מיקום המבנים בשכונת נאות שמיר וקביעת מרחקים של מבני הציבור מאגני ההחדרה של 'מקורות'



על-רקע פניות בנושא מיקום המבנים בשכונת נאות שמיר ובכללם קביעת מרחקים של מבני הציבור מאגני ההחדרה של 'מקורות' פירסמה עיריית יבנה הבהרה בעניין בו היא מציינת כי בשכונת נאות שמיר קיימים 18 מגרשים המיועדים לבנייני ציבור הכוללים בתוכם: מכללה, בתי ספר, גני ילדים, מעונות יום, בתי כנסת ועוד. ממערב לשכונה נמצאים אגני החדרה של חברת מקורות.

מיקום המבנים בשכונת נאות שמיר וקביעת מרחקים של מבני הציבור מאגני ההחדרה של 'מקורות'

מיקום המבנים נקבע בתב"ע תוך התייחסות לקשת ההשפעה על הסביבה ומגבלות הבנייה המחייבות והמרחק המינימלי מאגני ההחדרה (375 מ'). מתכנני השכונה הקפידו שבתי המגורים ייבנו במרחקים המאושרים. 

מבני ציבור הסמוכים באופן יחסי לאגנים תוכננו בהתאם להוראות המפורטות בתכנית הקמת השכונה ולמרחקים המותרים. בתכנית נקבע כי תתאפשר הקמתם של מוסדות ציבור במרחק של 360 מ' בהם השהייה תהיה קצרה באופן יחסי ואינה יומיומית כגון: בתי כנסת, מקווה, מתנ"ס, ספרייה וכד'. לשאר מבני הציבור בשכונה אין מגבלות מיוחדות. 

בתכניות הנ"ל נקבעו מרחקי המגן מאגני ההחדרה ובדגש על מגרשים 3040 ו-3070 והחרגתם מרדיוס המגן 375 מ' וקביעתם על כ-360 מ' בדגש על שימושים ספיצפיים למגרשים הנ"ל.

ניתן לראות בתמונה המצורפת כי, בפועל, המרחק בין מגרשים 3040 (304) ו3170 (317) לבין קו גבול מגרש אגני ההחדרה בנקודה הקרובה ביותר הוא כ-390 מ' (מעל המומלץ במסמך הסביבתי וגבוה מהמצויין בהוראות התכנית). התב"ע נדונה ואושרה ע"י הוועדה המחוזית בה משתתפים המרשד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה