היא אמא חד הורית לארבעה, אשת חינוך, שדרנית רדיו, מרצה ויוזמת פלטפורמת 'חדשות טובות'. הרצון לשנות ולעשות למען הזולת בוער בה, ולאחרונה אף הסכימה לקפוץ לתוך הזירה הפוליטית, מתוך הבנה כי זה המקום להשפיע. הכירו את רעות בנימין שמצטרפת כמספר 3 ברשימת 'היבנאים' של אלי מזוז לבחירות הקרובות

היא רק בת 36, אבל הספיקה לעבור הרבה תהפוכות בחייה. רעות בנימין היא אמא חד הורית לארבעה ילדים, אשת חינוך בכל רמ"ח אבריה, שלאחרונה גם יצאה לדרך עצמאית וחדשה כמנחה ומגישת רדיו, וגם הקימה את פלטפורמת 'חדשות טובות'. לפוליטיקה היא התגלגלה כמעט במקרה: "פוליטיקה זה באמת לא משהו שחשבתי שאני אגיע אליו, אבל כשזה התגלגל לפתחי מבחינתי הייתה זאת הזדמנות מדהימה לעשות, לשנות, להביא רוח חדשה, לראות איפה אפשר להשפיע" אומרת בנימין. "יש לנו הרבה מה לקדם והרבה מה להגיד ונוכל לעשות את זה טוב יותר עם כמה שיותר מנדטים. אנחנו עובדים מאוד קשה בשביל עוד קול, עוד שניים, הכל בשביל להיכנס. זה לא פשוט, מאוד-מאוד מאתגר, העיר גדלה, אחוז החסימה עלה ויש פה ציבור חדש בעיר והמון דברים שנכנסו לתמונה והפכו את מערכת הבחירות הזאת למאוד מסקרנת".

ידעת לאן את נכנסת?

"כשהגיעה ההצעה של אלי, להיות מספר 3 ברשימה שלו, אני מודה שלא הייתי מעורה כל כך. הבנתי וידעתי מי נמצא במועצה ומי האנשים שמנהלים את העיר, מי באופוזיציה ומי בקואליציה, פחות או יותר, אבל לא הכרתי מקרוב. ואז הכרתי את אלי ואת דורון ומבחינתי זה באמת היה מאוד משמח להכיר שני אנשים שהם בעשייה ציבורית ועושים דברים בצורה שאני מאוד מעריכה. אני מאוד  מעריכה עשייה שהיא כזאת".

.

מה זה אומר 'כזאת'?

"עשייה נקייה, שבאה ממקום של שליחות ציבורית. ישיבתי עם אלי והוא הראה לי מה הוא עשה עד היום, מה הוא קידם. הכרתי את האג'נדה שלו והבנתי שפיו וליבו שווים באמת. בהמשך היה שיח על מה עוד אפשר לעשות ולשנות ומאוד התחברתי. אלה היו הדברים המרכזיים ששמתי עליהם דגש. ואז אמרתי לעצמי שאם אני כבר נכנסת לפוליטיקה, אז זה רק עם אנשים כאלה. היו לי הצעות בעבר, אבל תמיד זזתי באי נוחות בכיסא כשהזכירו את המילה 'פוליטיקה'".

למה?

"בגלל התדמית שיש סביבה. גם אני תמיד הסתכלתי מהצד ותהיתי איך אפשר לפצח את הנוסחה הזאת וליצור פוליטיקה נקייה. כשהכרתי את אלי ודורון הבנתי שזה בדיוק זה וזאת הדלת דרכה אני רוצה להיכנס".

למרות ריבוי מתמודדים לראשות ולמועצה והקרב על כל קול, נראה שמערכת הבחירות יחסית שקטה.

"היינו עדים כבר לכמה לכלוכים, וגם הקצת הזה עשה לי לא טוב. נכון שיש מקומות אחרים שעוקפים אותנו ובגדול, אבל אני מסתכלת על זה מהצד הטוב והחיובי. יש ביבנה משהו מיוחד וזה בא לידי ביטוי גם בזה, ותודה לאל. אני עד היום הרגשתי שאני באה ממקום נקי, פחות מעורבבת בתככים וחיכוכים. אני לא נמצאת שם בגלל שאנחנו מפלגה שלא מדברת את זה, זאת לא הדרך שלנו אז אנחנו לא נתקלים בזה. כשאנחנו סוטים מהדרך הזאת אז לא נעים לנו ואנחנו מרגישים שאנחנו מפספסים את המטרה".

היו מקרים כאלה?

"היה למשל פוסט שבו העלנו משהו שקשור לכך שמורידים שלטים שלנו ומחבלים בהם. זה לא היה נעים להתעסק בזה, אבל התעסקנו ולא טמנו את הראש בחול. אבל אמרנו את מה שהיה לנו להגיד והמשכנו הלאה, לא נתנו לזה יותר מידי מקום".

.

היה ולא תיכנסי למועצה תמשיכי בפעילות ציבורית במסגרת התנועה?

"ברור שהמטרה, הרצון והחזון הם להביא כמה שיותר מנדטים ולהיכנס למועצה כדי לעשות את העבודה בפועל במהלך השנים הבאות. יהיה נכון וטבעי שגם אם אני לא אכנס למועצה אני אהיה עדיין חלק מהדברים הללו. תמיד צריך רוח גבית כשבסופו של דבר המטרה היא להמשיך בשליחות ופעילות הציבורית כמה שאפשר".

אלי מזוז הוא הבית היהודי וככה גם היה בבחירות הקודמות. היום אתם נקראים 'יבנאים'. ההחלטה להצטרף דווקא אליו קשורה לשיוך פוליטי והשקפת העולם של הבית היהודי?

"אנחנו לא נפרדנו מהבית היהודי. איילת שקד הייתה פה ומתוכנן גם ביקור של נפתלי בנט ואנחנו בהחלט מזוהים איתם, אבל אנחנו מביאים מגוון שמתאים באמת לכולם.  ולכן עשינו חושבים ואנחנו נקראים היום 'יבנאים'. לאו-דווקא בגללי שינו את השם או את המיתוג, אבל היה על זה שיח מאז שנכנסתי".

למה בעצם?

"מתוך רצון לדבר למגוון רחב. זה מה שעשתה, למעשה, הכניסה שלי לרשימה. אני מביאה קול קצת אחר למשבצת שעליה ישב אלי עד היום. יש את אלי שהוא אדם דתי שומר מצוות, את דורון שהוא מסורתי ואני חילונית. נכון שאני מקיימת בבית משהו מעורבב כי הילדים שלי דתיים, אבל אני לא דתייה בכלל. והחלטנו שזה משהו שהיה צריך להשתקף במיתוג שלנו ולדבר לכל היבנאים".

 

בשבועות האחרונים אנחנו רואים שכולם פתאום נותנים דגש על נשים.

"כן, יש מגמה כזאת בכל הארץ. אני רואה הרבה נשים ברשימות וכן, זה עדיין משהו שמדגישים. זה שינוי מרענן והאמת שאני לא מבינה איך זה לא קרה עד היום. עידן ה Me too, עשה פה מהפכה ומדברים את זה כל הזמן בכל מיני מגרשים, אז גם במגרש הפוליטי. יש לי תכנית רדיו ואני קצת כותבת ונותנת לזה במה גם במיזם שלי 'החדשות הטובות'. צריך לקחת את המהפכה הזאת ולהביא אותה למקום מאוזן. בעולם מתוקן אני בכלל לא אמורה להגיד שאני גאה להצטרף לרשימה כאישה, זה בכלל לא אמור להיות השיח. אני פה, בדיוק כמו שהוא פה".

 .

מה הכי חשוב לך לשנות?

תחום החינוך זה תחום שאני שוחה בו. אני מגיעה מהשטח ומבינה את הקשיים שאיתם מתמודדים מורים או יועצים חינוכיים. אני מבינה מה הצרכים שלהם ומה הם צריכים כדי להצליח, בשביל שבסופו של תהליך גם הילדים שלנו יצליחו. אני יודעת, מניסיון אישי, כמה אני השפעתי על חיים של ילדים ואפילו משפחות. הרגשתי את זה במשך כמה שנים כשלימדתי ברבין, הרגשתי כמה אני משפיעה על עולמות. אני בעצמי הייתי מאוד מופתעת ועם חרדה מאוד גדולה איך אני נכנסת לכיתה ומה אני אומרת כל ילד, כי זה באמת משנה חיים. אז אני באה מהשטח ואני יודעת לראות ולהבין מה צריך לחזק ולהביא, כדי לחולל שינוי. בנוסף, לא מזמן הכרתי את עולם היזמות. קורה משהו בשוק העבודה ואופי העבודה משתנה. בעתיד הלא רחוק אנשים יצטרכו להמציא את עצמם מחדש ולהביא את הדבר הייחודי שלהם. משרות, שעד היום היו מאוישות על ידי אנשים כבר מאוישות על ידי מכונות, רואים בעולם וציריכם לתת על זה דגש גם ברמה העירונית. אנחנו צריכים לדור הצעיר כלים ולדעת לגרום להם להתפתח נכון, בהתאם למה שקורה היום. הדור הצעיר הוא לאו-דווקא התלמידים, גם הסטודנטים, הזוגות הצעירים ואלה שמשתחררים מהצבא. ברמה העירונית אפשר להרים פה דברים שיכולים גם לעזור לעיר עצמה להתפתח וגם יתנו תמיכה לתושבים. עולם היזמות נכנס מאוד מאוד חזק למגרש וזה משהו שצריך לדבר אותו כל הזמן. אני הייתי רוצה להביא את הבשורה הזאת לעיר ולחזק את זה, כי זה משהו שחשוב לכלכלה, לפרט, לחברה ולכל התחומים".

 

בנימין מדברת גם על תחום התרבות בעיר, שלדבריה אינו מספיק מפותח כאן. והשאיפה שלה, בין היתר, היא לפתח אותו ולשלב אותו יחד עם החזון שלה בתחומי החינוך והיזמות. "אני מדברת על משהו שצריך להיעשות בצורה ספיראלית. כלומר, לשלב ולקשר בין התחומים השונים ולעבוד בשיתוף פעולה ובצורה משיקה" היא מסבירה. "נכון שזה מורכב, אבל זאת השקעה לטווח ארוך. אם נדע לבנות את זה נכון וטוב מהיסוד, זה יהיה משהו איכותי שישפיע על הכל ויתפתח בצורה נכונה. זה מהמם שהעיר מפתחת, אבל צריך לעצור רגע ולראות לאן אנחנו הולכים. לבדוק שאנחנו חושבים קדימה ולא מופתעים בכל פעם מחדש כי לא בנינו תכניות לטווח רחוק ולא לקחנו בחשבון את כלל הדברים. אם רואים את הכל מלמעלה ושוזרים תכנית שבה הכל קשור אחד לשני, אז זה יעבוד נהדר. אנחנו במועצה ניתן את הדחיפה שלנו. אנחנו כל הזמן מנהלים שיח מגוון, שנותנת מענה ופתרונות לכלל הציבור".

את רואה אופציה שמגיעה סוגיה מסוימת לשולחן המועצה ואתם מצביעים בצורה שונה?

"היום אני לא יודעת לענות על זה. אני יכולה להגיד שכולנו יודעים שבעניינים מסוימים כל אחד יצטרך להתפשר וביחד נגיע לפתרון, שום דבר לא ייעשה באופן חד צדדי. אנחנו מאוחדים, אבל אף אחד לא מיתמם וברור לנו שבתוך האחדות הזו יהיו גם התפשרויות בדרך למציאת הפתרון".

למה התושבים צריכים להצביע לכם?

"אנחנו רשימה שמראה איזושהי דרך, לא באנו משום מקום. אלי כבר שם, מבין ויודע ומביא איתו עשייה וניסיון. אנחנו מביאים משהו חדש, מגוון שמדבר לכולם ולא סתם קראנו לעצמו 'יבנאים'. בעניין החינוך אלי מביא את הניסיון שלו ואני את שלי וזה משהו שאי אפשר לבטל אותו. אנחנו אנשים שלא מפחדים מעשייה. כל אחד מאתנו מביא עם הניסיון האישי שלו, שבא מהחיים שלנו, לאו-דווקא מתוך תפקידים גדולים שעשינו. אנחנו אנשים שלא מפחדים מדרך קשה, דרך ארוכה, כי כבר עברנו דבר או שניים. אני יכולה להעיד על עצמי שהתעסקתי בחיים לא מעט עם דברים פחות נעימים וחיוביים והם שהביאו אותי להתמקד בעשיית טוב ונתינה. אני מכירה את ה'עמך' ויודעת מה זה קושי, כי חייתי אותו. ולכן אני לא נמצאת שם למעלה ומדברת בגובה העיניים. אם אלי הצליח לעשות דברים טובים רק עם מנדט אחד, אז אנחנו נעשה הרבה יותר עם כוח יותר גדול".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה