שחר דמרי: הצעיר שהצטרף לפוליטיקה המקומית בגלל פינת הצללה בגן השעשועים



שחר דמרי, צעיר אכפתי שנשאב לפוליטיקה המקומית ביבנה, בגלל פינת הצללה בגן השעשועים המקומי. הוא הוביל מאבק ציבורי ורוצה להמשיך ולעשות למען הציבור

.

דמרי, בן 38 נשוי לשירלי, תושבת יבנה מזה 25 שנה, ואבא לשלושה בנים אייל, עומר ועידו, מספר כי הרומן שלו עם יבנה החל, כאמור, לפני 12 שנה, אז הכיר את אשתו. "בשנים הראשונות הגעתי ליבנה כאורח. לפני כשבע שנים עברנו רשמית לגור בעיר, בהתחלה בלב יבנה ובשנתיים האחרונות ביבנה הירוקה".

שחר דמרי הגיע ליבנה משכונה ד' בבאר שבע, שם התגורר עד גיל 15. המעבר מ"בירת הדרום' ליבנה לא היה קל עבורו, הוא מודה. "כאחד שכל חייו גר בעיר גדולה, המעבר ליבנה היה עבורי שוק. אבל עדיין זו הייתה חוויה חיובית. אם הייתי רוצה בשעות הערב לאכול פלאפל הייתי צריך לנסוע לרחובות, אבל היה משהו קסום ביבנה. משוה רגוע ואיכותי. אפשר בהחלט להגיד שהתאהבתי בעיר המיוחדת הזו. בהנהגתו של גוב אבי, לפני כשש נשים נולדה השכונה 'יבנה הירוקה', שכונה מדהימה עם אנשים מדהימים, אנשים שאכפת להם מהעיר, אנשים שמעורבים בקהילה, והיום אני גאה להיות חלק מהקהילה הזו", מתאר דמרי.

היה זה עניין של זמן, עד שדמרי הנמרץ החליט לקחת חלק פעיל בפוליטיקה המקומית. הכל, כאמור, בגלל הצללה של גן שעשועים. לפני כשלוש שנים, אחרי ביקור של שבת בגן השעשועים מתחת לביתו, הבחין דמרי כי ילדיו נמנעו מלשחק כי המתקנים היו חמים והוריו חיפשו מקום להסתתר מהשמש. עבור שחר דמארי, זה היה ה'טריגר' להיכנס לעשייה המקומית. הוא הקים קבוצה בפייסבוק בשם "גם לילדי השכונות הוותיקות מגיע צל בגני שעשועים". לקבוצה היו מאות לייקים ושיתופים והד תקשורתי שהציף את הצורך בצל בגינות שבשכונות הוותיקות של יבנה.

לאחר מספר חודשים התקיימה פגישה עם ראש עיריית יבנה, צבי גוב-ארי שהסביר כי יש להשיג תקציב נפרד לגני השעשועים הקיימים לעומת תקציב גדול לגני השעשועים החדשים בשכונות החדשות. החל מ-2016 ועד היום, בעיר יבנה כ-80% מהגינות בשכונות הוותיקות מצוידות במתקני הצללה המעניקים צל הכרחי ומאפשרים שימוש במתקנים והשטחים הפתוחים בזכות הצל ממתקני ההצללה. "אני יכול להבטיח שאמשיך לעשות הכל בכדי להגיע ל 100%", הוא מדגיש.

דמרי לא התכוון לעצור בגינות המוצלות.

בראשית 2018 נפגש עם צבי גוב-ארי ושאל אותו שאלות שהציקו לו מאוד כתושב. בנושאים של תשתיות, חינוך, שכונות ותיקות, שיקום נחל יבנה ונושאים בוערים נוספים. "גוב-ארי הראה לי עובדות, פתח את הספרים, חשף בפניי את התקציב, הסביר לי על תקני החניה שהוקצו לעיר. מצאתי ראש עיר קשוב וענייני, שהציג בפניי עשייה רבת פעלים שחשיבה רבה נמצאת מאחורי כל המעשים שנעשו כאן בעיר מטעם העירייה. אני אחד שאכפת לו מהעיר ומהעתיד שלה, אני רואה את העשייה של ראש העיר בשכונות הוותיקות. גוב-ארי אינו נרתע מביקורת, יש בעירייה מבוגר אחראי שאפשר לדבר אתו על הכול. לא הכל מושלם כאן ביבנה, אבל בוודאות טוב כאן בהרבה מיישובים אחרים, ולדעתי ניתן להמשיך ולפעול לשיפור העיר יבנה, יחד עם אנשים שאכפת להם", מדגיש דמרי.

 

וזה מה ששכנע אותך לתמוך בגוב ארי ולהצטרף לרשימת 'יבנה שלנו' ?

"גוב ארי הראה לי עובדות על כתב, ולא סיסמאות. אני מודה שאכן השתכנעתי, שהעיר שלנו לא במצב כזה גרוע כמו שיש מי שמנסים מטעמים פוליטיים להציג אותה ושאכן קורים פה דברים ותהליכים שמאוד חשוב שמי שהתחיל אתם גם ימשיך ויסיים אותם. גם אם אני לא מסכים עם כל דבר, החלטתי להצטרף לרשימתו של גוב ארי, מתוך רצון אמיתי לנסות לקדם ולהוביל מתוך הרשימה ולא מחוצה לה. אגב, אני רוצה להרגיע את כולם- לא הובטח לי ג'וב ולא הובטח לי כיסא".

בכנס הפעילים והתומכים בגוב ארי וברשימת 'יבנה שלנו' שהתקיים לפני מספר ימים, היה שחר דמרי, אחד הנואמים. "בחרתי להצטרף לגוב-ארי בגלל שהציג לי הוכחות לעשייה חסרת פשרות, הוא מציג לעיר הוכחות על עשייה בלתי פוסקת ולא רק הבטחות וסיסמאות ובשביל זה אני אתו וכך גם השכונות החדשות של יבנה", הדגיש לקול תשואות הקהל.

איזה יבנה ניראה בעוד חמש שנים?

"עיר שהביקוש לחיות בה יגדל, עיר שבה הקהילתיות המדהימה שיש בה תתחזק עוד יותר ותתרחב לעוד שכונות, עיר שבה מערכת החינוך תגיע רחוק עוד יותר, עיר שבה הילדים שעכשיו הם ילדים ייצאו החוצה לעולם הגדול ויראו כמה חזקים ונטועים היסודות שקיבלו מהעיר. עיר שהגשימה את כל המשימות שהציבו לה בתחילת הקמפיין, ומי ייתן אולי גם קבוצה בליגת העל".

במה תרצה להתמקד בקדנציה הבאה?

"הייתי שמח מאד לעסוק בכל מה שקשור לשכבות החלשות בחברה, כי יש בשכבות האלה המון פוטנציאל ובתחום הספורט, עשייה החברתית קהילתית ובקירוב כל הזרמים בקהילה, כי עיר מאוחדת שמדברת ומתייחסת לכל הרבדים שבה היא עיר שיכולה לשגשג!!".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה