"אני מאוד מעריך אמנים שעושים דרך"



היוצר היבנאי, עומר קורן, רשם שנה של עשייה משמעותית, במהלכה נבחר אלבומו 00:01 לאחד מחמשת אלבומי השנה, אחד משיריו לשיר השנה וסינגלים מתוך האלבום נכנסו לפלייליסט גלגל"צ. את כל ההישגים האלה הוא יסכם בהופעה מיוחדת, שתתקיים במוצ"ש הבא בתאטרון 'תמונע', בה יושמע האלבום המצליח בפעם האחרונה

.

 

במוצאי שבת הבא יקיים היוצר והזמר היבנאי, עומר קורן (30), הופעה מיוחדת בתיאטרון 'תמונע' בתל אביב, בה ינוגן במלאו אלבומו האחרון של קורן 00:01 (דקה אחרי חצות) ותתארח הזמרת שני פלג. "זו תהיה הופעה חגיגית, יחד עם שני הנהדרת, בה נבצע את האלבום בפעם האחרונה" אומר קורן.

למה בפעם האחרונה?

"אנחנו עוברים הלאה. נוצר סוג של צוואר בקבוק, ככה אני קורה לזה, של הרבה יצירה. במשך כשנה מיקדנו את כל תשומת הלב באלבום הזה ואני מרגיש שאנחנו צריכים להתקדם. לכן מי שרוצה לשמוע את השירים בפעם האחרונה, כדאי שיגיע להופעה הזאת".

את האלבום הוציא קורן בקיץ האחרון, לאחר שצבר ניסיון וידע רב. סינגלים מתוך האלבום נכנסו לפלייליסט של רדיו 88 וגלגל"צ. בסיכומי השנה האחרונים השיר 'בני קין', מתוך האלבום, נבחר להיות שיר השנה של עיתון 'ישראל היום', האלבום נבחר לאחד מחמשת אלבומי השנה וקורן זכה לתשבחות מקיר לקיר. "עומר קורן, אחד היוצרים המעניינים במיינסטרים הישראלי העכשווי" כתב עליו רז ישראלי, מהעיתון 'ישראל היום' "מוזיקאי מוכשר, שכבר הרשים מאוד עם מיני האלבום שהוציא בשנה שעברה. אלבומו החדש מוסיף העזה, הכלה וחמלה למכלול התכונות שמאפיינות את שיריו, לא ממקום יומרני, כי אם מתוך רגישות עצומה לזולת. הוא חוקר סקרן שכלי המחקר במעבדתו הם רגשות, גיטרות וקול נעים".

"מדובר ביוצר מאוד אינטליגנטי ומיוחד עם אמירה וכישרון" כתב עליו דורון אורסיאנו ויטנר, ממעריב "הוא מבצע טוב את הטקסטים האלה, שנתפסתי בהם והאלבום עצמו מושקע במחשבה". אסף הראל מכאן 88 גם הוא שיבח: "יודע להעריך אומנים מכאן שנותנים כבוד לטקסטים וגם מביאים הפקה מוזיקלית לעניין, ככה במקרה הזה".

ציפית לתגובות כאלה?

"לא, האמת שלא. זה מאוד משמח, מחמם את הלב ומרגש לקבל תגובות כאלה. הכי מרגש זה הקהל, שמגיע להופעות ומאפשר לכדור השלג הזה להתגלגל לאט-לאט הלאה".

פלייליסט בגלגל"צ זו איזושהי גולת כותרת עבורך?

"לא. הפלייליסט בגלגל"צ הוא בונוס, אבל ממש לא העיקר. זה אחלה, אבל זה עוד שלב בדרך, לא איזוהי פסגה. אני מסתכל על זה כמו על נסיעה ברכב, במהלכה הנוף מתחלף ומשתנה כל הזמן. אז עכשיו זה מה שאני רואה מהחלון. כשהנוף הזה יתחלף הוא יהיה שונה, אבל לא לפחות יפה. המכלול הזה זו הדרך, והיא הכי חשובה".

 

בשנה שעברה הוציא קורן מיני אלבום 'יש לי אישה', שכולל שלושה שירי משוררות וגם הוא קיבל תשבחות רבות וזכה לתגובות אוהדות. קורן גם נבחר לפתוח את פסטיבל 'אינדינגב' האחרון והוזמן לפתוח הופעות של זמרים מובילים כמו: עברי לידר וירמי קפלן ואף להשתתף במיזם 'בימות פיס' ולפתוח את הופעתו של עידן עמדי, שנערכה בהיכל התרבות ביבנה.

 קורן צילם גם 10 קליפים לעשרת שירי האלבום 00:01, שלמעשה מרכיבים אלבום מצולם. בהופעה במוצ"ש הבא גם יוקרן הפרויקט הייחודי והיפה הזה. "צילמנו את כל עשרת הקליפים בלילה אחד" הוא מספר "זה היה איזשהו חלום שהיה לי וככה לקחתי את מיה ברן, שביימה וערכה את הפרויקט והיא עפה על זה. הרמנו את הפרויקט הזה תוך שבוע. בכל הקליפים משתתפת נטלי עמוסי, שמחליפה דמויות. צילמנו בשכונות הקשות של תל אביב, בין הומלסים, יצאניות ונרקומנים. זה מאוד התאים לאווירה של האלבום ונכנס לתוך הטקסטים בצורה טבעית. זה נשמע כמו משימה בלתי אפשרית וזה אכן היה אתגר מטורף, אבל עשינו את זה".

אז לאן ממשיכים מכאן?

"יש כבר אלבום חדש, שייצא במהלך 2019, וסינגלים ממנו ייצאו ממש בקרוב. זה אלבום עם שירי משוררים ערבים ויהודים, שאני הלחנתי את כולם. כל השירים עוסקים בארץ שלנו. אנחנו כבר מבצעים חלק מהם בהופעות".

 

פלג שתופיע עם קורן, כאמור, בהופעה החגיגית והמיוחדת,  פתחה השבוע את ההופעה של הזמר דודו טסה, וגם קורן הגיע להופעה הזאת: "אני לא יודע אם הרבה יודעים, אבל דודו שנים הופיע מול קהל של 20 איש" הוא אומר "גם כשהוא היה כבר מפורסם והוציא אלבומים. היום דודו, זה דודו. הוא עשה דרך והמשיך ליצור ויהיה מה, עד שהוא מצא את הקהל שלו. מבחינתי זו דוגמא, אני מאוד מעריך אמנים שעושים דרך ארוכה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה