הרצל אמר...



בסדרת הכתבות הקרובות למשפחות המעוניינות בטיול בימי הקיץ החמים אמליץ לסיור בשעות אחר הצהרים בירושלים, והפעם - מוזיאון הרצל בירושלים.

יבנה נט

המוזיאון נמצא בחלקו הצפוני של הר הרצל בין מוזיאון השואה למוזיאון חללי צה"ל. הכניסה למוזיאון בתשלום והוא פתוח בין השעות 8:30 עד 18:00. הסיור המודרך אורך כשעה ועובר בין ארבעה מיצגים אורקוליים.

המוזיאון הקטן נבנה במלאת 100 שנה לפטירתו של בנימין זאב הרצל. המוזיאון מתאים לכל גיל. במיצגים מספרים את סיפור חייו של הרצל מהולדתו בבודפשט, דרך האירוע ששינה את מסלול חייו, משפט דרייפוס בשנת 1894, נטישת תחום העיסוק שלו כד"ר למשפטים, הניסיונות לעבוד כמחזאי.

מקום מרכזי בחייו ובעצם מפעל חייו היה הקמת מדינה לעם היהודי. במסגרת מפעל זה הקדיש הרצל את חייו למיפגשים עם מנהיגי העולם. מהמיפגש המפורסם במקווה ישראל עם וילהלם השני,  עם הסולטן הטורקי אלמחמיד השני, דיפלומטים ברוסיה, צרפת , בריטניה ועוד.

את חזונו לפתור את בעיית העם היהודי כתב בחיבורו "מדינת היהודים" שפורסם כבר בשנת 1896.

הרצל יזם את הקונגרס הציוני הראשון בעיר בזל בשנת 1897 שם הוא נבחר לנשיא ההסתדרות הציונית העולמית.

לדעת רבים, המשבר שחווה היה בקונגרס הציוני  השישי 1903 בזמן שהציע כפתרון זמני את ההתיישבות באוגנדה.  הרצל לא זכה לראות את התגשמות חזונו והוא נפטר בשלושה ביולי 1904  בגיל 44 ונקבר בעיר וינה.

באוגוסט 1949 החליט ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון להעלות את עצמותיו של הרצל והוא נקבר בפסגת הר הקרוי על שמו - הר הרצל.

להרצל ולאשתו יוליה היו שלושה ילדים: פאולינה הבכורה שנפטרה בגיל 39 ממחלת הטיפוס, הנס בנו שהמיר את דתו והתאבד בגיל 38 כששמע על מות אחותו האהובה , ובתו השלישית טרודה שהביאה לעולם את נכדו היחיד, נשלחה למחנה ההשמדה טרזינטאט ונפטרה במרץ 1943. הנכד סטפן תיאודור התאבד בגיל 28 לאחר שנודע לו על מות הוריו בשואה.

בסמוך לקברו של הרצל נטמנו גם עצמות הוריו, אחותו וילדיו הנס ופאולינה וכן נכדו סטפן.

בסיום הביקור במוזיאון אני ממליץ לצאת לשביל שיוביל אתכם לחלקת קבר הרצל, ז'בוטינסקי, גדולי האומה, ראשי ממשלה ונשיאים, ומשם שביל שמחבר את הר הרצל למוזיאון השואה שמומלץ מאוד לבקר שם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה