טובות השתיים עם האחד

$(function(){setImageBanner('b97ddfdb-7fba-41ec-9287-80c1b07101cd','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

רעידת אדמה פוליטית: שתי הנשים החזקות והמשפיעות ביותר ביבנה חברו למאיר שטרית לבחירות הקרובות. יו"ר 'יש עתיד' ביבנה, חברת המועצה רונית ארנפרוינד החליטה להסיר את מועמדותה לראשות העיר ואיחדה כוחות עם רשימתו של שטרית. יחד איתה הצטרפה יו"ר נעמת במרחב, זהבה אלימלך, שמביאה את כל הניסיון והאג'נדה הנשית אל הרשימה המשותפת. ארנפרוינד: "מצאתי שותף אמיתי. מאיר שטרית הוא האלטרנטיבה היחידה להחלפת השלטון". אלימלך: "רק מאיר שטרית יקדם מנהיגות נשית אמיתית. רונית גיבורה אמיתית"

צילום: חגי חסדאי כהן

צילום: חגי חסדאי כהן

דרמה כזאת לא הייתה מעולם במערכת בחירות ביבנה. חודשיים לפני מועד ההליכה לקלפיות, במהלך אמיץ ונטול אגו, מסירה רונית ארנפרוינד את מועמדותה לראשות העיר ומאחדת כוחות עם רשימתו של מאיר שטרית, תוך שהיא מעבירה את מלוא תמיכתה אליו וקוראת לכל תומכיה להצטרף ולהוביל מהפך. ארנפרוינד צפויה להתמנות לתפקיד סגן ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך.

ביום רביעי בערב הגיעה ארנפרוינד לביתו של השר לשעבר שטרית, שם חיכתה כבר זהבה אלימלך, יו"ר נעמת במרחב אשדוד ומי שפועלת 24/7 למען אג'נדה נשית ביבנה וישובי הסביבה. פגישה זו התקיימה לאחר שבועות ארוכים של מגעים חשאיים, והשבוע, לאחר שרוב הסוגיות לובנו והושגה הסכמה, נפגשו השלושה כדי להכריז באופן רשמי על ריצה ברשימה משותפת בבחירות הקרובות.

השתיים, החליטו ביחד להתלכד כדי להחליף את שלטונו של גוב ארי, שלדבריהן מיצה את עצמו וטוב היה עושה לו היה פורש אחרי 20 שנה.

"אני נמצאת בחיים הציבוריים ביבנה 15 שנים, כשלאורך כל השנים, כל יום כל שבוע מה שהיה בראש מעיניי זה התושבים", אמרה רונית לאחר הסיכום. "לא רצתי למנעמי השלטון ולא רצתי לקבל ג'ובים. היה לי חשוב להישאר עצמאית, עם יכולת לבקר ולשרת את האינטרסים באופן הכי מדויק והכי אמיץ. וכך עשיתי, לא הייתי מעולם בקואליציה ומהאופוזיציה הבאתי הישגים מדהימים לתושבים ושירתי את האינטרסים שלהם".

היית אופוזיציה קשה לגוב ארי.

"לפני כמה חודשים קראתי לגוב ארי כי ראוי לאחר 20 שנה שיפרוש בסיום הקדנציה.החינוך ביבנה במקום לא טוב, נושא הבניה בשכונות הוותיקות באמת מדיר שינה מעיני, האופן שגוב ארי מקדם את ההתחדשות העירונית מאיים על התשתיות ועל האופי של העיר המקסימה הזו, שהיא כפרית ומשפחתית והמהלכים שגוב ארי עושה יכולים להרוס אותה".

צילום: חגי חסדאי כהן

מה הדברים הכי בוערים?

"צריכים לשקם את מערכת החינוך. אני יודעת לעשות את זה, עשיתי את זה, לצערי לא ביבנה. נכון להיום העיר נבנית בטלאים, מה שקורה עם הגנים, צהרונים ומערכת החינוך זו פגיעה מתמשכת באלפי משפחות, ילדים וגם הורים, התנהלות שחייבת שינוי".

אז הבנת שצריך לעשות מעשה.

"כן. החלטתי שאשים את האגו בצד, מרגע שראיתי שיש סכנה שיקרה מה שקרה ב-2008. אם לא נחבר כוחות, נמשיך באותה הנהגה, אשר בעיני מקדמת החלטות רעות העלולות להשפיע על התתחות העיר שתשפיע 50 שנה קדימה. הסכם הגג ישפיע בצורה דרמטית על תושבי השכונות הוותיקות והחדשות כאחד".

גם אחרי שהבנת ודאי ההחלטה ודאי לא באה בקלות.

"הבנתי שצריך לחבור ואחרי הרבה בדיקות והתלבטויות קיבלתי החלטה לא קלה מבחינתי, אלא שטובת העיר עמדה לנגד עיניי. אם לא הייתי מקבלת את ההחלטה הזו והייתי שומרת על העצמאות שלי, על האגו שלי ובכך מקדמת את 3 המנדטים שהסקרים ניבאו לי למועצת העיר, המהפך המיוחל והנדרש ככל הנראה לא היה מתרחש. אני עושה את המהלך הזה על מנת לקדם באופן ממשי את שינוי פני הנהגת העיר ".

ועדיין ביקשת תפקיד ביצועי

"ודאי. אני הולכת להיות סגנית ראש העיר, מחזיקת תיק החינוך, אני אביא את המהפכה החינוכית ולמעשה מי שיצביע למאיר שטרית יקבל את המהפכה החינוכית של רונית. הצגתי אותה לציבור וקיבלתי עליה הד חיובי, גם מהציבור וגם מהבכירים ביותר במערכת החינוך במדינה".

אז הבאת לא רק כח אלקטוראלי אלא גם את האג'נדה שלך.

"מאיר הוא איש ליברל, פתוח, נאור, עם תפיסות פלורליסטיות, הוא פמיניסט, והתנאי שלי היה שאני מביאה את הסיעה שלי, את הכח שלי אבל גם את תפיסת העולם שלי, של שוויון מגדרי. בתקופה הקרובה הציבור היבנאי יבין את זה, וכבר עכשיו איתי מגיעה מישהי שאני מאד מעריכה, שנים אוהבת אותה, עם עוצמות אנושיות מדהימות והכרה ציבורית מאד גדולה".

את כמובן מתכוונת לזהבה אלימלך.

"אישה מדהימה! אמרה לי 'רונית, את מצטרפת אני באה' וזה היה משמעותי. היא לא האחרונה והציבור ישמע על זה עוד. מצטרפות אליי – אלינו עכשיו נשים חזקות, מוכרות, עצמאיות, מובילות דעה, מנהיגות, עם נוכחות ציבורית מוכרת ואנחנו נוביל את הבשורה והאלטרנטיבה".

צילום: חגי חסדאי כהן

את יכולה להגיד שזהו רגע מכונן במערכת הבחירות הזו?

"היום אנחנו מסמנים את המהפך. אני רוצה לקרוא לכל הנשים והאנשים שמאמינות ומאמינים בי וליוו אותי 15 שנה, להודות לכם על הנאמנות לכל אורך הדרך. תאמינו בי, תלכו איתי, יהיה כאן מהפך! תלכו איתי אנחנו נביא את הליברליות, את החופש ונעשה את מה שצריך לעשות באיכות החיים וקודם כל בשכונות הוותיקות. בנוסף נטפל בתעסוקה, יבנה יכולה להיות ותהיה מרכז לתעשייה עתירת ידע ומוקד לחממות טכנולוגיות לנוער ולסטארטאפיסטים. יש לנו ביבנה אנשים שיודעים לעשות את זה, רק צריך פתיחות, רק צריך הבנה איך עושים משא ומתן, איך מביאים אנשים מה שלא היה עד היום".

תזכי גם לתמיכה מתושבי השכונה הירוקה, להם סייעת רבות במהלך השנים האחרונות?

"אני מביאה תפיסת עולם אוניברסלית ופלורליסטית, שפונה לאוכלוסיה גדולה בשכונה הירוקה, ועשיתי פעולות רבות לקידום איכות החיים בשכונה, בניגוד למועמדים אחרים אשר נעלמו ונאלמו כאשר היו צריכים להביע את עמדתם בנושאים מסוימים על סדר היום. אני לא יושבת על הגדר והיחידה שהייתה שם גם בנושא השטחים המשותפים וגם בנושא אורח החיים החילוני".

וכל מה שהזכרת לעיל מסתדר עם השקפת העולם של מאיר שטרית?

"בהחלט. מצאתי שותף שמדבר את האג'נדה של יש עתיד, שהיא פלורליסטית, ליברלית, מגדרית, שוויונית, ובעניין הזה מצאתי שותף ויותר מזה. אני מכירה אותו מהעבר ואין ספק שאנחנו בונים תשתית למהפך של יבנה ואנחנו נימצא בעוד 5 שנים בעיר אטרקטיבית, תוססת מבחינת חיי קהילה, תרבות, חינוך ובניה שלא פוגעת באיכות החיים יחד עם עיר שמחבקת את העסקים הקטנים שלה".

הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו?

"מבחינת האג'נדות אנחנו מדברים בדיוק אותה שפה, החיבור הוא חיבור של שני שותפים שמדברים גם אג'נדה מגדרית. מול חבורת הבנים אנחנו מביאים חבורת בנות עם עוצמות ואין לי ספק שאחרי ההלם הראשון כולם יבינו שהמהלך הוא מתבקש והוא רק יביא פריחה ועוצמות לעיר".

 

אל המהלך הדרמטי של ארנפרוינד הצטרפה גם זהבה אלימלך, אחריה חיזרו כל הרשימות בעיר. זהבה, הרוחשת הערכה רבה לרונית, הסכימה להצטרף לרשימה ולפעול להחלפת השלטון.

"הצטרפתי למאיר מכיוון שהוא הציג בפני את תפיסת עולמו והחשיבות שהוא מוצא ורואה במנהיגות נשים מקדמת", אומרת זהבה אלימלך, יו"ר נעמת במרחב אשדוד. "באופן אישי כמי שפועלת עם ולטובת נשים, אני יודעת שנשים מביאות איתן מנהיגות עם יושרה, שקיפות ופתרונות חדשניים".

חיזרו אחריך מספר מועמדים, לא מצאת אצל האחרים ביטוי לאג'נדה שלך?

"היו לי מספר שיחות עם מאיר שטרית ואני יודעת שיש בכוונתו לקדם את נושא מעמד האישה, למנות יועצת ראש העיר למעמד האישה במשרה ייחודית מלאה, ועם תקציב מסודר לפעילות עירונית לשוויון מגדרי, קידום מחלקה למניעת אלימות במשפחה, איתור דירות קלט לנשים מוכות מבוגרות שאינן יכולות להיקלט במקלטים לנשים מוכות".

ומה לגבי העצמה נשית?

"ודאי. הסכמנו על קיום תהליכי העצמה ומעמד אישי לכל עובדות העירייה ולנשים בכלל, הקמת פורום של נשים בעסקים ורשת חברתית מקדמת לנשים בעיר. מאיר שטרית הוא היחיד שמציג את תכניותיו וכוונותיו בנוגע לנשים ובנוגע לאתגרים ההוריים של המשפחה העובדת".

כמה השפיעה ההיכרות המוקדמת שלך עם שטרית ועם גוב ארי?

"בסופו של יום כילידת יבנה וכעובדת עירייה לשעבר בזמן שמאיר כיהן כראש המועצה, אני חושבת שמאיר מיצב את יבנה בצעירותו וכרגע אני לא רואה מועמד אחר שיכול למתג את העיר. יש לנו עיר יפה, יש לנו עיר נקיה, ומאיר היחיד שיכול להפוך את העיר לאיכותית. בנוסף, נושא של חינוך מגדרי מהגיל הרך ועד בכלל, נושא שמעולם לא זכה בעיר הזו להתייחסות מכבדת ורצינית".

למרות נסיונות או פניות שלך?

אני עובדת עם מספר ראשי ערים במרחב, אני יכולה לתת את עיר האם במרחב –אשדוד, שם יש יועצת ראש העיר למעמד האישה ושווין מגדרי במשרה מלאה והתקציב בהתאם. זה כך גם בעיריית באר שבע ואני חושבת שהגיע הזמן שיהיה גם לנו".

 צילום: חגי חסדאי כהן

להצטרפות של רונית הייתה השפעה על ההחלטה שלך?

"בהחלט כן. לי ולרונית יש היכרות ארוכה, רונית היא פמיניסטית, בעלת יושרה, אני מאד אוהבת את הדרך שהיא הולכת בה ואני מניחה שגם היא רואה במאיר מנהיג שיכול לקדם מנהיגות נשים מקדמת בעיר ואני יודעת שיחד איתה אנחנו נוכל להוביל ולקדם יושרה, שקיפות ופתרונות חדשניים".

למאיר וגם לרונית קו ברור בנוגע לשכונות הוותיקות. לך כילידת יבנה זה ודאי מסתדר מצוין.

"בהחלט כן, למרות כל ההצהרות, מי שמסתכל רואה שהשכונות קפאו מלכת 20 שנה ולא נעשה שם כלום. אנחנו נפעל קודם כל לטפל בכל הבעיות של השכונות הוותיקות, ונעשה זאת לפני שנרוץ לבנות כל מיני שכונות חדשות. תושבי השכונות הוותיקות לא יישארו מאחור! נעשה הכל כדי שההתחדשות העירונית תיעשה בצורה הנכונה, ולא תיצור עוד בעיות צפיפות ותשתיות בשכונות".

איך החיבור הזה יעבוד ביניכם, שכל אחד מנהיג בפני עצמו?

"אני מאד מאמינה במנהיגות משתפת. אני כך פועלת במהלך 28 שנים שאני יו"ר נעמת במרחב אשדוד. אני יודעת שלכל אחד יש את התרומה היחודית שלו, וכל אחד יוכל להביא את הגוון שלו ולהוביל את העיר למקום טוב יותר. כיום יש בעירייה נשים רק במקצועות הגטו הוורודה, מורה, עובדת סוציאלית, גננת. ואת זה אנחנו מתכוונים לשנות".

 

החיבור הזה ייצור סחף שישנה את מערכת הבחירות?

"המהלך הזה ממצב את מאיר כאלטרנטיבה היחידה לשלטון הנוכחי. החיבור מייצר איזשהו שדרוג למועמדות שלו ואני בהחלט מאמינה שאנחנו ננצח את הבחירות ומאיר שטרית יהיה ראש העיר הבא של יבנה".

נעשה פה ויתור על הרבה אגו, בעיקר מצדה של רונית.

"איזהו גיבור? הכובש את יצרו. אני חושבת שרונית הוכיחה במהלך הזה שפני העיר ומה שקורה בעיר הרבה יותר חשובים מהאינטרס האישי שלה, והחליטה לעשות מהלך ששם את תושבי העיר לפני טובתה האישית. היא גיבורה אמיתית".

 


 
$(function(){setImageBanner('6e27a78e-099a-4721-a3c8-33f0cecbcdc5','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('37869155-3580-46cb-bc4c-064a4d6e2a6d','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה