משכנתא עם בעיות של BDI- כל המידע/ מרטין בוקסדורף



שלום רב , שמי מרטין בוקסדורף ואני עוסק בהשגת משכנתאות עבור אנשים שיש להם בעיות BDI. במאמר הזה אנסה להסביר בכמה שיותר ברור- מה זה משכנתא עם בעיות BDI ואיך מתמודדים עם זה. כמובן שאני מדבר רק על משכנתא בנקאית ולא בשום דבר חוץ בנקאי. ישנן אופציות חוץ בנקאיות, אבל אני לא מדבר על אלו.

צילום: יח"צ

מה זה בכלל BDi?

מה זה משכנתא, אתם כמובן מבינים. מה זה בי די איי? מדובר במאגר שמנוהל על ידי חברה פרטית, כאשר המאגר הזה כולל את כל המידע השלילי שקיים אודות ההתנהלות הפיננסית של האזרחים. כאשר מגיעים להגיש בקשת משכנתא, הבנקאי מוציא את פלט המידע ובודק מה רשום על אותו האדם. אם ישנו רישום שלילי כל שהוא, זה כבר מהווה בעיה גדולה.

עד כמה המידע חמור?

המידע בדוח מחולק לכמה קטגוריות של מידע. בתי משפט שזה כולל את כל המידע על תביעות שמתנהלות נגדכם, מידע מהוצאה לפועל אשר כולל את המידע על תיקי הוצאה לפועל שנוהלו בעבר או קיימים על שמכם בהווה, מידע מגופים פיננסיים אשר כולל את הבנקים, חברות כרטיסי אשראי וכן הלאה.

איך המידע מקוטלג:

היות וכמות הנתונים יכולה להיות אין סופית, החליטו לחלק את המידע לכמה קטגוריות. 1-10 אלף שקלים, 10-50 אלף שקלים וכן הלאה. כלומר, אם נניח הייתה הוצאה לפועל בגובה של 42 אלף שקלים, זה יופיע בקטגוריה של 10-50 אלף שקלים והתאריך שבו זה קרה.

אז כאשר מגיעים לבנקאי, הוא שולף את הדוח הזה ולפי מה שכתוב בו הוא יכול להחליט האם לתת משכנתא או לא, כך נוצרים מרבית המקרים של סירוב משכנתא BDI.

דוגמאות למקרים של בי דיי איי:

המקרה החמור ביותר שיכול להיות הוא כמובן פשיטת רגל אישית או עסקית, שזה השיא של הדברים החמורים ברישום הBDI. המקרים הבאים בתור זה הגבלה חמורה, לאחר מכן הגבלה רגילה, לאחר מכן בעיות עם גופים פיננסיים בסכומים גבוהים וכן הלאה וכן הלאה. המקרה הכי קל של בעיות BDI זה למשל מקרה של תביעה ברמת 0-1,000 שקלים.

חשוב להבין שגם הרמה הכי נמוכה של BDI זה עילה לסירוב משכנתא, לחלוטין. אני מתייחס לדברים בהתאם ליכולת שלי להשיג לכם משכנתא ולא בהתאם ליכולת שלכם להשיג משכנתא לבד מול הבנקים.

ברגע שרמת הBDI השלילי הוא ברמה המינימלית, ניתן ככל הנראה לקבל משכנתא ואפילו במימון גבוה, כאשר כמה שהרמה יותר גבוהה, כך הסיכוי לקבל משכנתא הולך ומתרחק.

השפעת BDI על אחוזי המימון:

מעבר לעצם היכולת לקבל משכנתא בכלל, קיימת גם השפעה עצומה לאחוזי המימון. ברגע שקיים בי די איי, גם אם מקבלים משכנתא, עדיין קשה מאוד לקבל אחוז מימון גבוה של משכנתא. כלומר, אם קיימת בעיה כזו- הבנקים רשמית יעדיפו להוריד את אחוז המימון ולא לתת את המימון המקסימלי של 70 אחוז או יותר.

במקרים כאלו, הם יעדיפו לתת מימון של 60 אחוז ומטה. צריכים להיות מודעים לזה. הבנקים גם אם מחליטים שהם כן מאשרים משכנתא עם בעיות BDI עדיין נזהרים מאוד עם אחוזי המימון, כי בדרך כזו הם מאבטחים את עצמם עם סיכון נמוך יותר.

מה הבנקים רוצים לראות באדם עם בעיות BDI:

הדבר שהבנקים רוצים לראות יותר מהכול זה שהבעיה הייתה חד פעמית ולא בעיה רציפה שחזרה על עצמה כל הזמן. כלומר, אפילו מקרה הכי גרוע של פשיטת רגל, יכול לעבור בבנקים כל עוד זה היה דבר נקודתי חד פעמי ולא חזר על עצמו שוב מאז.

לעומת זאת, הדוגמה ההפוכה היא בעיית BDI אפילו הכי קטנה של 0-1000 כל עוד היא חוזרת על עצמה שוב ושב, זה דבר הרבה יותר גרוע וגורם לבנקים לחשוב שמדובר באדם עם התנהלות לא אחראית מבחינה פיננסית ומוסר תשלומים ירוד.

קצת עליי:

שמי מרטין בוקסדורף ואני משיג משכנתאות לאנשים עם בעיות BDI מזה כבר עשר שנים, אם אתם נמצאים במקום שבו אתם צריכים מומחה- אני האיש שלכם.

מרטין- 0508116397

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה