שנת הלימודים תשע"ט יוצאת לדרך ביבנה - 11,950 תלמידים צועדים לבתי הספר והגנים העירוניים



בשנת הלימודים הקרובה תפעיל העירייה מספר פרויקטים ותוכניות בחינוך שנועדו לקדם את תלמידי העיר ולהעניק להם את הכלים הדרושים להצלחה ולעמידה באתגרי המאה ה-21. תחילת שנת הלימודים תשע"ט יש בה משום בשורה לעיר ולתושביה באשר לכיווני ההתפתחות החינוכית. תחום החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני, ובהתאם לכך, גם היקף ההשקעה הוא רחב. המטרה היא להיטיב ולשפר כל העת את סביבת הלימודים של ילדי העיר וצוותי החינוך ולהעניק להם חינוך איכותי בסביבה מיטבית, בטוחה ונגישה.

בשנה הקרובה יושקעו משאבים תקציביים רבים בהעצמת התלמידים וסגלי ההוראה בבתי הספר ובגני הילדים.

העירייה תפעיל השנה תכניות חינוכיות לקידום תלמידים מתקשים לצד תכניות לפיתוח מצוינות והישגים:

תוכנית רשותית באנגלית:

  • תכנית abc בכל בכיתות ה' בכל בתי הספר היסודיים. שעתיים לתלמיד בחצאי כיתות לקידום הישגים לימודיים והעלאת רמת השפה המדוברת על-ידי התלמידים.
  • השתלמות רשותית באנגלית לצוותי ההוראה תלווה ע"י הפיקוח לשיפור וגיוון דרכי ההוראה בכיתה, קידום מיומנויוית למידה וגיבוש סטנדרטים להוראה והערכה.
  • הקמת "קהילת אנגלית" להטמעת השימוש בכלי OFFICE365.
  • תוכנית רשותית רב-שנתית בשיתוף ''קרן טראמפ'' להעלאת מספר התלמידים הלומדים ברמת 5 יחידות במתמטיקה וקידום המצויינות בעיר. התוכנית תפעל בכל בתי הספר העל-יסודיים במטרתה להגדיל את שיעור הזכאים לבגרות ברמה זו. התוכנית כוללת את קהילת המורים למתמטיקה בהקף של 60 שעות, פורום מנהלי בתי הספר העל-יסודיים וליווי והדרכה דו-שבועית של המורים למתמטיקה. את התכנית ילוו מומחים להוראת המתמטיקה מטעם מכון דוידסון/הטכניון.
  • פיתוח שדרת ניהול בתי הספר בעיר:

יעקב הכט, ממקימי "ערי חינוך" לשיתופי פעולה, חדשנות ומעבר לתרבות של ידע ילווה מקרוב את פורום מנהלי בתי הספר ואגף החינוך אשר יחשפו למגמות של חדשנות מעולם החינוך והעולם הארגוני והעסקי. התכנית נועדה לקדם עבודה רשתית, שיתופי פעולה, מעבר המורים ממעבירי מידע להנחיה של ידע. 

נתוני עיריית יבנה לשנת הלימוים תשע"ט

  • תוכנית קוד ורובוטיקה:

בתכנית משתתפים כלל תלמידי כיתות ד' ו-ז' בהובלת עיריית יבנה ובשיתוף משרד החינוך. מדובר בפיילוט עירוני, ראשון מסוגו כאשר התוכנית מתמקדת בתכנים מעולם מדעי המחשב והרובוטיקה ברצף של שלוש שנים. היקף התוכנית  עומד על שעתיים שבועיות לתלמיד והתוכנית תלווה ע"י מורים לתקשוב.

  • מרחבי למידה מתקדמים:

במהלך החודשים הקרובים תסתיים הקמתם של 16 מרחבי למידה חדשניים בעיר בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים. מרחבים אלו יזמנו תהליכי הוראה חדשניים בהם המפגש של מורה תלמיד יהא מפגש של הנחייה, למידת עמיתים, לימוד עצמי ובעיקר מפגש הבנוי על רכישת ידע.

תוכניות מרכזיות נוספות אשר ימשיכו לפעול השנה במערכת החינוך :

  1. גישור- תכנית גישור ופתרון קונפליקטים לכלל תלמידי כיתות ד', השתלמות מקצועית למורים וקבוצות הורים מבתי הספר.
  2. תעשיידע – חשיפה לעולם הטכנולוגיה, המדע, התעשייה בקרב תלמידי שכבת כיתות ה'.
  3. מדעניות העתיד – 25 בנות מכיתה ט' ישתתפו בתוכנית תלת-שנתית של מדעניות העתיד לקידום מצויינות והשתלבות עתידתית בעולם הטכנולוגיה בצה"ל ובאזרחות.
  4. נס טכנולוגיות – תוכנית רב שנתית לקידום מצויינות בקרב תלמידים מצטיינים בתחומי המדעים, הטכנולוגיה וההיי-טק.

 

התוכנית הלאומית 360 לקידום נוער בסיכון:

מנהלת תוכנית 360 ואגף החינוך ימשיכו לקיים את תוכניות הבאות בבתי הספר:

  1. עובדות סוציאליות בשישה בתי ספר יסודיים ובבתי הספר העל-יסודיים.
  2. הפעלת חדרי שלווה בקרית החינוך גינסבורג.
  3. תכנית טיפולים רגשיים בשלושה בתי ספר יסודיים.
  4. שיתוף פעולה עם אגף שירותים חברתיים כחלק ממענה וסיוע של מרכז "נתיבים להורות".

תוכנית רשותית להתנסויות במדע

בתכנית יקחו חלק תלמידי כיתות ה' וכיתות ז' בעיר בשיתוף מכון דוידסון שליד מכון ויצמן למדע. ליבת התוכנית הינה חשיפה למחקרים, מיומנויות ותהליכי למידה חדשניים בתחום המדעים.

חדש: קרית חינוך ע"ש גינסבורג

לקראת שנת הלימודים תשע"ט הוטמע רעיון איחוד בתי הספר האלון והאורן תחת קורת גג אחת – קרית החינוך ע"ש גינזבורג. האיחוד נועד לאפשר הרחבת אפשרויות הלימוד והמסלולים לתלמידי בית הספר.

בבית הספר מגוון מקצועות מדעיים טכנולוגים הומינסטיים ואמנותיים, כמו גם מגוון מסלולים לימודיים אשר נועדו להביא את כלל התלמידים לתעודת הבגרות הטובה ביותר והכנתם להמשך. במהלך החודשים האחרונים הושקעו אמצעים רבים בפיתוח קרית החינוך, הצטיידות והתקנת מערכות תקשוב מתקדמות.

לתלמידי חטיבת הביניים והחטיבה העליונה מוצע השנה שילוב של מגמות ומסלולים מתקדמים כגון ביוטכנולוגיה, פיסיקה, אלקרוניקה וסייבר, מחול, מוסיקה, אמנות, הנדסת תוכנה, ביולוגיה, מדעי החנ"ג, מדעי המחשב, גאוגרפיה, דיפלומטיה, כימיה, מדעי החברה ב-4 מסלולים (פסיכולוגיה, מגדר, כלכלה, סוציולוגיה), תנ"ך, תקשורת (רדיו, קולנוע), ערבית, עולם הערבים והאיסלאם. מסגרת זו תכלול את כל המגמות שפעלו בנפרד בשני בתי הספר כאשר המשמעות היא פתיחת אפשרויות לתלמידים לבחור מגמות .

מעבר לכך, האיחוד יאפשר בהמשך פיתוח מגמות-על בתחום המדע והטכנולוגיה עם אוריינטציה אקדמית למחקר ופיתוח מגובה על ידי מוסד מתאים. בקרית החינוך יינתן מענה דיפרנציאלי לתלמידים בהתאם ליכולתם על-מנת לממש את הפונציאל של כל תלמידה ותלמיד. את קרית החינוך תנהל הגב' אורית גור-כהן שניהלה את התיכון המקיף השש-שנתי "האורן".  

 

גני ילדים: 117 גני ילדים יפעלו בעיר, מתוכם 5 גני ילדים חדשים.

בסך הכול ילמדו במערכת הקדם יסודית כ-3,365 ילדים. משאבים רבים הושקעו בהכנת התשתיות הראויות לפתיחת הגנים מתוך אמונה וידיעה כי השקעה בחינוך בגיל הרך הינה בעלת משמעות והשפעה על עיצוב וגיבוש אישיות התלמידים בהמשך דרכם. לצד התכנים הערכיים המערכת מבססת את ידיעות התלמידים במגוון נושאים ותחומים בהתאמה לדרישות החיים במאה ה-21. העשייה החינוכית בגני הילדים מתאפיינת בלמידה משמעותית בתחומי הדעת. בסביבת גן הילדים רוכשים ידע ובסקרנותם הטבעית חוקרים, פותרים בעיות ומפתחים את יכולותיהם.

שיפוצים בחופשת הקיץ:

עיריית יבנה השקיעה בחופשת הקיץ כארבעה מיליון ש"ח בשיפוצם של בתי הספר וגני ילדים, בהתאם לצרכים הייחודים של כל מוסד. על-פי מדיניותו של ראש העיר, מידי שנה מושקעים משאבים להכנת מוסדות החינוך, בדגש על שלושה מישורים מרכזיים: פיתוח והצטיידות, שדרוג מתקנים ובטיחות. השיפוץ בבתי הספר כולל, בין השאר, חדרי שירותים חדשים ואינסטלציה, איטום גגות, פיתוח חצרות, צביעה והתקנת ריהוט חדש. במספר גני הילדים מבצעת העירייה שיפוץ כללי של חדרי השירותים ובכל מוסדות החינוך בוצע מבדק בטיחות ותיקון הליקויים. במסגרת העבודות בוצעו עבודות ריצוף, חיפוי קירות בקרמיקה, תקרות אקוסטיות ותאורה חדשה, צביעת כיתות, רכישת מתקני משחקים, החלפה ותיקון מזגנים, התקנת מנורות חסכוניות בחשמל, גינון ועוד.

בטיחות בדרכים ואבטחה- פקחי העירייה, השיטור העירוני ומאבטחי בתי הספר עברו בחופשת הקיץ השתלמות כחלק מהמוכנות לפתיחת שנת הלימודים. עובדיה ומנהליה הבכירים של העירייה יתנו 'דוגמא אישית' וביומיים הראשונים ללימודים יסייעו לילדים ולהורים במעברי החצייה ובהגעה בטוחה אל בית הספר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה