9565d7e8323d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

התושבים: "ניצול ציני של היעדרות הדיירים העתידיים. אפילו לא דנו בהתנגדויות שלנו. מתחם המתנ"ס, המקווה ובית הכנסת יהיה בכייה לדרות. מדובר ברשלנות, בפזיזות ובזלזול גם בנו וגם בקבלנים" | חבר המועצה, רועי גבאי: ️"העובדה שמאות רבות של תושבים מתנגדים שלחו מכתבים - כנראה לא מעניינת. יש בכוונתי להיאבק בשיטה הזו של מחטפי מכרזים ומיזמים במלוא הכוח. לצערי כנראה שהציבור לא מספיק חשוב ובהחלט נחצה כאן גבול!" ן העירייה: "לאחר אישור התב"ע ניתן יהיה להוציא את הפרויקט לביצוע"

      בונים לפני שמאשרים?       

                                                                                                                      תושבי שלב א' של השכונה החדשה ביבנה, 'נאות שמיר', הופתעו לגלות לפני מספר ימים כי עיריית יבנה פרסמה מכרז לבניית בית-כנסת, מקווה טהרה ומתנ"ס בשכונה, והחלה לערוך סיורי היכרות ופגישות עם קבלנים המעוניינים לגשת למכרז – וזאת עוד טרם שאושר שינוי התב"ע באתר המיועד, בטרם שחלפו 60 הימים הקבועים בחוק להגשת התנגדויות לפרויקט, ובטרם שנדונו ההתנגדויות בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ובמליאת מועצת העיר.

ב', תושב השכונה (השם שמור במערכת), מציין הבוקר כי למעלה מ-500 תושבים מתנגדים לפרויקט מטעמים פרקטיים של אי-התאמה של השטח שהוקצה לפרויקט, לשימושיו העתידיים השונים: "המטראז' שהוקצה על-ידי העירייה זעום ומצומצם, ואיננו מאפשר שימושים נוחים ומרווחים בשלוש מרכיבי המיזם: בית הכנסת, המקווה והמתנ"ס. בשטח שהוקצה לא תוכל להתקיים פעילות סבירה של חוגי המתנ"ס ומסגרותיו, הנשים לא תוכלנה להשתמש במקווה באופן ראוי וצנוע ובחופש תנועה סביר, ובית הכנסת יהיה צר מאד מלהכיל את מספרם הרב של המתפללים אשר יבקשו לעשות שימוש בהיכל בשבתות ובחגים".

כאן יקום מתנ"ס. וגם בית-כנסת. וגם מקווה

עוד מוסיף ב': "אם עיריית יבנה הייתה דלה בשטחים ולא הייתה מסוגלת להציע אלטרנטיבות ראויות – ניחא, היינו מבינים זאת, אולם לא ייתכן שבשכונה כל-כך רחבת-ידיים ומפוארת, השטח שיוקצה למתחם הזה יהיה כה דל ולא סביר ובלתי מתחשב בצורכי התושבים. העירייה לא קיימה איתנו אפילו דיון אחד, ולא נכנסה עמנו לתהליך של בחינת הצרכים. מרבית התושבים העומדים לאכלס את השלב הנוכחי הרי אינם מתגוררים ביבנה עדיין - וזהו ניצול ציני שמבצעת העירייה בהיעדרם הפיזי. למעשה זהו מחטף שמתבצע על חשבונם ועל גבם. כשהם יגיעו כבר יעמדו מול עובדה מוגמרת".

ב' מדגיש כי לוועדה המקומית לתכנון ובנייה כבר הוגשו חלק מההתנגדויות, ואחרות נוספות מיועדות להיות מוגשות בימים הקרובים.

חבר מועצת העיר, וי"ר סיעת 'יבנה במרכז', רועי גבאי, ציין כי הבוקר (ב', 02.09.2019) הוזמנו קבלנים לסיור באתר, אשר לווה על-ידי בכירי העירייה ואגף ההנדסה. גבאי נכח במקום וביקש להבהיר לקבלנים את המצב לאשורו, לפיו עדיין לא ניתן אישור תב"ע למיזם - אולם הקבלנים מסרו לו, לדבריו, כי נציגי העירייה הדגישו בפניהם באופן חד-משמעי כי הפרויקט עומד "לביצוע מיידי".

גבאי מציין כי העלה את הנושא לדיון בפני ועדת מכרזים עוד בשבוע שעבר, במטרה למנוע מצב בו הקבלנים ניגשים למכרז ונכנסים להוצאות רחבות-היקף, טרם שהפרויקט אושר כלל.

"זה עניין חמור במיוחד", מציין הבוקר גבאי בשיחה עם 'יבנה נט', "שעלול לגרום לנזק גדול לתושבים ולקבלנים, ויש בכוונתי להיאבק בשיטה הזו של מחטפי מכרזים ומיזמים במלוא הכוח".

בפוסט מטעמו כותב גבאי:

"על מכרז של 20 מיליון ש"ח, פזיזות ואיכות חייהם של התושבים

חודשים ארוכים שאני מתריע כי עיריית יבנה מתנהלת באופן מדאיג. אתמול פורסם מכרז לבניית מקווה נשים, מתנ"ס ובית-כנסת בשכונת 'נאות שמיר', לפני שהתקבלו כלל האישורים הנדרשים על-פי חוק.

️העובדה שמאות רבות של תושבים מתנגדים שלחו מכתבים - כנראה לא מעניינת.

️העובדה שאנו בתוך תקופת ההתנגדויות לאישור התכנית, המוגדרת בחוק, ולא ממתינים לשמוע את דעת התושבים - גם היא כנראה שולית.

️העובדה שהמתנ"ס מוגבל בייעודים שלו בגלל איסור התב"ע לשהייה יומיומית, עקב סמיכות לאגני החדרה, וכך, לדוגמא, לא ניתן יהיה להקים בו מעונות-יום או צהרונים - כנראה לא מטרידה.

כל אחד מאלו - ובוודאי שכולם יחד - מהווים סיבה מספיק טובה לאי-פרסום המכרז בשלב זה.

לצערי כנראה שהציבור לא מספיק חשוב, ובהחלט נחצה כאן גבול!

אגב, ישנן נקודות נוספות שניתן לדון עליהן בנוגע למכרז זה: העומס הצפוי באזור עקב שילוב המוסדות שרק יתעצם משנה לשנה; פרטיותן של נשים שהולכות למקווה עלולה להיפגע עקב הסמיכות למתנ"ס ולקהל אנשים; מתנ"ס ובית-כנסת קטנים יחסית לגודל האוכלוסייה; חלופות אחרות שקיימות ושלא נבחנו; ועוד.

אנחנו נמשיך לפעול על-פי חוק, וכל מי שרואה לנכון להתנגד לתכנית הנ"ל מוזמן לשלוח מייל לוועדה לתכנון ובנייה".

במכתב ששיגר גבאי ליועצת המשפטית לעירייה, ציין: "התרעתי כי ישנה התנגדות רחבה לאיחוד המגרשים, שמטרתו הקמת מבנה משולב של מתנ"ס-מקווה-בית-כנסת...להפתעתי...פרסמה עיריית יבנה מכרז...עוד לפני סיום ההליכים הסטטוטוריים הנדרשים ובהתאם להוראות החוק, שכן אנו עדיין בתקופת הפקדת התכנית וזמן להערות והשגות לתכנית. כמו-כן, מועצת העיר טרם החליטה על פתיחת תב"ר מתאים...".

עוד הדגיש: "המכרז אינו משקף בצורה ברורה ונדרשת למציעים הפוטנציאליים את מצב הדברים בנוגע לסטטוס התהליכים הסטטוטוריים הנדרשים בהתאם להוראות הדין, ואינו משקף כי ככל שיינתנו האישורים הרלוונטיים – דין המכרז יהיה להתבטל".

ומסיים: "אבקש לבטל לאלתר את פרסום המכרז, או לחילופין לציין באופן גלוי ובולט במסמכי המכרז כי קיומו כפוף לאישור התכנית ולאישור תקציבי של מועצת העיר".

ח', תושבת השכונה, הגיבה: "בתור אישה ההתנגדות העיקרית שלי למתחם כזה הוא בעצם החדירה לפרטיות. מי שלא מכיר את נבכי הלכות טהרה, נשים הולכות למקווה פעם בחודש על-מנת להטהר ואז יכולות לקיים יחסי אישות עם בעליהן. מדובר בנושא אינטימי במיוחד ולא הייתי שמחה לצאת מהמקווה כשכל התושבים יודעים מאין אני באה ולאן פניי. צריך לתת את הדעת על נושאים כאלה. זה לא מקובל ולא מתקבל על הדעת".

ר', תושב השכונה: "אם רק העומד בראשות העיר או היושבים עמו בקואליציה היו יודעים להודות בטעות, למחול על כבודם ופשוט לשנות תכניות. יש לי הרגשה שהמתחם הזה ייבנה בדיוק כפי שהוא כעת, ובעוד כמה שנים התושבים לא יבינו מי תכנן את השטות הזו (ויש דוגמאות חיות לכך כיום ב'נאות רבין' על חלקיה השונים). טעות לעולם חוזרת, והלוואי ואתבדה".

תגובת עיריית יבנה תפורסם לכשתתקבל.

17:08- להלן תגובת עיריית יבנה:

"ראש העיר, צבי גוב-ארי, מסר בתגובה: "חבר מועצה המחבל במאמצי העירייה לקדם את העיר ולפתחה, חורג מסמכותו ועושה לעיכוב פרויקטים משיקולים פוליטיים צרים -  איש זה אינו ראוי לתפקידו. הגעתו היום לסיור הקבלנים והפצת מידע שנועד לחבל בתכניות העירייה הינם מעשה חמור וחציית קו אדום של נבחר ציבור הפועל כנגד האינטרס העירוני וטובת התושבים. 

מדובר בתכנית איחוד מגרשים אשר נבחנה ואושרה על-ידי כלל הגורמים התכנוניים. חבר המועצה גבאי ביקש לדון בתכנית פעם נוספת במסגרת מליאת הוועדה לתכנון ובנייה בה השתתפו נציגי משרד האוצר, משרד הפנים, איכות הסביבה ועוד. גם לאחר הדיון, התכנית אושרה כלשונה להפקדה, ונמצאת בהליך לקראת מתן תוקף. ללא העיכוב המיותר ניתן היה לקדם את התוכנית למתן תוקף כבר לפני למעלה מחודשיים. כמובן שלציבור תינתן האפשרות להגשת התנגדויות ובמידה ויוחלט על שינויים התכנית תעודכן בהתאם וכמקובל. לאחר אישור התב"ע ניתן יהיה להוציא את הפרויקט לביצוע.

אציין כי לביצוע הפרויקט הוגדר תקציב, סיור קבלנים נערך במטרה להימנע מעיכובים מיותרים. היועצת המשפטית הבהירה לחבר המועצה כי חברה קבלנית תבחר לאחר השלמת ההליכים הקבועים בחוק וכי המכרז יבוצע בכפוף ובהתאם להיתרי הבנייה המחייבים. צר לי שחבר המועצה סטה מהנתיב הנכון עליו צועדת העיר וגלש למעשים חסרי אחריות הגובלים בחוצפה ובעזות מצח. הנ"ל מנסה לקושש קולות פוטנציאליים באופן ציני ובמצג שווא של ''פעילות אקטיבית'' אשר אין מאחוריה כל עשייה או תרומה לעיר. חרף מאמציו אמשיך בפעולות לפיתוח העיר לרווחת תושביה".

מעיריית יבנה נמסר עוד כי בניגוד לאמור בכתבה, במשרדי הוועדה לתכנון ובנייה לא התקבלו התנגדויות לתכנית."


 
$(function(){setImageBanner('040b842d-4b0f-464e-81d2-902b6a005d35','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('2b3c3f14-3e64-4cce-892a-6edffbbf07a8','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה