"החלום שלי? לעלות עם יבנה ללאומית לפני סוף הקריירה"



ממרומי גילו (37) עידו לוי אמנם לא רואה את הסוף, אבל מקווה שעוד יספיק לחגוג עם קבוצת נעוריו עלייה מרגשת ("יותר מזו שהייתה לי בעפולה". לוי מדבר על המשבר העונה: "קיבלנו שוק חשמלי, הקבוצה הזדעזעה", על היחסים עם ההנהלה: "התנאים הטובים בליגה" וגם: הסכסוך עם האוהדים, הרגעים הטובים והרעים העונה ואיזה ריענון צריך לעשות בסגל?

עידו לוי

מכבי יבנה סיימה את עונת 18/19 ואם היה צריך לבחור מילה שתתאר יותר מכל את ההרגשה בחדר ההלבשה, סביר להניח שהיינו בוחרים במילה: "אכזבה". מכבי יבנה רצתה לעלות ליגה, היא עשתה הכל בכדי שזה יקרה, אבל למתבונן מהצד, אפשר לחשוב שהיא גם עשתה הכל בכדי שזה לא יקרה, ולא משנה מי אשם כרגע.

אחת מנקודות האור של העונה הזו היה השוער עידו לוי, שכבר לא ילד (37) ולמרות זאת הצליח להביא לקבוצה הרבה נקודות, שאמנם לא לקחו אותה בסופו של דבר לפלייאוף העליון, אבל בהחלט אפשר לדעת שיש פיגורה בין הקורות, שוער שאפשר לסמוך עליו בשנים הקרובות – עד שהוא בעצמו יחליט שדי. בראיון כנה ליבניתון מסכם לוי את העונה שהתחילה בצורה מדהימה – והסתיימה בקול ענות חלושה.

זו עונה שהתחילה טוב, נראה היה שעולים ליגה בקלות - ואז הכל התהפך. מה קרה?

"זה לא סוד, זה ידוע ששחררו כמה שחקנים והקבוצה עבררה סוג של טלטלה. אפשר להגיד שכשקבוצה מצליחה וקורה דבר כזה זהכמו שוק חשמלי והקבוצה מזדעדזעת. זה קורה בכדורגל וזה קרה לנו השנה ולא פשוט להתרומם מזה, אבל אתה יודע זה כמו חולה שמתחיל להתרומם לאט לאט אני חושב שאיך שהעונה התקדמה חזרנו לעצמנו קצת במספר משחקים טובים. ברור שהסוף הוא לא טוב למרות שהייתה לנו הזדמנות עד הסוף להגיע לפלייאוף העליון, קיבלנו את המשחק הכי קשה שזה הכח רמת גן בחוץ בסוף העונה הסדירה. חבל וזה ברור שזו אכזה כי קבוצה כמו מכבי יבנה חייבת להגיע לפלייאוף העליון, זה לא קרה, אנחנו מסתכלים הלאה וזה הכדורגל. יש עונות אתה עושה הכל ביל להצליח ולא הולך, צריך לקבל את זה בהבנה".

מה הדבר שהיית רוצה לשכוח מהעונה הזו?

"אני חושב שזה המשחק נגד מכבי יפו. להוביל 0:1ולשלוט במשחק, להגיע להמון מצבים ואז לקבל גול בדקה ה-90, זה גם הכניס את מכבי יפו למאבק וגם החזיר אותנו שני צעדים אחורה, אני חושב שזה הרגע הכי מאכזב".

מה הרגע הכי טוב שהיה למכבי יבנה העונה?

"היו הרבה רגעים טובים, במיוחד את החצי הראשון של הסיבוב הראשון הוא היה פנטסטי. היינו קבוצה מאוד קשה שעומדת נכון על המגרש ומחויבת ובאמת היה מאוד קשה להבקיע לנו שערים, עד מחזור 10 ספגנו רק ארבעה שערים וזה ממוצע מדהים. היו עוד כמה ניצחונות שהם ניצחונות מתוקים במיוחד מול הכח שהיא הקבוצה הטובה בליגה, מכבי שעריים גם, אבל הרגע הגדול ביותר אני חושב שזה הניצחון על הכח בבית".

האמנתם עד הרגע האחרון שאפשר להגיע לפחות לפלייאוף אבל בסוף זה לא קרה. מה צריך לקרות בכדי שמכבי יבנה שוב תקרא תיגר על העלייה ללאומית?

"אני לא חשוב שצריך לעשות הרבה כי מכבי יבנה זה מועדון מסודר עם התנאים הכי טובים בליגה והמגרש היכ טוב בליגה. באמת כל המערכת וההנהלה שנותנת שקט, אני לא רואה סיבה שיבנה לא תתמודד על העלייה לליגה הלאומית בכל בשנה ואני מאמין שזה גם יקרה בשנים הבאות".

יש משבר גדול בין ההנהלה לאוהדים, אפילו אתה פנית אל האוהדים פעם אחת בפייסבוק בניסיון להציל את המצב. לא נראה שיש פתרון באופק, מה עושים? איך פותרים את זה?

"אפשר להבין את הנושא של האוהדים שהם קצת נשברו מהקטע הזה שהקבוצה פתחה טוב ופתאום היו ויתורים ועוד בלאגן. אני פניתי לאוהדים באופן אישי כי הרגשתי שאנחנו באמת זקוקים להם. הגענו למצב שאתה בא למשחק כדורגל ואתה רואה 20 אוהדים בחוץ, זה לא פשוט לעלות ככה לשחק. חוץ מהפועל הרצליה שהיה לי דבר כזה בקריירה לא נתקלתי בדבר כזה. חלק מהאוהדים באמת נענו וחזרו, המועדון הוא מעל כולנו, זה מועדון שחשוב להרבה אנשים בעיר, אני תושב המקום ואני יודע על מה מדובר. אני מקווה שהם ימשיכו להאמין בנו ויחזרו בגדול בשנה הבאה".

באופן אישי, הייתה לך עונה טובה והיית מנקודות האור העונה. תמשיך בשנה הבאה?

"תראה מבחינה אישית ברור שאני מסתכל על היכולת וזה מאוד חשוב, שוער זה במיוחד מבאס הקטע של הספיגות שהשנה ספגנו יותר מהרגיל במיוחד בסיבוב השני. ברור שהיו לי מספר משחקים טובים ואני מסתכל גם על כמות הנקודות שאני עוזר לקבוצה לצבור וכך אני יודע אם אני בכושר טוב או לא, שמח שיכולתי להביא כמה נקודות שיכולתי, אבל כל שנה היא שנה חדשה ואנחנו מקווים לטוב בשנה הבאה".

אם היו אומרים לך שאתה יכול לתקן ברגע אחד שלושה דברים במכבי יבנה. מה היית מתקן? מכל הבחינות.

"לתקן דברים, זה לא ישמע כקלישאה אבל אני באמת עברתי כל כך הרבה מועדונים, יצא לי לדבר על זה גם עם קוקי מנהל הקבוצה ועם חיים שבאמת, המועדון הזה מכבי יבנה, רק שחקן שיעזוב הוא יעריך מה שיש לו ביד. יצא לי לשחק במספר מועדונים בימים שלהגיע לשם זה ממש כיף, כמו הפועל הרצליה וכדומה, שהתנאים הם פקטור מאוד גדול. לא אגיד שמכבי יבנה מושלמת, אבל יש לה הרבה דברים שלמקומות אחרים אין וזה יתרון מאוד גדול. זה לא מובן מאליו בליגה א', חדר הלבשה כזה, אצטדיון כזה ותנאים כאלה, רק מה שנשאר זה שהקבוצה הזו תתקדם הלאה".

יש עכשיו קבוצה צעירה ורעבה. מכבי יבנה יכולה להסתמך על שלד כזה, שבנוי בנוסף מהרבה שחקני בית צעירים?

"בואו לא נשלה את עצמנו, יש במכבי יבנה צעירים מאוד מוכשרים, שיכולים להשתלב בקבוצה הבוגרת, צריכים והם יעשו את זה בשנים הקרובות, אבל בנוסף לצעירים צריך להביא שחקנים עם ניסיון, שחקנים שיודעים מה זה לעלות ליגה מהליגה הזו. השנה בלט מאוד כמה חשוב הניסיון של שחקנים שיודעים לעמוד במעמדים המכריעים של לעלות ליגה, צריך כמה כאלה, צריך שיהיה איזון מושלם בין ותיקים, שחקני רכש טובים, לבין צעירים מוכשרים שיש ביבנה ואני חושב שזו הנוסחה להצליח".

אם ביית צריך לבחור שחקן אחד שאתה חושב שיעשה את ההבדל בעונה הבאה, את מי היית מביא ליבנה ולמה?

"תראה אני לא חושב שיש שחקן ספציפי שיכול לעשות את ההבדל כי יש שחקנים שאתה שם הכל עליהם ופתאום הם נותנים עונה לא טובה. צריך שיהיו מספר שחקנים ושיהיה איזון נכון, גם עם ניסיון וגם שהם לא ממש בסוף הקריירה אלא בפיק שלהם ולעשות את השילוב הנכון הזה".

בפעם האחרונה ששאלתי אותך על המשך הקריירה התעצבנת כשהזכרתי את המילה ״פרישה״. אז הפעם אשאל אחרת, מה עוד תרצה להשיג בקריירה שלך עד שהיא תסתיים בעוד הרבה שנים מהיום?

"(צוחק) תמיד כשאני שומע את המילה פרישה זה מהדהד לי, לעשות את זה כל כך הרבה שנים, מגיל צעיר, היום אני בן 37 ועברתי המון בכדורגל. אני חושב שההישג שהכי הייתי רוצה להשיג זה לעלות עם מכבי יבנה, זה המקום שבו גדלתי זו העיר שלי, זה המקום שהכי הייתי רוצה לראות אותו מתקדם, זה קצת יבאס אותי לפרוש לפני שמכבי יבנה תהיה בליגה הלאומית. אני חושב שזה ירגש אותי יותר מהעלייה שהייתה לי בעפולה שזו הייתה עלייה מדהימה. סוג האנשים וסוג האוכלוסיה מאוד דומה, זה דבר שאני חולם עליו ומאוד רציתי להשיג את זה העונה. הלוואי שזה ייצא לפועל ובאמת הקריירה הולכת ונגמרת וזה הדבר האחרון שארצה להשיג בקריירה. אני מאחל לכולם הצלחה ובריאות כמובן ונעשה הכל כדי שזה יקרה".


 
$(function(){setImageBanner('5897f75e-2bb8-417c-9a4f-598cec94c326','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('540b5baa-ec46-4ee7-b3c5-8cdbadba817b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה