נוסטלגיה / רם שרון - שעריים מושפלת



אל משחק הבית שלה מול מכבי שעריים, במחזור ה-29 של עונת 1988/89 (הליגה הארצית), הגיעה מכבי יבנה במצב רוח נורא.

עו"ד רם שרון

שבוע קודם היא הפסידה 1-0 לראשונה בטבלה הפועל רמת גן, במה שהוגדר אז כ"משחק העונה" לעיני 6,000 צופים ב"מכתש", והפער בין שתי הקבוצות עלה ל-4 נקודות. חלום העלייה של יבנה נראה באותו זמן כמעט בלתי אפשרי.

למרות מצב הרוח השלילי, שחקני יבנה שמו את הרגשות בצד ועלו על כר הדשא כאילו קיבלו זריקת מוטיבציה היישר לווריד. היבנאים בניצוחו של גבי עשור שנתן משחק גדול השתלטו על המשחק מהרגע הראשון וחיפשו את השער. עיתונאים שסיקרו את המשחק דיווחו בהתרגשות שב-43 דקות מתוך 45 הדקות של המחצית הראשונה, התנהל המשחק במחצית המגרש של שעריים.  

בחצי השעה הראשונה המתח השפיע על חלוצי יבנה, שהגיעו להמון הזדמנויות מעולות אבל החמיצו את המסגרת בלי הרף. כשכבר בעטו או נגחו למקום הנכון, שוער שעריים אייל גזית היה שם כדי למנוע כיבוש.

בדקה ה-28 סוף סוף נחת לאוהדי יבנה. מגן יבנה יום טוב שוקרון, באחד המשחקים הכי טובים שלו במדי הקבוצה, הגביה עוד כדור מדויק לרחבת שעריים והפעם מאיר בלושטיין נגח בעוצמה לרשת, 0-1 ליבנה.

את המחצית השנייה פתחה יבנה בסערת הוריקן. בדקה ה-48 דוד ועקנין בישל לעשור, שבעט חד פנימה, 0-2. חלפה דקה, שוקרון חטף כדור על קו האמצע, כדרר עד הרחבה, מסר לאבי פרץ שבנגיעה השאיר לציון יעקב, וזה סגר עניין, 0-3.

במקביל הסתבר שהפועל ר"ג מפשלת במשחקה מול מכבי פ"ת, מה שהגביר את ההתלהבות של מכבי יבנה. בדקה ה-62 מסירה נהדרת של בלושטיין לרחבת שעריים, ההגנה חלמה וועקנין בעט חלש פנימה, 0-4 למכבי יבנה בסיום.  

חידת נוסטלגיה:

1.פתרון החידה הקודמת: אריה סגל, שאימן את מכבי יבנה בשנים 1979-1980, הוא המאמן שהביא לקבוצה את מי שיהפוך לימים לאחד הסמלים הגדולים שלה – ציון יעקב (פוגל).

2.והחידה השבוע: מי המאמן שאימן את מכבי יבנה בעונה הראשונה שלה אי פעם בליגה א'?

3.יודעים את התשובה? מוזמנים לשלוח מסרון לטלפון 052-6052120. הפותרים יזכו לפרגון. בהצלחה!

 

 

מעשיות ותמונות יתקבלו בשמחה: [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה