ללכת בשבילי ישראל



.

השבוע, לאחר הגשמים, חזרנו לפרויקט שנקרא 'עד 120', שכולל 8 מפגשים קבוצתיים של צעידה לאורך שביל ישראל, בתוואי בדרגת קושי קלה המתאים לכל אוהבי הלכת.

בשנה הקודמת סיימנו באתר הארכיאולוגי אפולוניה, בסמוך לעיר הרצליה, ומכאן יצאנו בשביל עד לנמל תל-אביב, לאורך כ-12 קילומטרים של חוף ים.

שביל ישראל מסומן לכל אורכו ומאפשר למשתמש בו ללכת בכל תוואי דרך שיבחר. הקבוצה שלי הולכת זו השנה החמישית. מעבר להליכה לאורך מסלול, הקבוצה מאפשרת תמיכה חברתית האחד בשני ומפגשים קבוצתיים. מדי שנה מצטרפים אנשים נוספים למיזם זה, מתוך רצון וצורך לשמור על הבריאות ולשהות בחברה שמחה ותומכת.

ההליכה במסלולים חדשים בטבע מאפשרת ללמוד על ההיסטוריה של המקום ולראות אתרים חדשים שלא רואים בנסיעה לאורך הכבישים. כל מקטע הוא בן כ-12 קילומטרים, בקצב הליכה של 3 קילומטר לשעה. בדרך פזורות נקודות עצירה מעניינות, וכל מקטע שנבחר מותאם לתנאי העונה. שביל ישראל מסומן לכל אורכו ומונה כאלף קילומטרים בצבעים כתום, כחול ולבן בכל כ-50 המקטעים, מדן ועד אילת.

גם השבוע יצאנו למסלול מאפולוניה לנמל תל-אביב - בדרך ראינו את סידנא עלי, משם תצפית מרהיבה לחוף הים, חלפנו על פני מקבץ בתי המלון של הרצליה המתוייר עד מאד, המשכנו למרינה בהרצליה, לחוף הצוק, חוף תל-ברוך, חוף רידינג עד שפך נהר הירקון, ועד לנמל. בדרך דיברנו על בניית נמל תל-אביב, הקמת תחנת רידינג, פירוק שדה דב, שדרת הכורכר, ועוד.

המסלול הבא של שביל ישראל יתקיים ביום רביעי, ה-19 בפברואר, ויקדש להיכרות עם נחל הירקון. המסלול יצא מנמל תל-אביב במפגש שפך נחל הירקון לים התיכון, ליד תחנת רידינג ועד לתל-אפק ליד ראש העין - כ-13 ק"מ. בדרך נפגוש נקודות עניין בהן נעצור.

המסלול עובר לאורך גדות הנחל ובדרך ניתן לראות את אתר שבע הטחנות ההיסטורי בפארק הירקון, גני יהושע, אצטדיון רמת-גן, שכונת רמת החייל, ועוד. נראה את הצמחייה הים-תיכונית הרבה והמגוונת, ונסיים באזור הגן הלאומי והכפר הבפטיסטי בפאתי הגן הלאומי ירקון-תל אפק.

מי שמחליט ללכת באופן עצמאי וללא הדרכה, צריך לנהוג במשנה זהירות מכיוון שנקודות רבות בנחל מוצפות בימים אלו. חשוב להצטייד במפת המסלול, להתעדכן בתנאי מזג האוויר הצפויים, ללמוד את תוואי השטח, לוודא מראש היכן מחנים את כלי הרכב ומהן נקודות האיסוף, לקבוע אמצעי תקשורת בין חברי הקבוצה, וכמובן להצטייד במים בכמות מספקת ובמזון.

לסיכום, נכון שההליכה איננה נתפשת כספורט אירובי כמו חדר כושר או רכיבה על אופניים, אבל יש בה קסם מיוחד שאין בשום תחום אחר בספורט, והיא מאפשרת שקט נפשי ורוגע רב, מייצרת הזדמנות לשהות רגעים ארוכים לבד או בקבוצה ולראות את העולם בצבעים אחרים, וכן מאפשרת התמודדות אישית עם אתגרים חדשים.

כל אלה תורמים לבריאות, אז אתם מוזמנים להצטרף לפרויקט מהנה זה. אשמח לראותכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה