טיפול טבעי בחוסר איזון בפעילות בלוטת התריס



הרבה פעמים כאשר הגוף שלנו עובר טלטלה מסוימת, עובר שינוי, אשר מחליש אותו וגורם לנו להרגיש פחות טוב, אנחנו ממהרים לקחת כדורים, תרופות וכדומה. אך לא תמיד זה הכרחי, יש לא מעט מקרים בהם אנחנו יכולים לבצע פעולות שונות, אחרות, שיכולות לעזור לנו, להקל עלינו פיזית וכן נפשית.

בלוטת התריס

החיבור בין הפיזי לנפשי הוא משמעותי.

גם אם מדובר בבעיה פיזית, על פניו, הרי שלא פעם אנחנו נגלה, שהבעיה נובעת כתוצאה מסיבות שקשורות למתח נפשי או לחץ. אומנם ההשפעה עלינו היא בצד הפיזי, אך אם אנחנו נטפל בעצמנו בהיבט הנפשי, נוריד מעצמנו לחצים, למשל, אז אנחנו נגלה גם הקלה בצד הפיזי, לכן יש משמעות לחיבור בין השניים ובפרט יש משמעות רבה בעובדה שאנחנו עוברים טיפול משולב.

דוגמא טובה לכך ניתן לראות במקרים של טיפול לאיזון פעילות בלוטת התריס (הקרוי גם בלוטת המגן או תירואיד). על פניו, מדובר במצב בו אנחנו מתמודדים עם סיטואציה מסוימת אשר נובעת משינוי פיזיולוגי. בדרך כלל זה נובע כתוצאה מכך שהמערכת החיסונית תוקפת את בלוטת התריס ומחלישה אותה, כמו כן, נשים רבות מתמודדות עם תת פעילות או יתר פעילות בבלוטת התריס, בעיקר אחרי לידה. בשני המקרים, טיפול טבעי שמשלב גם התמודדות עם הבעיה עצמה וגם עם אלמנטים סביבתיים שקשורים לשגרת החיים, יכול לעזור, לצמצם את הבעיה, לכדי מצב שהבלוטה תעבוד בצורה מאוזנת.

לפני שנפרט על דרכי ההתמודדות במקרים של טיפול טבעי ביתר פעילות בלוטת התריס (היפר-תירואיד) או תת פעילות בלוטת התריס (היפו-תירואיד), מהצד הפיזי, הנפשי או הסביבתי, צריך לציין תחילה, כל מי שמעוניין לעבור טיפול, חייב להיבדק על ידי מטפל מומחה מעולם הרפואה המשלימה, וצמחי המרפא, בפרט. תוכנית הטיפול צריכה להיות ברורה, סדורה, ותוך כדי מעקב אחרי ההתקדמות שלה.

מה הטיפול הטבעי כולל?

כשמדברים על טיפול טבעי לאיזון הפעילות של בלוטת התריס, מתייחסים לטיפולים פיזיים מהרפואה המשלימה אשר יסייעו בטיפול נפשי, כגון: רפלקסולוגיה, עיסוי שיאצו ודיקור סיני. מדובר על טיפול אשר נועד להפחית מתחים נפשיים בגוף, לחזק את המערכת החיסונית בגוף ולהגיע לאיזון פיזי על ידי הפחתת סטרס. לכך יש להוסיף גם פעילות גופנית שמתבצעת באופן עצמאי, אשר תמיד תומכת בשחרור הגוף, הפחתת מתחים, ובמקרה שלנו, גם משפרת את קצב חילוף החומרים בגוף. כמובן שהטיפול בתת או יתר פעילות הבלוטה מותאם אישית, לאחר בדיקות דם, וניתנות באמצעות תפריט תזונתי, תוספי תזונה וצמחי מרפא.

טיפולים נוספים שנחשבים מומלצים הם יוגה, מדיטציה, טיפולים אשר משלבים גם התייחסות לצד הפיזי וגם לצד הנפשי ותורמים רבות להפחתת המתח בגוף, ולאיזון בלוטת התריס.

חשוב להבהיר לסיום, כל הטיפולים אשר ניתן לעבור יכולים לעזור רק אם שגרת החיים משתנה בהתאם, בצורה כזו, שאכן אנחנו מורידים מאיתנו לחצים ומפחיתים מתחים טבעיים שיכולים להקשות עלינו, בין אם זה מתחים שנוצרים בבית, בעבודה ובכל מקום אחר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה