טיסות לאיסטנבול – אחת הערים המרתקות ביותר בעולם



לטוב ולרע, יבנה היא עיר חביבה ושקטה, אפשר לומר עיר באווירה של עיירה. אין בה יותר מדי אטרקציות ולא ניתן לומר כי היא שוקקת תיירים מחו"ל. אבל במרחק קצר להפליא משם, כאשר כל מה שצריך זה לעלות על טיסות לאיסטנבול, מחכה הפתעה. מסתבר כי טורקיה זה לא רק קלבים או הכל כלול. אינטנבול, גם היום, שוקקת תיירים מכל העולם מכיוון שזו אחת הערים המרתקות ביותר שממזגות מזרח ומערב.

טיסות ארה"ב

הגשר שמחבר בין אסיה לאירופה

מי שעולה על טיסות לאיסטנבול מגלה עד מהרה כי מדובר בעיר שוקקת ששואבת הרבה השראה ודינמיקה בזכות המיקום המיוחד שבו התברכה. עיר זאת, שמעניקה למבקרים בין היתר אווירה מערבית לכל דבר (ותחבורה ציבורית יעילה), היא למעשה גשר בין יבשת אסיה ולבין יבשת אירופה. זה המקום שבו שתי תרבויות שונות נפגשות וברחבי העיר ניתן לראות טיפוסים בעלי חזות מזרחית לצד טיפוסים בעלי חזות מערבית. יש גם טיפוסים מלוכסני עיניים ובעלי חזות אוריינטלית ונדגיש – אנו מדברים כאן לא על התיירים (שלא חסרים כאלה) על תושבים מקומיים.

איה סופיה והבזאר הגדול של איסטנבול

הרבה מאוד אטרקציות נמצאות בקצה השני של טיסות לאיסטנבול, לרבות כנסיות ואתרים בעלי היסטוריה ביזנטית כדוגמת איה סופיה שהייתה גם מסגד, גם כנסיה וגם מוזיאון. אך עבור הישראלים, מקום טוב להתחיל בו את הבילוי בעיר יהיה ללא ספק ביקור בבזאר הגדול. מי שקורא לאתר הזה "שוק" עושה לו עוול גדול. זהו בזאר עתיק יומין ואדיר ממדים שיש בו אין סוף מה לראות וכמובן גם הרבה מאוד מה לקנות ובזול. שעונים, תכשיטי זהב, שטיחים, מוצרי עור, ממתקים, פירות, בגדים למיניהם ושפע של מזכרות יש בחנויות ובדוכנים והאווירה של מחשמלת.

אחרי שמשוטטים בבזאר הגדול, כדאי לסור אל איה סופיה שהיא, ללא הגזמה, אחד המבנים היפים ביותר שתראו בחייכם. כיום המקום משמש כמוזיאון והוא מגלם בתוכו את כל מה שהיה אדיר בממלכה העותומנית שהייתה לפני זמן קצר מאוד (במונחים היסטוריים) אחת המעצמות והאימפריות הגדולות בתבל. במקום מתקיימים סיורים מודרכים גם באנגלית וכדאי בהחלט להכין את המצלמות שיהיה מה להראות בבית, אחרי שחוזרים ליבנה.

שיט על הבוספורוס וביקור במגורי הסולטן

יש כל כך הרבה מה לעשות וכל כך הרבה מה לראות באיסטנבול, שלא מפתיע כי תיירים רבים חוזרים למקום פעמיים וגם שלוש. אתר חובה נוסף נקרא טופקפי (הלא הוא ארמון שער התותח בפי המקומיים). בעברו היה הארמון משכנו של הסולטן הגדול ואם רוצים לראות מקרוב מהו פאר מזרחי אמיתי – זהו המקום. הארמון נמצא בסמוך לבוספורוס והוא נבנה במהלך המאה השלוש עשרה. כדי להבין עד כמה הוא היה מרכזי נגלה כי בימי הזוהר של האימפריה התגוררו בשטחו כמה אלפי אנשים. על פי האמונה, בארמון נשמרים שרידיו של הנביא מוחמד. בארמון כמה חצרות וכן גנים יפיפיים.

חוויה מסוג אחר מזמן לכם נהר הבוספורוס, הלא הוא הגבול הטבעי שבין אסיה ממזרח ואירופה ממערב. השיט מזמן אפשרות מרהיבה לתצפית על כל הסביבה. אם רוצים ניתן להפליג במעבורת לאתרים נוספים, כדוגמת איי הנסיכים. האיים הללו מהווים ניגוד מפתיע לעיר הגדולה. התנועה ברכב מנועי אסורה בהם וניתן לשוטט ברגל, לשכור אופניים או לשוטט בכרכרה הרתומה לסוסים. היו זמנים בהם באיים הללו התגוררו מכובדים טורקים, חלקם כאלה שהורחקו מחצר המלוכה וכיום מתגוררים שם אנשים אמידים ועשירים. באיים מתגוררים אלה לצד אלה מוסלמים, נוצרים ויהודים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה