דע את זכויותיך: היעדרות בזמן היריון



.

                                                                                       

על-פי 'חוק עבודת נשים' רשאית עובדת להיעדר מעבודתה ללא ניכוי משכרה לשם פיקוח רפואי במשך חודשי ההיריון ולטובת ביצוע בדיקות רפואיות שגרתיות הקשורות בהריון.

אישה העובדת במשרה מלאה, כנהוג במקום עבודתה, זכאית לסה"כ 40 שעות היעדרות במהלך תקופת ההיריון (לצורך בדיקות רפואיות שגרתיות הקשורות בהריון, כאמור).

אישה העובדת במשרה חלקית זכאית לשעות היעדרות באופן יחסי לחלקיות המשרה כנהוג במקום עבודתה. חשוב להבהיר כי עבור שעות ההיעדרות כאמור העובדת זכאית לקבל שכר עבודה מלא - ללא כל הפחתה מצבירת ימי החופשה ו/או ימי המחלה הצבורים לזכותה.

פיטורים או הרעת תנאים של עובדת לאור היעדרות מהעבודה שקשורה להריון אסורה על-פי דין ועלולה להיחשב כאפליה המזכה את העובדת בפיצוי ללא הוכחת נזק.

מי שניצלה את מלוא מכסות השעות ההיעדרות כאמור, וזקוקה לבדיקות היריון נוספות, רשאית להיעדר לצורך הבדיקות על חשבון צבירת ימי החופשה שעומדת לרשותה או לצאת לחופשה ללא תשלום.

עובד זכאי לזקוף עד שבעה ימים בשנה של היעדרות על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו, בהתאם לכללים שקבע שר העבודה והרווחה, בשל טיפולים או בדיקות הקשורים להריון בת-זוגו, או בשל לידה של בת-זוגו.

על-מנת לממש את הזכות על העובד להגיש טופס מתאים בליווי אישור רופא, לפיו היעדרותו נדרשה לצורך: ליווי בת הזוג לטיפולים או לבדיקות בקשר להיריון, שכרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר, ובמקרה של הפלה - גם במשך לא יותר מ-24 שעות מתום ביצועה; ליווי בת הזוג לטיפולים או לבדיקות על-אף כשלא כרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר, בנסיבות שבהן תלויה בת הזוג בעזרת הזולת בביצוע הבדיקות או הטיפולים כאמור; נוכחות בלידה (מתחילת הופעתם של צירי לידה ועד 24 שעות מתום הלידה); היעדרות בימים הרביעי והחמישי שלאחר הלידה - אם העובד שהה בחופשה 3 ימים לאחר הלידה.

אסור לפטר עובד בשל היעדרות מהעבודה שקשורה לבדיקת ההיריון של בת הזוג.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה