חשיבות רואה חשבון לעסק



בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים זקוקים לשירותי ראיית חשבון. למעשה, גם עצמאיים שלא מעסיקים עובדים נדרשים להתייעץ מדי פעם עם רואה חשבון שמכיר את העסק ואת היקף הפעילות שלהם. יחד עם זאת, רבים טועים לחשוב שהם יכולים לוותר על שירותי ראיית חשבון – או לחילופין לא יודעים כיצד למצוא את רואה החשבון שהכי מתאים עבורם

צילום: יח"צ

האם רואה חשבון באשדוד, לדוגמה, הוא הבחירה הנכונה לתושבי צפת או הקריות? ומתי כדאי לפנות אל רואה החשבון לראשונה? ובכן, הבה נבחן את הקריטריונים שעל פיהם כדאי לבצע את הבחירה. אך לפני הכל – ניישר קו ונתחיל ברקע כללי שעל כל בעלי העסקים להכיר טרם פתיחת העסק בפועל.

כיצד פועל רואה החשבון לטובת העסק?

היקף שירותי ראיית החשבון נקבע לפי סוג הפעילות והגדרת העסק. בהקשר הזה יש להבחין בין עוסק מורשה ועוסק פטור: הראשון מחויב להגיש דיווחים תקופתיים ולגבות מע"מ מהלקוחות, בעוד השני אינו גובה מע"מ ואף מגיש דיווחים שנתיים בלבד. נוסף על כך, יש להבחין בין עוסקים ועצמאיים לבין חברה בע"מ.

עבור עצמאיים, עוסק פטור ועוסק מורשה, המעורבות של רואה חשבון באה לידי ביטוי בעיקר בהתנהלות מול הרשויות ובהגשת הדיווחים החודשיים והשנתיים. במקביל, רואה החשבון הוא הגורם המקצועי שאליו בעלי עסקים פונים אם הם רוצים לדעת מהי הוצאה מוכרת, כיצד לצמצם את חבות המס ואיך לעמוד בדרישות של המוסד לביטוח לאומי.

לשם השוואה, חברה בע"מ משתמשת בשירותי הנהלת חשבונות מורכבים יותר. כל חברה בע"מ מחויבת על פי חוק להחזיק בתוכנת ניהול חשבונות וחלות עליה תקנות שלא רלוונטיות עבור עצמאי, עוסק מורשה ועוסק פטור. לפיכך, חשוב שאת התנהלות החברה ילווה רואה חשבון מקצועי ומנוסה.

על מה כדאי להציב דגש כשבוחרים רואה חשבון לעסק?

ראשית, מומלץ ליצור קשר עם רואה חשבון מקומי על מנת להקל על ההתנהלות השוטפת. אם ניצמד לאותה הדוגמה שהזכרנו בפתיחה, הרי שיצירת קשר עם רואה חשבון באשדוד, שמציע סל שירותים נרחב, יכולה לחסוך זמן וכסף לכל תושבי הדרום ואף רבים מתושבי המרכז, שמעוניינים בשירות אישי יותר מזה הנהוג בגוש דן. מנגד, מי שגר בחיפה עשוי מטבע הדברים להירתע מהתנהלות מול רואה חשבון בדרום - והוא יעדיף מישהו קרוב יותר גיאוגרפית (אף שהטכנולוגיה מאפשרת היום לגשר על פערים גיאוגרפיים כאלו).

שנית, רואה חשבון יכול לתרום רבות כבר בשלבי ההקמה של העסק. מעורבות כזו בתחילת הדרך תורמת להתנהלות נכונה - ונבונה - של בעלי עסקים מול הרשויות ובהם מס הכנסה, מע"מ והמוסד לביטוח לאומי. למרות שלכאורה ניתן להגיש למשל טפסים לפתיחת עסק באופן עצמאי, סביר להניח שלאדם מן השורה לא יהיה את הידע והניסיון הנדרשים על מנת לדאוג שהתהליך יתנהל באופן חלק ולא פחות חשוב מכך ללא מהמורות מיותרות בהמשך הדרך.

יקיר שריקי הוא רואה חשבון באשדוד שמתמחה בביקורות, דוחות, מיסוי והנהלת חשבונות. במשרד מספקים מגוון גדול של שירותים ומקפידים להעניק לכל לקוח יחס אישי. יש בבעלותך עסק? בחיוג למספר 052-6202242 יעמדו לרשותך נציגי המשרד של יקיר שריקי עם כל הפרטים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה