"לא מאשרים לנו חיסורים, רוצים שנבוא חולים"



ארבעה חודשים לתוך איחוד בתי הספר, גינסבורג 'האלון' וגינסבורג 'האורן' לקריית החינוך ע"ש 'גינסבורג', והבעיות מתחילות לצוץ מתחת לפני השטח ומגלות שלא הכל ורוד

למערכת יבניתון הגיעו תלונות מצד תלמידי בית הספר קריית החינוך ע"ש 'גינסבורג' על התעלמות ואטימות מכל פנייה מצד ההנהלה אל התלמידים. נזכיר כי שני בתי הספר התיכוניים בעיר, גינסבורג 'האלון' וגינסבורג 'האורן' אוחדו לכדי בית ספר אחד לפני כארבעה חודשים ובתחילה נראה כי הכל בסדר אך מתחת לפני השטח ישנן בעיות. כיום, נשמעים קולות מצד התלמידים כי בית הספר לא פועל על פי הנחיות משרד החינוך ולפי חוזר מנכ"ל שלפיהם על כל בית ספר שפועל לפי שיטת המנות להצדיק את חיסורי תלמידיו תוך 4 ימי חיסור ללא אישור רפואי וניתן להסתפק באישור הורים בלבד. בחוזר מנכ"ל נכתב : "התלמידים נדרשים להגיע לכל השיעורים כסדרם, ובעת הערכת הישגיהם יש לקחת בחשבון את היעדרותם. עם זאת, תוכר היעדרות ללא אישורים וללא הורדת ציון של עד 15% מימי הלימוד (במכסה זו ייכללו גם 1-4 ימי מחלה)...".

התלונות מגיעות בעיקר מצד תלמידי שכבת יב' אשר טוענים כי זוהי שנתם האחרונה בבית הספר וכל הורדה בציון על ידי שיטת המנות תגרור הורדה בציון ההגשה לבגרות. בתחושתם, ההנהלה לא מקשיבה להם והיא רוצה שתתקיים הגעה קבועה לבית הספר גם את הם חולים. מצד התלמידים נאמר כי : "כל פנייה להנהלה בקשר הצדקת החיסורים שלנו עלתה בתגובה מצדם ש'מקרים מיוחדים ידונו בוועדה נפרדת שתוקם במיוחד',  אך בפועל על מנת שיצדיקו לנו את החיסורים אנחנו צריכים להחסיר 5 ימים ולהביא אישור רופא כדי שלא ירדו לנו מנות גם אם אנחנו חולים רק יומיים או שלושה. אם אנחנו מביאים אישור על יומיים או שלושה לא מצדיקים לנו ויורדות לנו מנות שפוגעות בציון. אם לצורך העניין, תלמיד/ה חולה יומיים ויש לו ביומיים האלה את כל השעות השבועיות של מקצוע מסוים שהוא לומד, הוא יכול להחסיר כ-17 שעות שבועיות במידה והוא לומד עד השעה 17:00, ובכך נגררת הורדה בציון".

מעיריית יבנה נמסר כי הנהלת בית הספר פועלת בהתאם לנהלי משרד החינוך הקובעים כי הנוכחות הסדירה היא חלק מהלמידה וכי יש לכלול את מספר ההיעדרויות והחיסורים של כל תלמיד בכל מקצוע בחישוב הסופי של הציונים. "שיטת המנות" נהוגה זה שנים ונועדה להעלות את רמת האחריות האישית של התלמיד ביחס לנוכחותו בבית הספר ובשיעורים. תלמיד הנעדר מעל "מנת היעדרות" ציונו המשוקלל יופחת ב-5 נקודות, תלמיד שצבר מעל שתי "מנות היעדרות" ציונו המשוקלל יופחת ב-7 נקודות וכן הלאה. יצוין כי עפ"י נהלי משרד החינוך השתתפות בפעילות בית ספרית מיוחדת, בנבחרת ספורט, במגמה, במועצת תלמידים, היעדרות בשל עזרה לקהילה, פעילות בתנועת נוער או מועצת הנוער העירונית, אשפוז בבית חולים או מחלה ממושכת, זימון ללשכת גיוס או מבדקים לצבא, היעדרות בשל אבל על קרוב משפחה מדרגה ראשונה, היעדרות בשל שמחה של קרוב מדרגה ראשונה, היעדרות בשל מבחן תיאוריה אחד ומבחן מעשי אחד בנהיגה או היעדרות בשל מפגשים לקראת שנת שירות אינם נכללים במספר המנות ואינם נחשבים להעדרות. כל היעדרות אחרת אינה מוצדקת והחיסורים מחושבים במכסת השעות כמקובל. תלמידי בית הספר מודעים היטב לכללים הנהוגים ולאישורים הנדרשים. ככל שיש טענה היא מתבררת בדרך המקובלת דרך הנהלת בית הספר והמורים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה