דוד ד'אור מגיע ליבנה: "עיר מקסימה, כיף להופיע אצלכם"



האמן עם היכולות הווקאליות המרשימות כובש את העולם ומגיע ליבנה למופע מרגש ועוצמתי ב-20.3. זו לא הפעם הראשונה שלו כאן ("הקהל בעיר שוחר תרבות") והוא גם מגיע בתקופה של התחדשות וסינגל חדש שמדבר כמעט לכל אחת ואחד מאתנו

דוד ד'אור נמצא בימים אלה בסיבוב הופעות ארצי ובמסגרתו מגיע להיכל התרבות ביבנה ב-20.3 להופעה חגיגית ומיוחדת במסגרת פרויקט שלום שבת. במופע הוא מבצע את להיטיו מכל השנים: "קול מן השמיים", "תשמור על העולם ילד", "כל הכוכבים", "אני עף", "זמן אהבה", "הלב יודע", "שינויים", שירים מהמקורות היהודיים: "אדון סליחות", שלום עליכם", "לכה דודי", "אבינו מלכנו", ביצועים לקלאסיקות בינלאומיות: "קרוזו", "אדג'יו", SUMMER TIME" ועוד רבים וטובים אשר הופכים את המופע לחוויה מרגשת ועוצמתית.

מאחורי דוד כבר 17 אלבומי שהגיעו למעמד זהב ופלטינה, הוא שיתף פעולה עם אמנים רבים בארץ ובעולם והופיע על הבמות הגדולות והמכובדות ביותר ברחבי הגלובוס. במהלך השנים הוציא להיטים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוזיקה הישראלית ביסס את מעמדו כאחד מהאמנים הטובים והמוערכים.

"אני עובד על אלבום חדש", מספר דוד בראיון ליבניתון, "הקלטתי כבר שיר חדש ממנו שבימים הקרובים יראה אור ובמקביל אני ממשיך להופיע בארץ ובעולם. חזרתי בשבוע שעבר ממופע במוסקבה ובאופן כללי אני מנסה לגעת בכמה שיותר אנשים דרך האמונות שלי. בנוסף, אני גם מצייר אז אני מנסה לשלב בין ציור ובין מוזיקה וליצור שני אלמנטים רגשיים, אחד דרך ההגשה ואחד דרך הויזואליות שאני מקווה שייפגשו דרך הלב".

אתה מופיע היום בארץ ובעולם עם קולך הייחודי. אתה שר את כל הלהיטים בהופעה שלך?

"אני שר לקהל המקומי, גם שר חומרים משלי. המוזיקה מצליחה לגעת במחוזות אחרים, גם כשאנחנו לא מבינים את המילים. אני יכול להיות במופע של זמרת פורטוגזית אבל עדיין לחוות חויה גם אם אני לא מבין מילה. זו שפה שמבינים אותה בלי ללמוד אותה. אני גם שר את שיריי בעברית כי אני מאוד אוהב את השפה העברית. אני חשוב שיש בה עומקים שאני רוצה שהעולם יכיר. אני בא מרקע קלאסי אז אני יכול לשיר גם מוזיקת עולם, או מוזיקה מתוך מחזמר. יוצר מן מסע מוזיקלי עולמי. העולם נהיה מאוד קטן, יש אלמנטים הודיים בשיר של סטינג ועוד. אני אוהב את זה".

יש לך את הפייבוריט שלך, את השיר שאתה הכי אוהב?

"קשה לי לבחור אחד, אני מודה, כי כל שיר מסמל תקופה ומסמל מצב, מקום מסוים שהייתי בו מבחינה נפשית או גיל, זה מאוד תלוי. אני גם לא אוהב רק שירים שלי אלא גם של אחרים, בעיקר של ווקאליסטים גדולים. אני מאוד מתחבר לקול האנושי ואני אוהב שירים שמאתגרים אותי מבחינה ווקאלית והרבה פעמים דווקא במקום שבו הכי לכאורה מתבקש לצעוק או לתת ווליום, דווקא שם אני מנסה להביא את עצמי ולעשות משהו שונה, אני לא בא לעשות 'שופוני' עם הקול, אלא מדייק במה שאתה רוצה להעביר".

דאור (יונתן בלום)

הופעת פעם ביבנה?

"בטח, הופעתי כמה פעמים. הקהל היה מקסים, הייתי בקאנטרי כמה פעמים, גם עם אתי אנקרי, קובי אפללו וגם לבד, הקהל מאוד שוחר תרבות ומאוד נהניתי להופיע בעיר".

שמענו שיש פרויקט חדש שלך, קבלת שבת. מה זה בעצם?

"בעיניי זה פרויקט מספק שבו ביום חמישי בערב מתחברים קבוצה של אנשים ושירים שירי שבת. מכינים את עצמנו ליום הזה שבדרך כלל המון אנשים אוהבים, מכינים את עצמנו עם שירה ומוזיקה, חיבור של קבוצה של אנשים ביחד ששרה או מקשיבה למוזיקה שיש בזה משהו מאוד מאחד, שירים שאנחנו מכירים משחר ילדותנו, זה ערב מרגש מאוד. אני קורא לזה "זמן אהבה" על שם השיר שאני ואהוד בנאי כתבנו, כי אנחנו חיים בתקופה שבה חסרה המון אהבת חינם, כל כך הרבה חיכוכים ושנאות קטנות ומיותרות. אני מאמין בכוח של האהבה כי היא מוחקת את כל המיותר ומאחדת. בני אדם חייבים להיות יצורים של קבוצה, לחיות בחברה וביחד, אנחנו עם כל כך קטן שחבל שיהיו דברים מפרידים בינינו".

יש לך סינגל חדש שיוצא ביום ראשון. על מה הוא מדבר?

"קוראים לו 'עד שנראה את האור', הוא מאוד מתחבר למה שאמרתי, על המקום הזה שבו בעצם הרבה פעמים אתה חושב שזה חושך אבל זה רק היעדר אור, זה לא באמת חושך. אני אומר למי שאני שר, שזה לא חושך אמיתי, זה מצב זמני עד שנראה את האור. כשהולכים בערפל קל להתבלבל אבל לא כל רוח תהפוך לסופה. אנחנו בתקופה מבולבלת וחושבים שכל דבר קטן הולך להפוך לסערה גדולה צריך קצת פרופורציה ולתת לזמן לעשות את שלו. אדם צריך להשקיע ולנסות לשנות רק את עצמו. אתה יכול להשפיע על האחר כדי שהוא יראה אותך. אני מנסה לעשות את השינוי בעצמי ולא לעשות לאחים".

מה נאחל לך לקראת החג?

"התחדשות עם האביב הזה אני כבר מרגיש מתחדש, כמו כל פעם שמגיע האביב משהו בי מתעורר ואני רוצה לכתוב דברים חדשים והתחדשות כל חיי, כל הזמן להתחדש ולכתוב דברים ושיהיה לי מה לומר ולגעת כמה שיותר בלבבות של אנשים".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה