סיפורו של לוחם



לוחם ה MMA ניסים רוזליס ישתתף בעוד כשבועיים בקרב אותו הוא מכנה 'הקרב של חיי'- אירוע הקרבות הבינלאומי הגדול מסוגו בעולם - סבב הבלאטור. בראיון מיוחד הוא מספר איך הכל התחיל, מבטיח להילחם על נשימתו האחרונה ולהביא כבוד ליבנה ומזמין את כולם להגיע ולעודד
מאת: ברק שטורך

.

מה גורם לבן אדם נורמטיבי עם משפחה, בית, עבודה, לקום ביום בהיר ולהחליט שבא לו למתוח את קצה גבול כל היכולות בתוך זירה אלימה עם לוחמים שהולכים עד הסוף או לפחות עד שאחד מהם מתעלף? תכף נחזור לזה. רצה הבורא והכותב קצת ספורטאי בעצמו ויכול אף למצוא מחמאה בכל העניין הזה של תחושת עלפון אחרי אימון טוב. כי זה  בסה''כ אומדן לכך שהאימון היה פורץ דרך, שמובילה אל קצה גבול היכולת האישית וכשזה קורה יש לזה מחיר - סחרחורת עד כדי איבוד הכרה במקרים של קיצון. לא סיפור גדול האמת, כמה שניות וזה עובר. שותים קצת מים, דוחפים איזה פרי והופ על הרגליים. במקרים של זירת לחימה, כמו שהזכרנו בפתיחה, קוראים לזה נוקאאוט. קצת קשה להאמין שיש אנשים שעושים את זה על בסיס קבוע ונהנים מכל רגע. לוחמי MMA ,ספורט הלוחמה (אומנות לחימה משולבת) שתפס תאוצה ועלה על גל בישראל במהלך השנים האחרונות. את אחד מהלוחמים המובילים כיום אנחנו מכירים. אז קבענו איתו שיחה עם דיבור צפוף על קפה וכמה בוקסים. יבנה כבר מכירה אותו וב15 לחודש הנוכחי יידע גם העולם .

תכירו, ניסים 'D9' רוזליס, בן 36 נשוי למאיה ואב לטליה, אוריה ואלונה. קבענו להיפגש אצלי בבית. על העמידה בזמנים אין עוררין, ככה זה כשאתה רציני. בשעה בה המים לקפה רתחו בקומקום צולע רובכם עוד לא התעוררתם. תשארו עד הסוף ותבינו שזה עוד כלום. "אנחנו כאן כשהרבה עוד ישנים. איך אתה עושה את זה?" אני שואל אותו. "זה חלק ממני" הוא אומר "התרגלתי למשמעת. תחום הלחימה המשולבת החדיר בי המון ערכים, שלא היו לי בעבר והוסיף לחדד את אלו שכן. אם בעבר הרחוק בשעה כזו, שבע בבוקר, הייתי פותח עיניים אז כיום בשעה 6 בבוקר אני יוצא לאימון ספרינטים קשה של 50 דק', אחרי שהספקתי לסדר ולארגן את הבית". אימון הספרינטים נערך בקצב משתנה, כדי להתאים את אופי למהלך קרב של לחימה מבחינת תפקוד נשימה ודופק, קוראים לזה אימון אינטרוולים. אימון ריצה רמה גבוהה ביותר שסוחט ממך את המקסימום. "צריך לדעת, כמובן, גם מתי לעצור כדי לא לגרום לפציעות גידים ומיניסקוס" הוא מדגיש.

ניסים מפגין ידע רחב בכל מה שקשור ללוחמה ומחלות מוזרות שנגמרות ב-ס'. כושרו הגופני ברמת הרובוטריק והטכניקה מתוקתקת כמו שעון שוויצרי. הוא מודה שיש עוד הרבה על מה לעבוד ולשפר, כדי להפוך ללוחם טוב יותר ממה שהוא כיום, אבל אין לו טענות נכון לעכשיו.

.

כמעט שבועיים לפני הקרב הגדול של חייו, אשר ייערך ב15 לחודש זה, בהיכל מנורה. זאת מאחר וחיים גוזלי, אבי התחום בישראל, בחר להעניק לו את ההזדמנות לבמה באירוע הקרבות הבינלאומי והגדול מסוגו בעולם - סבב הבלאטור. כאמור ניסים יהיה אחד הלוחמים אשר יעלו לקרב בזמן ובמקום שצוין. על תכונית האימונים המפרכת אחראי המאמן אלעד שמואל.

איך נראים האימונים שלך?

"אני עושה 3 אימוני אינטרוולים קשים בשבוע. עובד חזק על סיבולת לב ריאה ושריר. בנוסף לכך, שלושה אימוני ספארים, דימוי קרבות שבועיים במכון של רן נקש האגדי בת''א ,מאמן גדול ומתחרה בין לאומי ברמות הגבוהות. אני מתאמן שם עם חבר'ה מאוד רציניים, הכי קשוחים בענף. אימונים מהסוג הזה נותנים לך דימוי מוחלט של קרב ומלמדים אותך כיצד לפעול תחת לחץ. פעם בשבוע נוסע לאימון האבקות במודיעין ועוד 4 אימונים בשבוע עם המאמן הצמוד שלי אלעד והצוות שלו מMMA BLACK BELT TEAM SHMUEL . פעמיים האימונים נערכים ביבנה ופעמיים בסטודיו שלו באשדוד. האימונים הם קבוצתיים, אך הודות לקרב ולאישיות של אלעד המאמן, אני נשאר לאחר כל אימון קבוצתי ומקבל אקסטרות של חיזוקים וטיפים. כל מי ומה שאני מייצג בתור לוחם התחיל מהאיש הזה - אלעד שמואל . בכלל, אתה לא יכול לרוץ לעניין כל כך גדול בלי מסגרת כל כך תומכת כמו המשפחה שלי ,TEAM SHMUEL .בכל רגע של קרב או ספארים ,לא משנה כמה קשה או קל יהיה לי - מבט אחד על אלעד יספיק כדי לחזק אותי שהכל טוב. הכל בסדר, אפשר להמשיך. יש לך גב ששומר עליך, יש לך פינה לחזור. חיזוק הביטחון מאוד חשוב בתחום שלי".

מתי ואיך הכל התחיל?

תמיד חיפשתי את עצמי בתחום הלוחמה, עוד מימי נעורי בבת ים. תוסיף לזה את העובדה שאני בן אדם שאוהב ללכת עד הסוף בכל דבר שהוא עושה וזה למעשה כל מה שהלוחמה מייצגת - לב גדול, בלי פשרות או פחד. ללכת עד הסוף. חוטפים לפעמים כל כך חזק, רואים שחור, מדממים, אבל חייבים לקום על הרגליים ולשים 100% נשמה- ככה זה בMMA . כשמנעול הכלוב נסגר מאחוריך אין יותר אמא ואין אבא. אין משחקים. יש רק מכות. לפני 4 וחצי שנים עברתי לגור בעיר וחיפשתי משהו מעניין לעשות בקצת זמן פנוי . עשיתי את הבירורים במקומות הנכונים ומצאתי עצמי יום אחד נכנס למכון של המאמן שמלווה אותי עד היום, אלעד שמואל. קיבל אותי בזרועות פתוחות העוזר שלו, לוחם חזק מאוד בפני עצמו, בנאל חסיד. התחלתי להתאמן עם הנוער ובהמשך התקדמתי לקבוצת הבוגרים. חצי שנה לאחר שהתאמנתי איתם עליתי לקרב אגרוף ראשון בחיי. מה שנחשב למוקדם יחסית עבור לוחמים מתחילים. באותו קרב הפסדתי בנוקאאוט חזק מאוד. חזרתי הביתה, הבטתי במראה ושאלתי את עצמי בפנים חבולות - למה אני צריך את זה בכלל . יום למחרת חזרתי לאימון כרגיל והמשכתי להתכונן לקרב הבא. כזה אני, טיפוס קשוח והספורט הזה גורם כל פעם מחדש להבין עד כמה. בנוסף הוא מקנה לי רוגע ונחת במצבים של לחץ. בא בן אדם בתוך זירה כשממטירים עליו מכות של ידיים ורגליים מכל כוון ואתה מצפה שהוא יחשוב בהגיון, יישאר מפוקס וייקח החלטות נכונות. הספורט הזה מלמד אותי לשמור על ריכוז תמיד כשנדרש".

הצעתי לו זירו. הוא סרב. מה שלא בתפריט לא נכנס, לפה גם אם זה בלי סוכר.

.

מה לגבי תזונה כהכנה לאימונים ולקרב בבלאטור?

"חלק בלתי נפרד באופן חד משמעי. צריך להקפיד על דיוק בתזונה, כדי להשאיר מספיק כח לאימונים בלי לחרוג מהמשקל המותר בקטגוריה בה אני עולה להילחם. התזונה יקרה, ובכלל כל העניין הזה של הכנה לקרב גדול".

באילו סכומים מדובר?

"40-50  אלף שאני לוקח על עצמי. העניין שאני נחשב לוחם מתחיל, ללא רקורד עשיר מאחורי, וקשה לי להשיג תמיכה מספונסרים במצב כזה, אבל אני גם לא מנסה. את הכל אני עושה מהלב. דבר אחד בטוח שבלי תמיכה מהבית כל זה לא היה קורה .הן איתי כולן, האישה והילדות עומדות מאחורי, תומכות ותמיד מעודדות. אישתי מעולם לא היתה בקרב, קשה לה מאוד יהיה לראות אותי בסיטואציה של קרב. אז היא עושה את שלה מצויין גם כשהיא לא לידי בזירה".

מאירה רוזליס אשת קריירה עצמאית ואם מהסרטים, היא הלוחמת האמתית בכל הסיפור הזה. טליה בת ה9 היא לוחמת בעצמה, השנה נכנסה לתחום והחלה להתאמן.

זה מתאים לכל גיל?

"חד משמעית. אם אני צריך לתת המלצה להורים, אז אני אומר להם תכניסו את הילדים שלכם לענף, במקום להסתובב על אופניים חשמליים ומשחקים בפלאפון. התחום יקנה להם ערכים בטחון עצמי, סדר ומשמעת ויידחה להם כל קשר עתידי לעצלנות ובעיקר יבנה להם אופי שרק יעזור להם להתקדם ולהצליח בחיים .

 הגעת מבת ים, גם אני. האמת שבלי ההורים שלי לא חושב שהייתי מוצא עצמי גר ביבנה. היום אני כבר מודה להם, אבל זה סיפור אחר. מה איתך?

"האמת שאני לא רציתי להגיע ליבנה, אהבתי את בת ים. לשמחתי אשתי רצתה והתעקשה על מעבר לעיר והיום אני מודה לה על כך ולא מתחרט על כלום. רק דברים טובים אפשר לומר על יבנה. העיר טובה לי, טובה אליי. אנשים במרכז מברכים לשלום כל בוקר, נותנים מילה טובה, מחזקים.  הם נותנים לי דרייב להתחיל את היום. בעיות חנייה גורמות לי להחנות מרחק הליכה מבאס של 20 דקות מהבית, אבל איך שאני יוצא מהאוטו מגיע אזרח מציע לי טרמפ עד למקום מגוריי . התושבים נחמדים. היום כבר מזהים ואף מאחלים בהצלחה בעבור הקרב הגדול בבלאטור. ילדים שאני לא מכיר ניגשים ברחוב מבקשים תמונה, נותנים כיף אומרים 'אחלה ניסים'. לא יכולתי לקבל את זה באף מקום אחר. אני אוהב את יבנה".

 ציפיות להמשך יש?

"אני רוצה להמשיך ולהתקדם ולשפר יכולות בתור לוחם עם המאמן שלי אלעד שמואל. חוץ מזה לא תשמע ממני יותר מידי דיבורים. רק דבר אחד: אם בעזרת השם אנצח את הקרב הקרוב שלי, בשנייה שהקרב מסתיים אני מבקש מהמאמן שלי שיסגור לי עוד קרב. נולדתי בשביל זה. ב15 לחודש הזה אני עולה לקרב חיי. מבטיח לכל תושבי יבנה שאעשה הכל כדי להביא כבוד חזרה הביתה. המתמודד לא מעניין אותי, אני לא רואה כלום בעיניים. מבטיח להילחם עד העצם השלמה האחרונה בגוף. אני אלך עם זה עד הסוף. לא מכיר דרך אחרת".

.

במבט מהצד, לפתע פתאום, נראה שהזמן שהקדיש לי ניסים לצורך הריאיון הוא לא רק מוקדם בבוקר אלא גם יקר לאללה. הודיתי לו בענק על המלים ושחררתי אותו הביתה להוריד את הילדות בגן ולהמשיך את היום. אני אכתוב, הוא ילך מכות עם אלעד, בנאל, נקש או גוזלי בכבודו. אגב, בנקודה זו ראוי לציין לשבח את גדול הלוחמים כיום בארץ ומהטובים בחו''ל, חיים גוזלי, שעושה רבות למען תחום הMMA  בישראל והאחראי על הפקת אירוע 'הבלאטור' בישראל. אז תודה ענקית גם לך, חיים. חוץ מדאגה מתמדת לכל הלוחמים בתחום, אתה עושה פה משהו גדול באמת. פעם כל הילדים רצו להיות כמו יוסי בניון, היום בזכותך ילדים ביבנה מבקשים חתימות מניסים רוזליס. יבנה היקרה, אני ועוד הרבה חברים טובים נוסעים לתת את כל הנשמה והגרון לניסים, הבטחתי לו את זה במהלך הריאיון. אמרתי לו שהוא יכול לסמוך עליי, שנהיה שם עוד הרבה לפני הגונג ונצרח את השם שלו. הבטחתי מוטיבציה בשמיים מכל הלב, כי אני יודע שהוא יצטרך את זה. הוא עושה את זה גם בשביל כל העיר, אז יהיה ראוי שתבואו בהמוניכם ותעזרו לי לקיים את מה שהבטחתי לו.

כרטיסים לאירוע תוכלו לרכוש בטלפון *9066 ואם לא תצליחו להגיע אז תראו בשידור ישר שיועבר חוץ מליבנה לעוד 50 מדינות ברחבי היקום,  ותאחלו לו בהצלחה, זה הכי חשוב .''אם הם יתכוונו לזה מהלב אני אקבל אותה מכל מקום, בטלוויזיה או בקהל. אהבה שומעים גם מרחוק'' מסכם ניסים. אני קניתי. יאללה ניסים תפרק! שבת שלום יבנה .


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה