בעיות בכתף? אתם חייבים מומחה לבעיות כתף



כתף חולה יכולה לייצר אינספור בעיות ולפגוע באופן משמעותי באיכות החיים של הסובלים מבעיות כתף. בעיות אלה מתחילות כמובן מהכאבים שיכולה כתף חולה לייצר, כאבים שמתעוררים גם כאשר נמצאת במצב של מנוחה מלאה וכמובן בכל פעילות פיזית שמבצע החולה עם ידו. הסיבה לכך נובעת מהמורכבות של מפרק הכתף, ומהיותה צומת מרכזי של מעבר כלי דם, גידים ועצבים המחברים בין כל חלקי היד והזרוע עם הגוף. מפרק הכתף, הוא למעשה המפרק היחיד בגוף האדם שמאפשר תנועה מלאה של קרוב ל-360 ומעלות בכל כיוון, מה שהופך אותו למפרק המתוחכם ביותר בגוף אך גם למפרק הרגיש ביותר.

צילום pixbay

מה חשוב לעשות כשהכתף מתחילה "לעשות בעיות"?

כשהכתף שלכם נעשית חולה, כפי שמסביר זאת דוקטור גבריאל מוזס ממרכז כתף ת"א, אתם תרגישו זאת תחילה בהופעה של כאב באזור הכתף ובתחושה של מגבלה על תנועת היד והכתף, כמובן לאור הכאב שמעוררת כל תנועה כזאת. בהמשך הדרך, ללא טיפול מתאים, עשוי הבעיה להמשיך ולהתפתח ולהפוך את הכאב לכאב קבוע ולעיתים רב עוצמה, וליצור מגבלה כמעט מלאה בתנועת היד והכתף. בהתאם לכך, כאשר אתם מתחילים לחוות את התסמינים הללו, חשוב מאוד להעניק לכתף שלכם מנוחה מלאה.

מנוחה מלאה של הכתף משמעותה, לא רק הימנעות מהפעלת היד ומפעילות מאומצת, אלא גם תליית היד על גבי מנשא ייעודי, באופן שמוריד את עומס המשקל של היד על מפרק הכתף ומונע ביצוע של תנועות חדות שיכולות להגביר את הכאב ואת הבעיה.

פנייה לרופא מומחה, המתמחה ספציפית בבעיות כתף

הדבר הבא שאתם רוצים לעשות, הוא לגשת לרופא אורתופד על מנת לקבל אבחון ראשוני של הבעיה ממנה אתם סובלים. במקרים מסוימים, כפי שמסביר ד"ר ערן ממן, מומחה כתף במרכז כתף ת"א, ניתן יהיה לפתור את הבעיה באמצעות טיפול שמרני אנטיביוטי, במידה והבעיה נובעת מדלקת בגידי הכתף.

במקרים אחרים, עלולה הדלקת להיות חריפה יותר, או שמדובר בכלל בבעיה רחבה ומורכבת יותר מדלקת חולפת. במקרים אלה, אתם רוצים לפנות לרופא מומחה, בעל התמחות מיוחדת בבריאות הכתף, ואת הרופאה המומחה הזה תוכלו למצוא במסגרת מעט מאוד מרכזים רפואיים בבתי החולים הציבוריים בישראל ובמסגרת קליניקות פרטיות שיעניקו לכם את הטיפול הטוב והמקצועי ביותר.

מדוע חשובה ההתמחות בכתף?

ד"ר גבריאל מוזס וד"ר ערן ממן, שניהם מומחי כתף במרכז כתף ת"א, מדגישים שניהם את החשיבות של פנייה למומחי כתף לפתרון בעיות בכתפיים. לדבריהם, לא לחינם מקימים בתי חולים, מרכזים ייעודיים לבריאות הכתף. הסיבה לכך נובעת מהמורכבות של מפרק הכתף, מורכבות שיוצרת מורכבות בפני עצמה, הן באבחון הבעיה, הן בטיפולים שמרניים בבעיה ולבטח בטיפולים הדורשים התערבות כירורגית מתמחה. פתרון הבעיה באמצעות אורתופד שאינו מומחה כתף, יכול בהחלט להספיק, בדיוק כפי שישנם מקרים שבהם הכתף תחזור לעצמה גם ללא כל התערבות טיפולית, אלא שבמקרים רבים, ללא טיפול של רופא בעל התמחות מלאה בתחום, אתם צפויים לסבל רב בטווח הארוך.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה