"ידוע שזו הצגה של איש אחד"

$(function(){setImageBanner('c4f6ec04-d996-4707-9d64-76156271a88b','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

פעיל הציבור ואיש העסקים צביקה עידן, שצועד עם חברת המועצה רונית ארנפרוינד דרך ארוכה, אומר שעיריית יבנה בראשות גוב-ארי מתנהלת בכוחניות ועל פי גחמות של איש אחד. בימים האחרונים הוא פועל במרץ עבור המועמד מאיר שטרית, מי שבעיני הוא האלטרנטיבה הנכונה, המקצועית והטובה ביותר עבור העיר. "בעצם יש רק אופציה אחת והיא מאיר שטרית והצוות המופלא שלו. אני אפעל לסייע בידם ככל יכולתי, כי זה חשוב ליבנה" הוא אומר

פרטי

במשך תקופה ארוכה מלווה צביקה עידן את חברת מעוצה רונית ארנפרוינד. כשהיא הודיעה על כוונתה להתמודד לראשות  עיריית יבנה, הוא היה זה שניצב לימינה והפך, באופן כמעט טבעי, לחלק מהרשימה שלה. בשבועות האחרונים חברה ארנפרוינד למועמד מאיר שטרית ועידן העביר את תמיכתו אליו, וממשיך לסייע לשניים ולכל חברי הרשימה של שטרית ביתר שאת.

עידן תושב יבנה מתחילת שנות ה-80, עת הוקמה השכונה הצבאית בעיר. הוא שירת בעברו בחיל האוויר כנווט פנטום במשך 26 שנים. בשירותו הצבאי מילא מגוון של תפקידים והיה בין השאר מפקד מרכז המבצעים של חיל האוויר, ראש לשכת הרמטכ"ל, נספח צה"ל ונציג משרד הביטחון במזרח הרחוק ועוד. לאחר פרישתו מצה"ל עסק בתחילה בתחום ההיי-טק והקים שתי חברות. לאחר מכן ניהל עמותות וביניהן את עמותת 'אלוט', העמותה הלאומית לאוטיזם, שמונה כ-800 עובדים. כיום, מזה 12 שנים, הוא מנהל ביחד עם רעייתו עדנה את בית הספר ללימודי אימון אישי ומתודולוגיה שנקראת NLP.

אנחנו עדים לאחרונה לפעילות רבה שלך בסיוע למאמץ הבחירות של מאיר שטרית. מה גורם לך לקחת חלק פעיל כל כך?

אני באמת מנסה לעזור, אבל אני עוזר לא רק למאיר שטרית. מאיר מנהל צוות גדול של אנשים נפלאים עם ניסיון אדיר בניהול, חינוך ועוד ולהם אני עוזר. מניסיוני הרב בניהול, היכולת הזו לנהל צוות בתוספת ניסיון מוכח היא זו שבסופו של דבר גורמת להצלחה בניהול. זה גם מה שחסר ביבנה כיום. כל מי שמכיר את צורת הניהול כיום, יודע שזו הצגה של איש אחד, בכל מה שנוגע להחלטות, עד לרמה המפורטת של איפה יעמוד פח האשפה. בעבודה עם מאיר נחשפתי לעבודת צוות יחד עם אנשים מרובים ומוצלחים, שמביאים ניסיון עשיר ומגוון. אני צועד עם רונית ארנפרוינד, מזה שנים היא אישה מדהימה עם יכולות ועשייה מרובה לטובת כל בציבור, מבוגרים, צעירים, דתיים וחילונים בעלת יושרה מהנדירות בחיים הציבוריים. אני יכול לפרט על האנשים הנוספים והעשייה הנפלאה שלהם לטובת הציבור, כמו: זהבה אלימלך, אבי מוניס, רותי קורבלניק, משה חזות, סמדר כהן ועוד. יש למאיר צוות עם ניסיון והצלחות, נשים חזקות, צעירים עם ניסיון ועוד הרבה אנשים מדהימים בניסיון וביכולות שלהם. וזה כמובן אין לשום מועמד אחר. ולכן אני שם, כדי לקדם את הרשימה הנפלאה הזאת ולהביא אותה עד הסוף".

ולמרות זאת, אולי יבנה זקוקה דווקא למישהו חדש, צעיר ורענן כמו רועי גבאי.

"אני לא מכיר אישית את רועי גבאי. קראתי עליו קצת בפרסומים, אבל לא שמעתי עליו בחמש השנים שהיה במועצה. יחד עם זאת אני יוצא מתוך הנחה שהוא אדם מוכשר ונחמד. אבל, ויש כאן אבל גדול, אין לו שום ניסיון ניהולי משמעותי. ניהול זה מקצוע. להצביע לרועי זה כמו לקחת טייס צעיר ומוכשר בדרגת סגן ולמנות אותו להיות מפקד חיל האוויר כי הוא טייס טוב ומדבר יפה. זו רמת סיכון גבוהה מדי ומבחינתי בלתי נסבלת עבור יבנה. יכול להיות שתוך כדי הניהול הוא ילמד וישתפר ויכול להיות שיוכח גם שאינו מתאים לניהול, אבל את הטעויות של מתלמד נספוג אנחנו התושבים ואין סיבה שזה יקרה. לדעתי עליו לקחת על עצמו תפקיד ניהולי משמעותי לכמה שנים, להוכיח את יכולותיו בתפקיד, ואז להתמודד. אם יעשה זאת, יוכיח רצינות, אני אוכל לתמוך בו. יש לנו אלטרנטיבה מצוינת של אנשים שלא רק שיש להם ניסיון אדיר, אלא גם הוכיחו יכולת שקצרה כאן היריעה מלפרט. אנשים אלו יוכלו מהיום הראשון להזניק בתנופה את העיר. ברשימה של שטרית יש שני צעירים, שמביאים עשייה יותר מגוונת ורבה ומשמעותית מזו של רועי. ובכל זאת הם מבינים שניהול עיר זו משימה רצינית עם אחריות גדולה ולא רק יחסי ציבור ובניית חזון אטרקטיבי".

מעבר לביקורת על כך שגוב ארי מנהל עירייה של איש אחד עידן מעלה גם את סוגיית מסי הארנונה שהוטלו על התושבים, על מנת להוכיח, לדבריו, את הדרך הכוחנית והלא מקצועית, כפי שהוא מגדיר זאת, שבה פועל ראש העיר. "זו דוגמא חשובה מאוד כי היא מצביעה על הגישה שלו" הוא אומר.  "בתחילה הוא העלה מיסים בלי לבדוק את החוק בעניין זה ופעל בניגוד לחוק. כאשר העירה לו רונית ארנפרוינד שזה מנוגד לחוק הוא התעלם במכוון, וכדווקא החל לגבות את הכסף מהתושבים. כאשר רונית תבעה אותו בבית משפט הוא עדיין התעקש, אבל הפסיד. הכל על חשבון התושבים. כשהפסיד, ערער וביקש לדחות את הביצוע ושוב על חשבון התושבים. הפסיד שוב ונדחה וחויב על ידי בית המשפט להחזיר לתושבים את הכסף. אני מדגיש שכל ההוצאות המשפטיות העצומות על חשבון העירייה ולשווא. וזה לא נגמר כאן, הוא המשיך להילחם בתושבים וחייב את תושבי העיר למדוד מחדש את גודל הבתים שלהם לצורך חישוב מחודש של הארנונה. ולא רק זאת, אלא שלשם כך לקח חברת מדידה שהשכר שלה היה רק מתוספת המטרים שהצליחה להוסיף במדידות. התוצאה, השתוללות של החברה בהגדלת שטח הבתים לצרכי ארנונה. בנוסף הוא גם העביר החלטה לעלות גביה לעסקים קטנים ב 30% וגם את זה רונית טרפדה מול שר הפנים אז, אופיר פינס. בנוסף, התחיל לגבות באופן לא חוקי גביה מהורים לקראת הרישום לגני ילדים וגם את זה רונית טרפדה לו בהחלטה של וועדת החינוך בכנסת. לצערי כל פעם שרונית הראתה לו שהוא גובה שלא כחוק, או מעלה ללא סיבה, באופן לא ראלי ומסכן, הוא לא הקשיב. רונית, לשמחתי, לא נרתעה להיאבק כנגדו ולבטל. אז, האם אנחנו רוצים להמשיך עם ראש עיר שפועל על פי גחמות אישיות, לא מקצועי, עקשן, לא מתייעץ, שמבזבז עשרות או מאות אלפי שקלים על משפטים מיותרים ונלחם נגד תושבי העיר, במקום להיות בעדם? אני כמובן לא".

למה אתה לא רץ לראשות העיר ?

"יש לי עסק שלי שאני מאוד נהנה לנהל וללמד בו. יש אנשים אחרים, טובים ממני עבור העיר כמו מאיר, רונית, זהבה, משה, אבי, רותי ועוד. ואני אעזור להם ככל יכולתי. יבנה היא עיר נפלאה. מצד אחד לא נכון לקחת כיום מתלמד שילמד על גבינו ברמת סיכון גבוהה לעיר. מצד שני, גוב ארי כיום בן 84, אחרי עשרים שנים באותו תפקיד. לכן, מסוכן לקחת אותו לקדנציה אחרונה, שבה גם אין לו בהכרח מוטיבציה להצליח יותר מדי כי הוא לא צריך להיבחר שוב. ולכן בעצם יש רק אופציה אחת והיא מאיר שטרית והצוות המופלא שלו. אני אפעל לסייע בידם ככל יכולתי, כי זה חשוב ליבנה".

מה תרצה לאחל לעיר בפתחה של השנה החדשה?

"אני מאחל לכולנו, תושבי יבנה, שנה של תנופה ושגשוג של העיר ותושביה, הרבה בריאות, חינוך מעולה, שיפור התשתיות בכל התחומים ואחדות. שנלמד לכבד כל אדם, גם כאשר דרכו שונה משלנו וגם כאשר יש לנו ביקורת על אדם זה או אחר, כמו עכשיו בעיצומה של מערכת הבחירות, נדע להביע אותה באופן מכובד על מעשיו ולא עליו".


 
$(function(){setImageBanner('1da7ec03-a9cc-4429-a661-9876d2405d02','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('a0373531-57a0-4099-ade6-6720a2d517ab','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה