"חייב אדם לזון בניו ובנותיו"



בסיועה של עו"ד רעות שדה הובטחו מזונות זמניים לילדיה של לקוחת המשרד, אשר נבגדה וננטשה על-ידי בעלה ונותרה ללא יכולת כלכלית לפרנס את ילדיה [] הבעל אף ניסה שוב ושוב להתנער מאחריותו וממחוייבותו לבנותיו

.

                                                                                           

אל משרדה של עו"ד רעות שדה הגיעה אישה בשנות החמישים לחייה וגוללה את סיפורה: נשואה עשרים וחמש שנים ואם לשתי בנות מקסימות, עבדה האישה כמנהלת חנות תכשיטים, והבעל הינו איש הייטק מצליח.

בני הזוג ניהלו זוגיות נפלאה לאורך השנים וברמת חיים מפנקת, עד לעת האחרונה. כחלק מאמונה בו, תמכה האישה בבניית בית חלומותיו של הבעל - בית פרטי רחב ידיים המשתרע על-פני 170 מ"ר בנוי וכ-400 מ"ר מגרש.

בני הזוג נקלעו לחובות משכנתא עם החזר חודשי גבוה במיוחד, אשר גבתה מהם מחיר כבד, והבעל נקלע למצב מנטלי קשה.

הלקוחה, שמטרתה היחידה הייתה להביא שקט ורוגע לנפשו רוויית הסערות של בעלה, איחדה את כלל החובות וההתחייבויות העתידיות של הבעל בחשבונו, לחשבונם המשותף.

לתדהמתה, ביום בהיר אחד ביטל הבעל באופן חד-צדדי את כל ההרשאות ההדדיות, את כרטיסי האשראי והוראות הקבע בחשבון המשותף, והותירה ניצבת בפני שוקת שבורה ללא יכולת כלכלית ואף ללא יכולת לעשות שימוש במשכורתה החודשית.

בשלב זה הבינה הלקוחה כי הבעל חפר עבור משפחתה במו ידיו בור כלכלי ללא תחתית, ולאחר שעשה זאת ברח והותירם עם ההוצאות והחובות שהוא עצמו גרם להם.

בשלב זה פנתה לקבלת ייעוץ במשרדה של עורכת הדין שדה, בכדי שזו תמצא בעבורה את הדרך החוקית שתקנה לה ולילדיה בטחון כלכלי עד יעבור זעם.

עו"ד שדה האזינה לסיפורה בקשב רב, עיינה בשלל המסמכים, נטלה ייצוג בתיק וניגשה מיד לעבודה. היא הגישה לבית המשפט בקשה דחופה למתן סעדים זמניים, ובקשה להורות לבעל לקיים את חובתו לזון את בנותיו, ולדאוג למגוריהן ולהוצאותיהן.

ואולם, עד להחלטת בית המשפט בעניין, הבעל לא שקט, ובעוד הוא בוחר להתעלם ולנטוש את בנותיו, ולא לפגוש בהן משך חודשים רבים, החל לטעון טענות סרק של ניכור הורי, כשברור כשמש כי כל התנהגותו נבעה מרצונו להתנער מחובתו לזון את בנותיו.

הבעל לא בחל באמצעים, ודיבר סרה על בנותיו באולם בית המשפט, תוך שטען כי בנותיו "ילדות מורדות, ועל כן אינן זכאיות למזונות כלל".

ועל זאת, יש להוסיף כי ללקוחה נודע כי בעלה בגד בה במשך תקופה ארוכה עם אישה אחרת, וזאת לאחר שמנע מהאישה יחסי אישות למעלה משנתיים, תוך שהוא מתעלם מתסכולה ומאכזבתה.

הבעל נהג לצאת לעבודה ב-8:00 ולשוב ב-21:00, עת יומן של הבנות היה קרוב לסיומו, כשהוא כועס וזועף. הוא נהג להשפיל, לגדף ולפגוע בביטחונן העצמי באמירות מרושעות כגון:  "לא יצא מכן כלום".

העימות בין בני הזוג התדרדר במהרה, ובסיומו יצא הבעל מהבית מבלי לשוב עוד.

מאמציה של עורכת הדין רעות שדה הניבו פרי, ובית המשפט נעתר לבקשתה, וחייב את הבעל במזונות זמניים ראויים מאוד לבנותיו, וב-50% מהוצאות מחייתן ומגוריהן, כולל תשלום רטרואקטיבי של הכספים מיום נטישתו את משפחתו, ועוד נכפה עליו לקיים הסדרי שהות עם הבנות.

עוד לא יבשה הדיו על החלטת בית המשפט, והבעל לא נח ולא בזבז זמן מיותר, וכבר פעל בכדי להביא לביטולה של ההחלטה, הכל כדי להימנע מתשלום מזונות בנותיו. הוא הציג דוחות שקריים כדי ליצור מצג שווא לפיו אין  באפשרותו לשלםנאת מחייתן - וזאת על אף ששכרו גבוה בפער של 16,000 שקלים (!!!) בחודש משכרה של לקוחת האישה.

במקביל ולאחר החלטת בית המשפט המשיך האב לא לשלם את מלוא המזונות, והלקוחה המשיכה לצבור חובות והחזרי חיובים.

הבעל אף פנה לבית המשפט בטענות משפטיות שונות ומשונות, ובלתי-מבוססות, אך נתקל בחומה בצורה של  החלטות חד-משמעיות מצד בית המשפט.

הוא טען כי מאחר שתיק יישוב הסכסוך אשר במסגרתו זכו הקטינות במזונותיהן - נסגר, הרי שפקעה החלטת בית המשפט למתן המזונות.

עורכת הדין שדה הגיבה באופן מיידי לבקשות הבעל מבית המשפט, ועמדה על כך שכל תביעותיו הוגשו בחוסר תום לב מוחלט, תוך ניסיונות רבים לפגוע בניהול התקין של ההליך.

כדרכה, במסגרת הבקשה פירטה שדה ארוכות אודות המקרה אשר גרם להתדרדרות מצבה הכלכלי של האישה, תוך הצגת שלל אסמכתאות אשר תמכו בטענותיה.

בפעם השנייה קיבל בית המשפט את טענותיה של שדה, והחלטתו באשר למזונות הקטינות והסדרי השהות נותרה על כנה.

עו"ד שדה: "שמחתי לסייע ללקוחה, שהייתה זקוקה לכספי המזונות, המדור ואחזקת המדור, בכדי שהיא ובנותיה יוכלו לשרוד עם הראש מעל המים. לאור העובדה שיחסי הצדדים בעת הליכי גירושין מלווים בכעסים רבים, יש להביא בחשבון כי אופי ומשך ההליכים עשויים להיות ממושכים וקשים, ואל לצדדים לשכוח הילדים הינם משותפים, והם בוודאי לא אשמים במצב הוריהם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה