"אני גאה להיות יבנאי וגאה להיות שליח ציבור עבור היבנאים"



סגן וממלא מקום ראש המועצה הדתית דורון מלכה, ומספר 2 ברשימת ה'יבנאים' מסכם קדנציה שופעת בפעילות ציבורית, מציג את הנושאים שבוערים בו ורואה את אלי מזוז כראש עיר בעתיד. ראיון

דורון מלכה בן (42) בנם של אברהם ושרה מלכה, נשוי לאפרת, אב לירין (18), עומר(15) ועילי (12), תושב יבנה גאה למעלה מ20 שנה, בעל עסק מקומי בתחום הפקות אירועים, בעל תואר ראשון LL.B. במשפטים עובד כמשפטן במשרד עורכי דין "כפיר - דור" מגשר עסקי ומשפחתי במקצועו, משמש בהתנדבות מלאה כסגן וממלא מקום ראש המועצה הדתית וגזבר המועצה. שימש בשנים האחרונות מנכ"ל אגודת הסטודנטים, בקמפוס קריית אונו, אור יהוד. 

כיצד אתה מסכם את הקדנציה האחרונה מבחינת הפעילות בתנועה?

"באופן כולל וגורף אני יכול לומר שאני מאוד גאה בעשייה שלנו בשנים האחרונות. ניתן לראות כי המפלגה עבדה בכל הכוח ולא נעלמה אפילו לא לרגע מעיניי הציבור. הציבור יכול להעיד שטיפלנו ב5 שנים האחרונות במגוון נושאים ופניות פרטיות ובנושאים כלליים, למפלגה יש נוכחות אקטיבית כאשר אלי מזוז מוביל ונמצא בלב העשייה ואני לצדו מעורה באופן רציף וישיר לאורך כל הדרך. יש לי הזכות להיות יד ימינו של אלי בעשייה הציבורית, ניתן לראות כי בניגוד לכל התנועות הקיימות שהחליפו את מס' 2 שלהם, אנו המפלגה היחידה שאנשיה ממשיכים ללכת יד ביד. אין לי ספק שהעובדה שאנחנו מפלגה עם גב ממשלתי נתנה ונותנת לנו יתרון משמעותי באופן הטיפול המיטבי עבור התושבים".

באילו הישגים אתה הכי גאה?

"אלי פעל בתוך המועצה ומחוצה לה ויחד עם תושבים במגוון תחומים והצליח להגדיל את כמות הדירות הקטנות לזוגות צעירים, להגדיל את תקציב המלגות לסטודנטים, לדאוג לשיפוץ מבני בתי הספר והמגרשים ולשלש את תקציבי תנועות הנוער מ 15- אלף ל-450 אלף, להעלות את תקציב עמותות הרווחה. ישנם עוד מקרים רבים ועשייה רחבה מול תושבים פרטיים בעזרה אישית".

דורון ואשתו במעמד קבלת התואר

ומה קורה במועצה הדתית?

"במסגרת העשייה במועצה הדתית נחשפתי לקשת רחבה מאוד של נושאים שדורשים טיפול. עם כניסתי לתפקיד זכיתי לקבל תמיכה ואמון מהסובבים, זכיתי לעבודה משותפת עם הרב הראשי הרב דוד אבוחצירא שליט"א, שהוא משכמו ומעלה, בעל אישיות מיוחדת, מאיר פנים ובעל רצון עז לסייע לכל מי שפונה אליו. לאחר זמן קצר בתפקידי נוכחתי לגלות ולראות שהמועצה הדתית ביבנה מחוברת מאוד לתושבים ופניה תמיד לעזרה, נמצאים שם אנשים שעושים עבודת קודש ומשרתים את הציבור נאמנה, עובדים סביב השעון הן בבית העלמין והן בנושא כשרויות, מחלקת הנישואין, המקוואות וכיו"ב. אני מאמין שכניסתי למוסד כזה, מהמקום שלי, תורמת את חלקה בצורה משמעותית בהבנה רחבה אודות צרכי העיר וצרכי הפרט. חשוב לציין ולדעת כי כגזבר המועצה יחד עם יו"ר המועצה נכנסתי בעובי הקורה על מנת לצמצם את נושא ההוצאות, ומגירעון הגענו למצב מאוזן".

מה מניע אותך להתמודד שוב על מקום במועצת העיר?

"תמיד הייתי אדם שמעורה בקהילה בעיר ממקומי כתושב ובעל עסק הייתי שותף בעשיה ציבורית חברתית וקהילתית ואני מבין שדרך מועצת העיר, מקום בו מקבלים החלטות חשובות, אוכל להשפיע יותר ולתרום באופן משמעותי יותר ליבנה ולתושבים. אני מאמין באלי וביכולות שלו להנהיג ולהוביל את העיר לתנופה והתקדמות, באופן ישר כנה ואמיתי. המטרה שלנו שיותר שליחי ציבור יכנסו לפוליטיקה היבנאית. כל נציג של רשימת יבנאים למועצה זה עוד שליח ציבור במועצת העיר ופחות פוליטיקאי במועצה. אנחנו רוצים לעשות טוב, לקדם ולשנות ובשביל זה אני שם. אני רוצה שהילדים שלי והחברים שלהם יישארו כאן ויוכלו לגור בעיר ואני מבין שאם אנחנו לא נפעל שכך יהיה זה לא יקרה מעצמו.

עם מזוז. "תמיד הייתי אדם שמעורה בקהילה"

מה הערך המוסף אותו אתה מביא לרשימה?

"ראשית, הרשימה שלנו משקפת מגוון, שהוא ערך מוסף חשוב לאין שיעור. כל אחד מאתנו מביא צד אחד מתוך המגוון שאותו אנו מייצגים כרשימה משותפת, דתיים מסורתיים וחילונים, אנשי חינוך, ועסקים, עצמאיים ושכירים, פעילי תחום נוער צעירים וגם מבוגרים. ברמה האישית הניסיון שצברתי אחרי 5 שנים בעשייה הפוליטית, משרת אותנו היטב, מידת המעורבות שלי היא גדולה, אני מעורב ובקיא בכל המתרחש בשנים האחרונות. כמו כן, אני מביא איתי ידע מהתחום המשפטי, בו אני עוסק היום, לאחר סיום לימודי בשנים האחרונות".

מהן הסוגיות הכי חשובות לך לטיפול?

"בעקבות פניות וקריאת השטח בשנים האחרונות, אני מתכוון, בין היתר, ובחשיבות עליונה, להקדיש זמן ומאמץ, לטפל בנושא הארנונה. אני יודע שניתן למצוא פתרונות יעילים יחד עם ראש העיר ולמעשה יש לנו כבר כמה פתרונות שמתגבשים עבור כך. בנוסף אני, כאיש עסקים, מקומי מבין את צרכיהם של בעלי העסקים, אני רואה בעסקים הקטנים בעיר מערך בעל חשיבות עליונה ויודע ומאמין כי המשך פעילותם הרווחית היא חיונית לכולנו. יבנה בתנופת התפתחות ובה עסקים חדשים שנפתחים, עם זאת ישנו קושי רב לעסק חדש לפרוח ולהצליח. מחלקת רישוי עסקים בעיר צריכה לפעול למען העסקים הקטנים ולסייע להם לקבל את האישורים הנדרשים ולא להערים עליהם קשיים עדי כדי כך שבלי עסקים נכנסים לייאוש ומוכרים את העסק, ישנם עסקים שלא מצליחים לשרוד ונסגרים. לצערי הדבר מתחיל  להפוך לתופעה אותה אנחנו חייבים לעצור, על ידי מתן הקלות ותמריצים לבעלי עסקים בפרט בשנים הראשונות שלהם.

חשוב לי לתת מענה לילדים ולנוער בעיר. ענייו נוסף הוא מענה לילדים ובני הנוער. כל ילדי נמצאים בגילאי התיכון ואני רואה עד כמה חסר טיפול בשכבת גיל זו. עד לא מזמן בני הקטן היה ביסודי וגם אנחנו כזוג הורים חווינו את הקשיים מול הצהרונים וטיפול הילדים בגילאים הנמוכים".

בחוג בית. "יבנאים זו לא רק סיסמא"

רואים פנים ישנות לצד חדשות ברשימה, וגם שם חדש "יבנאים" איך האווירה במטה ובשטח?

"ישנן פנים חדשות שנוספו לרשימה שמשלימים את הקו והרוח של המפלגה, אלה פנים של עשייה ציבורית, יצירתיות, ועוצמה, השם החדש רק מוכיח את החיבור לעיר ולתושבים. יבנאים זה לא רק שם, יבנאים זו לא רק סיסמא, אלא רשימה של אנשים אמיתיים שמשקפת את מגוון התושבים הרחב. השם "יבנאים" אמנם חדש אך המפלגה פועלת במרץ ובעשייה מרובה, כבר למעלה מ10 שנים. אנחנו עם הפנים קדימה ותכניות עתידיות רחבות להתפתחות ותנופה עירונית, אנחנו עובדים במשותף, ורואים זאת בשטח, האווירה מחבקת ותומכת. מחמם את הלב לראות ולהרגיש את התמיכה של מגוון הציבור היבנאי אנשים מבינים שבפתק הלבן הם מצביעים "לב" ומכל הלב כדי לתת לנו את הכוח במועצה".

איך העבודה לצד אלי מזוז?

"כמו שפתחתי ואמרתי בתחילת הריאיון, אנו המפלגה היחידה בה מס '2 במקרה זה אני (מחייך), ממשיך לרוץ עם ראש המפלגה והולך אתו יד ביד לאורך כל הדרך. ניתן להבין מכך על אישיותו וכושר ההתמדה האין סופי של אלי. לאחר שנים רבות של ביחד, אנו כבר מבינים אחד את השני ומביאים עבודת צוות המשלימה איש את רעהו באופן שוטף ומקצועי. אני לומד מאלי המון, בין היתר, על הנתינה והחריצות, הדבקות במטרה והאומץ".

חשבת שהוא צריך לרוץ לראשות העיר?

"כן, מבחינתי אלי היה צריך לרוץ לראשות העיר. אחרי שיחות רבות הבנתי מאלי שהוא רוצה לקבל בקדנציה הבאה תפקיד ביצועי יותר ולצבור עוד ניסיון, על מנת שירגיש מוכן וראוי להתמודד על ראשות העיר. לדבריו הוא לא מוכן לעשות ניסויים על חשבון הציבור בעיר. הוא גם לא מחפש קריירה ופרנסה על חשבון הציבור, הוא מסודר כלכלית בעבודתו בכנסת ויש לו גם אופק קידומי שם. אם הוא יחליט להתמודד בעתיד על ראשות העיר זה יהיה ממקום שירגיש בשל ובעל יכולת להוביל עיר על כל המשתמע מכך, אם וכאשר הדבר יקרה אני אהיה מאחוריו".

מה הבשורה הכי גדולה שתביאו לתושבי העיר?

"פוליטיקה נקייה, או כמו שאלי אומר שליחות ציבורית, כזאת שאינה מונעת מאינטרסים אישיים. אנחנו  מקפידים תמיד לראות את התושבים לנגד עינינו. נשלחנו לשרת את הציבור ואנו עושים זאת תוך חשיבה צעירה, רעננה ואמתית".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה