להיות אותנטי // מאת חגית כהן



אותנטיות- מה זה אותנטיות? למה קשה להיות אותנטי? ומה עושים עם זה?

חגית כהן

אני ממש מאושרת מהמשמעות שהמילה מכניסה לחיי. אני עפה איתה באוויר. היא גורמת לי לצמרמורת בגוף. אני משתמשת בה בכל הזדמנות עם עצמי ועם הסביבה שלי. היא שגורה בפי כמנטרה מנצחת ומגדילה. אני מקפידה להשתמש בה ולאמן על פיה באימונים שאני מעבירה. היא נר לרגליי.

אספר לכם בקצרה מהי אותנטיות.

זוכרת היטב, שהייתי אומרת לעצמי שהלוואי שהיה לי אומץ לחיות את חיי באופן שנאמן לעצמי, ולא כפי שמצפים ממני אחרים. במהלך חיי הבעתי את רגשותיי דרך משקפיים אחרות, לא שלי. השתדלתי בכל כוחי להרשים את האחרים כאילו אני שחקנית על במה.  תחושותיי והתנהגותי הוגדרו והושפעו לפי מה שהסביבה הכתיבה לי, או במילים אחרות ציפתה ממני. הגבתי, שמחתי, התעצבתי, התלהבתי לא כפי שבאמת בחרתי. התוצאה הייתה שעם הזמן סיפקתי את "הסחורה" כפי שציפו ממני.

עם הזמן הלכתי לאיבוד תחת מסכות ותחפושות שלא שייכות לי. שיחקתי את המשחק של לשדר "עסקים כרגיל" ו"הכול בסדר". הניסיון להיות נחמדה לכולם עייפה אותי. לא חייתי מתוך בחירה אישית שלי אלא מתוך המון בחירות שהושפעו מהסביבה שעמה באתי במגע. לא הייתי נאמנה למה שאני רוצה. בחירותיי לא היו שלי ולא לקחתי אחריות אישית עליהן. במילים אחרות לא הייתי אמתית ונוכחת בחיי. עם הזמן, חשתי שחיקה, תשישות, ריקנות, חוסר סיפוק מחיי וחוסר שייכות לעצמי. אט אט ברחתי מעצמי.

אותנטיות = מצב בו האדם חש כי הוא מתנהג ופועל באופן נאמן למחשבותיו ורגשותיו הפנימיים חרף השפעות חיצוניות. מצב בו אנו מביעים ומרגישים את עצמינו באופן שהוא אמיתי ונאמן רק לנו, בלי התייחסות ו/או השפעה של הסביבה. במובן הזה, אנחנו לא שואלים את השאלה המטרידה, מה יחשבו עלינו, אם נעשה כך או אחרת, או אם נתבטא כך או אחרת. אותנטיות היא להיות אנחנו עצמינו ולשקף את מחשבותינו ללא צנזורה.

במהלך לימודיי והמסע שלי לעבר היכרותי את עצמי, הבנתי כי העיסוק באותנטיות במהלך חיינו דומיננטי, משמעותי ועקרוני לנו כבני אדם. בו אנו שואפים לבטא את המחשבות והרגשות שלנו בצורה חופשית מבלי לחשוש מה תהיה התגובה או מה המחיר שנשלם עליה.

הבחירה לחיות את האמת האישית שלנו, מותאמת לעולם ערכים אישי אותו בחרנו כמתאים לנו. כדי שנהיה אותנטיים עלינו לברוא את עולמינו, ליצוק בהם תוכן, לקחת אחריות על חיינו.  גם אם לעיתים יכול להיות פער בין הבחירה שלנו לבין העולם שבחוץ עדיין הבחירה היא רק שלנו לטוב או לרע. זהו מצב של שלמות עצמית בה נחיה את חיינו לפי בחירה אישית, תוך הענקת משמעות לחיים שלנו ולבחירות אותם אנו עושים.

אותנטיות באימון קאוצינג:

ערוך היכרות עם עצמך: הדבר הראשון שצריך לעשות כדי להיות נאמן לעצמך, הוא לדעת מי הוא אותו "עצמך". מהם הדברים שגורמים לך אושר? מהם הערכים שאתה מאמין בהם? מהם העקרונות שאתה פשוט לא מסוגל להפר? מי הם האנשים שעושים לך טוב? אילו אירועים אתה אוהב ואילו ממש לא? אחרי שתדע טוב יותר מי אתה ומה מתאים לך, תוכל לשקף את עצמך ללא צנזורה לסביבתך.

לסיום, רוצים להרגיש חופשיים ומשוחררים בעולמכם, תהפכו לאותנטיים.

החופש נימצא בתוך כל אחד ואחד מאתנו. אם נשכיל להיות אותנטיים בעולמנו נרגיש קלילות בכל תחומי חיינו.  האדם היחיד שאנו צריכים להרשים ולרצות זה את עצמנו.  

זכרו, אתם שייכים רק לעצמכם.  הבחירות שלכם הם שלכם גם אם הם מנוגדות לבחירות הסביבה. אתם ורק אתם לוקחים את האחריות על בחירותיכם.

לכל שאלה/ייעוץ/הכוונה אשמח לענות

[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה