"זו עונה שלא אשכח לעולם"



בתום עונתו הראשונה כמאמן בוגרים ולאחר שהצליח לעשות את הבלתי יאומן ולקחת את בית"ר יבנה לליגה ב', המאמן שי חג'ג' העניק ראיון חגיגי ליבניתון. על האמונה, הדבקות במטרה ובערכים, החדרת הווינריות לשחקנים, הצוות שליווה אותו וגם: תודה לקהל של יבנה, גם של מכבי

שי חג'ג' ואנשי הקבוצה בחדר ההלבשה

הוא נמצא בסך הכל בעונתו הראשונה כמאמן בוגרים ראשי – וכבר רשם הישג מרשים בדמות עליית ליגה עם בית"ר יבנה הצנועה. שי חג'ג' רק בן 38, נשוי לרותי ואבא לשליו, אוריאן ואליאב, חולם בגדול – ומסתבר שגם מבצע.

זו אולי העונה הראשונה שלו בתור מאמן בוגרים, אבל קריירת האימון שלו החלה כבר לפני 18 שנה במחלקות נוער שונות, כאשר ב-4 שנים שקדמו לעונה הנוכחית שימש כעוזר מאמן של אוהד בוזגלו. העונה, כך הוא אומר, הוא חש בשל לצאת לאתגר ולקחת קבוצה בתור מאמן ראשי. סיפור סינדרלה? לא אם תשאלו את השחקנים ואנשי המועדון. הם ידעו מהרגע הראשון שהבחור הזה הגיע בשביל לעלות ליגה – וכך היה.

בראיון עלייה חגיגי ליבניתון הוא מספר על התחושות לאחר הזכייה, הדרך הארוכה שהקבוצה עברה וגם חושף: מה הוא עשה בשביל לתת לשחקנים מוטיבציה לפני המשחק המכריע ביום שישי האחרון?

שי מברוק, סוף סוף עשיתם את זה. אתה יכול לתאר את התחושה במילים?

"תודה רבה. זו תחושת סיפוק אדירה, תודה לבורא עולם על הזכות לתת ולהעניק לבית"ר יבנה העונה את הדרך שאני מאמין בה ואת הערכים שאני דבק בהם בכל המובנים, אישי, מקצועי ומנטלי".

אם נסתכל רגע על המשחק עצמו, כבר היה 1:2, היו רגעים שחששת שאתם הולכים לפספס את זה?

"לרגע לא. הרגשתי את השחקנים, יש לנו נתון מצוין במשחקי הבית שאנחנו כובשים בממוצע 3-4 שערים למשחק והשחקנים היו חדורי מטרה לא לפספס את זה לרגע".

מה אמרת לשחקנים לפני המשחק? מה אומרים בכלל לפני משחק כזה?

"אמרתי לשחקנים לא לתת לרגש לעלות על ההיגיון, תהיו מרוכזים, ממוקדים עד שריקת הסיום כי הכל תלוי בנו. בסוף האסיפה הראיתי להם תמונה ענקית של צלחת אליפות שהבן שלי שליו הכין במחשב ואמרתי להם צאו החוצה להוכיח לקהל המדהים הזה שאתם ראויים לזה".

בתחילת העונה לא דיברו על עלייה, רק על להתייצב - ועשיתם הישג מטורף. איך אתה מסביר את זה?

"אני בן אדם שמאמין בדרך, סבלנות וערכים והיה חשוב להעביר את זה לשחקנים. הקבוצה ראתה שיש משהו אחר, משהו שלא רואים בליגות הנמוכות ואני שמח שכולם היו נאמנים לדרך ולערכים. בנוסף, חודש וחצי לסיום העונה דימתי לשחקנים את צלחת האליפות ככלה לפני החופה, אמרתי להם, יש לכם חודש וחצי להתכונן לחתונה, יהיו כאלה שינסו להכשיל אותנו אבל תמיד תהיו נאמנים לדרך ולערכים שבזכותם הגענו לרגע הזה וביום המשחק אמרתי להם הגיע הרגע ונשאר לשבור את הכוס ולשמוח עם המשפחה והקהל".

זו העונה הראשונה שלך בתור מאמן בוגרים. איך היית מסכם אותה? מבחינה אישית, קבוצתית, מקצועית.

"עונה שלא אשכח לעולם, עונה שבה גם אני יחד עם הקבוצה תוך כדי תנועה התפתחתי מבחינה מקצועית ומנטאלית, תכנים שהעברתי ועקרונות משחק שנראים בליגות הבכירות הועברו בצורה הטובה ביותר לשחקנים תוך דגש על שיפור קצב המשחק ושיפור הכושר הגופני. תודות ליאיר אבוחצירא מאמן הכושר ושיפור מדהים של השוערים תודות לגיא סלם מאמן השוערים המצוין".

אתה חושב שבית"ר יבנה נמצאת במקום שבו היא יכולה לקפוץ מדרגה ואולי לחשוב על מקומות יותר גבוהים מליגה ב'?

"בפגישה הראשונה עם ההנהלה בראשות דנה ואשר שיטרית יחד עם מנהל הקבוצה אשר שיטרית וחברי ההנהלה פוגל ויחיאל, הרגשתי שהקבוצה הזו צמאה להצליח ולהתקדם, התנאים, כל ההתנהלות מסביב לא מתאימה לליגה ג'. בית"ר יבנה ראויה להיות בליגה א' ואני מאמין שהיא תהיה שם, עם סבלנות והתמדה בדרך שנבנתה".

באופן טבעי ככל הנראה יוחלפו הרבה שחקנים, הרמה בליגה ב' גבוהה יותר. בכל זאת תנסו לשמור על הצביון של הקבוצה בעונה הבאה?

"אני לא מאמין ביותר מידי שינויים, אין ספק שהקבוצה תצטרך להתחזק בחמישה או שישה שחקנים אבל חשוב לדעת להעריך את אלו שהביאו אותה לאן שהיא היום ועם מעט שיפור וחיזוק בית"ר יבנה יכולה להיות בפלייאוף העליון".

אתה מתכנן להמשיך בקבוצה? סביר להניח שרוצים שתמשיך את הפרויקט שלך.

"יש נכונות מצד שני הצדדים להמשיך, אנחנו נשב יחד, נראה מה התקציב ומה המטרות לעונה ואז נהיה יותר חכמים לקבל החלטות".

באופן אישי, מה הדבר שאתה חושב שהכי חשוב למאמן בשביל להחזיק קבוצה במאבק כל כך מתיש לאורך עונה שלמה?

"דבר ראשון הנהלה תומכת שנותנת שקט לעבוד כמו שהיה העונה, סגל רחב עם רוטציה, המאמן צריך להיות עם יושר מקצועי וכנה עם שחקנים, צריך להתמיד בערכים ובדרך ולא להשתגע מהפסד או תיקו כזה או אחר אלא להמשיך ולדבוק בערכים ולדעת שהשחקנים יאמינו בעצמם".

אחרי ההצלחה העונה. איפה אתה חושב שנראה את שי חג'ג' בעוד מספר שנים?

"אני רק העונה יצאתי לדרכי בתור מאמן ראשי אבל תמיד מציב לעצמי מטרות להגיע אליהן, אני מאמין שאגיע בשנתיים שלוש הקרובות לליגה הלאומית יחד עם הצוות המקצועי שלי שבניתי יאיר אבוחצירא מאמן הכושר וגיא סלם מאמן השוערים ובעזרת השם גם אגיע לליגת העל תוך 5 שנים".

מה נאחל לך לקראת החג?

"קודם בריאות, שתמיד נדע לאהוב ולפרגן אחד לשני, לא לקחת שום דבר כמובן מאליו בחיים. תודה רבה לקהל המדהים של יבנה אם זה של מכבי ואם זה של בית"ר שהגיעו וגרמו אושר ושמחה לשחקנים".


 
$(function(){setImageBanner('069f74ab-2214-4ccf-8887-7f6b78576234','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('8c5e8725-ca0b-4fda-8e44-111a97ffdf46','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה