על עונה שלמה



בית"ר יבנה מגיעה למשחק האחרון כשהיא במקום הראשון ובמטרה אחת: לנצח ולהעפיל בחזרה לליגה ב'. המאמן שי חג'ג' מתרגש אך יודע עד כמה זה חשוב לקבוצה לעמוד ביעד שהציבה לעצמה תוך כדי תנועה: "אנחנו תלויים בעצמנו, חשוב שנעשה את זה"

בית"ר יבנה

זהו, המאני טיים. בית"ר יבנה הגיעה למחזור האחרון בליגה כשהיא ממוקמת במקום הראשון עם 74 נקודות ואחריה היריבה המרה מגדרה עם 73 נקודות כאשר לכולם כבר ברור, ניצחון של בית"ר במשחק מחר (שישי, 15:00) מול מ.כ אשדוד שווה עלייה לליגה ב' לאחר שנתיים בליגה ג'. לא יאומן.

כולם זוכרים את תחילת העונה. בית"ר הגיעה חבולה ומרוסקת, אנשים אפילו דיברו בחדרי חדרים על כך שאולי הפרויקט הנפלא פשוט כשל, שזהו, הקסם פג. אלא שאז הגיע המאמן שי חג'ג' שרק עונה לפני כן העפיל לליגה הלאומית ביחד עם עופר טלספפה (בתפקיד עוזר המאמן), אך הרגיש שהגיע הזמן לפרוס כנפיים ולקח על עצמו את תפקיד המאמן של בית"ר יבנה, עם אמונה גדולה שאפשר לעשות את זה.

לאט לאט התנאים השתפרו, האמונה חזרה – וגם השחקנים שלמעשה פשוט סחבו את הקבוצה הזו עם הרבה אופי עד למקום הראשון, מרחק תשעים דקות בלבד מעליית ליגה. פשוט מדהים.

סיפור סינדרלה נפלא. לרובנו יש זיכרון קצר, אבל אם משווים את תחילת העונה לסיומה, רואים שהקבוצה הזו עברה תהליך שעוד ידברו עליו שנים רבות. מעבר לכך שהיא קרובה מאוד לעלייה, היא "ניצלה" את המומנטום השלילי של מכבי יבנה, ניהולי ומקצועי, ופשוט הפכה לקבוצה המעניינת והמזוהה יותר עם תושבי העיר, שאולי לבם עדיין שייך יותר למכבי יבנה, אבל עד שלא יעשו שם סדר, לכולם הרבה יותר נחמד להגיע ולעודד את ה"אחות הקטנה", שבינתיים הפכה לגדולה. אל תתפלאו אם נראה במגרש מחר יותר אוהדים מ-8 המשחקים האחרונים של מכבי יבנה – ביחד.

המאמן שי חג'ג' התפנה לדבר קצת, רגע לפני אולי הרגע הכי גדול שלו בקריירה, הרגע לו הוא מחכה ובו הוא האמין כל העונה, הרגע עליו חלם. זו העונה הראשונה שלו בתור מאמן בוגרים, הוא קרוב מאוד לרשום הצלחה כבירה ולבסס את מעמדו כמאמן לגיטימי, תחילה בליגות הנמוכות ואם תשאלו את מקורביו והשחקנים שתחתיו, יש לו את כל ארסנל הכלים בשביל להגיע גם לרמות הגבוהות. קצת סבלנות ודרך – והוא שם.

הגענו למחזור האחרון כשהכל תלוי בכם. זה תסריט שהיית חותם עליו בתחילת העונה. מה התחושות?

"אני בן אדם שמאמין בדרך וסבלנות, היה חשוב לי להנחיל את זה לשחקנים שלי במהלך העונה, תוך כדי תנועה דברים התחילו לעבוד ולהתחבר ואני שמח שאנחנו במצב שאנחנו תלויים בעצמנו במחזור האחרון".

איך מכינים את הקבוצה למשחק כזה? יש בכלל מה להגיד לשחקנים?

"אני מבחינתי בא עם הדרך והערכים שלי, עקרונות המשחק והדגשים שאני רציתי שיהיו בשחקנים. הכי קל בתחילת עונה להצהיר דברים אבל בגלל שזו עונתי הראשונה והאמנתי בדרך שלי ידעתי שנגיע מוכנים בצורה הטובה ביותר לסיבוב השני של העונה".

במועדון מופתעים מהדרך שעשיתם? בתחילת העונה פחדתם להצהיר על עלייה ועכשיו אתם במרחק של 90 דקות ממנה.

"לדעתי, את השאלה הזו יש להפנות להנהלה".

זו העונה הראשונה שלך בתור מאמן ראשח. לא משנה איך היא תיגמר, היא תוגדר כסיפור הצלחה, הייתה פה קבוצה שלא ידעה מה העתיד שלה - והפכה אפשר לומר לקבוצה הכי מעניינת בעיר. אתה מרגיש שהצלחת?

"קודם כל זה משנה ועוד איך איך. בוודאי שזה משנה איך היא תיגמר. אנחנו תלויים בעצמנו וחשוב שנעשה זאת עם עליית ליגה. אני מאמין. מבחינתי זו עונה מרגשת עם התפתחות אישית, מנטאלית ומקצועית. יש פה הנהלה מדהימה בראשות דמה ואשר שיטרית, מנהל הקבוצה אשר שיטרית וחברי ההנהלה פוגל ויחיאל אשר עושים מעל ומעבר עבור הקבוצה וזאת יאמר לזכותם על השקט שנתנו לי לעבוד יחד עם הצוות המקצועי שלי".

מה יהיה איתך בעונה הבאה?

"אלוהים גדול עד העונה הבאה. אני ממוקד במשחק בשישי נגד סיטי אשדוד, לאחר מכן ההנהלה תשב ותחליט מה הכיוון שלה לעונה הבאה ונראה".

מה יש לך להגיד לאוהדי הכדורגל ביבנה לקראת המשחק הקריטי? אתה מאמין שיגיעו המון אוהדים?

"במשחק בשישי שעבר נגד קרית עקרון התפעלתי והתרגשתי מהכמות שהגיעה לתמוך בקבוצה ואני מאוד אשמח לראות את הקהל מגיע לעודד ולתמוך בקבוצה במשחק על האליפות. מגיע לבית"ר יבנה העונה הדחיפה של הקהל ואני מקווה לראות את זה במשחק בשישי".

 


 
$(function(){setImageBanner('f83b2171-d82c-4325-b390-79f0d5e94a51','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('aa98b4b0-9b13-4313-8e66-f98b5df89de4','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה