צ'אנס נוסף



שי מאור עם הפנים קדימה: מאמן מכבי יבנה חזר לקבוצה לקדנציה שנייה ופתח עם ניצחון דרמטי בדקה ה-93 על אור-יהודה בחוץ [] בראיון ל'יבניתון' הוא מסביר מה גורם לו להאמין שהפעם הוא יצליח יותר מהפעם הקודמת, מדבר על האנרגיות המחודשות, העזיבה המפתיעה והחזרה המרגשת [] וכמובן, איך אפשר בלי לגעת בסכסוך המתמשך של הקבוצה עם הקהל

             

כשמכבי יבנה הגיעה למצב הנוכחי, רבים תהו מי יהיה האיש שיעמוד בראש הספינה שעומדת לשקוע. למעשה, היא כבר פגשה בקרחון שחצה אותה לשתיים, אבל כולם יודעים שקברניט טוב יודע להוציא מהר את סירות ההצלה בעתות משבר ולהציל, אם אפשר, כמה שיותר נוסעים.

במקרה הזה, מכבי יבנה נמשלת לספינה – והמטרות שלה העונה, שרובן כבר נגוזו, נמשלות לנוסעים שנמצאים רגע לפני טביעה בים. שי מאור הגיע על תקן הקברניט, דווקא האיש שעזב בצורה מוזרה בפעם הקודמת, בא במטרה להוציא אותה מהבוץ אליו נקלעה.

חבורת השחקנים שקיבל לידיו שווה הרבה יותר מהמקום הלפני אחרון בליגה, גם הוא יודע את זה – והוא מנסה ליישם זאת, כבר מהרגע הראשון.

בראיון גלוי לב ל'יבניתון' הוא מספר על התחושות החדשות שלו מאז שחזר שוב לאצטדיון ג'קי לוי, על ההרגשה לנצח את המשחק הראשון, הסכסוך המתמשך של המועדון עם הקהל, מה לא עבד עד עכשיו ומה צריך לשפר בהמשך.

מה נשמע? איך זה להגיע שוב למכבי יבנה? איך התחושות?

"קודם-כל היו שיחות גם בתחילת השנה, פשוט הייתי תחת חוזה. היו שיחות גם לפני שנה בפלייאוף עם יוסי לגזיאל, שהוא חבר גם מעבר לכדורגל. אתה יודע, דברים לא צלחו. בקדנציה הקודמת הייתי די פזיז כשבמחזור 7 הלכתי הביתה. גם עכשיו זה קרה לי עם אשדוד. יש כאן קאדר טוב. הגעתי לקבוצה לקדנציה שנייה, יש המון עבודה בקבוצה, לפעמים אתה רואה את הדברים מהצד ואתה חושב שהדשא של השכן יותר ירוק, אבל אז אתה מגלה שהוא צהוב. זה סגל טוב, אבל נבנה בצורה לא מאוזנת. קיבלתי קבוצה עם כושר גופני מאוד נמוך, שחקנים טובים כשחקנים - אבל לא מסודרים, לא מאומנים. אני לא חלילה מזלזל בעבודה של מי שהיה כאן, אבל כל מאמן רואה את הדרך שלו בצורה שונה. ויש המון עבודה. מבחינת תנאים יש פה מועדון ברמה של ליגת-על, גם ניהול ברמה גבוהה, לא חסר פה כלום. אבל צריך לחזק את הקבוצה במקומות שצריך לחזק אותה, ואני מקווה שיעזרו לי בזה. יש גם המון חוסר מזל, יש פה 4-5 פציעות של שחקנים מאוד משמעותיים, ואולי זה גם גרם למצב הזה".

חייבת חיזוק. מכבי יבנה

מה אומר לך שהפעם תצליח יותר מהקדנציה הקודמת? "אני לא חושב שבקדנציה הקודמת נכשלתי. אותה קבוצה הגיעה לפלייאוף עליון ועשתה עונה יוצאת מהכלל טובה בתקציב מאוד לא גבוה. אני פשוט מיהרתי בפעם שעברה להסיק מסקנות, ואני חושב שבקדנציה הזו אני בא מעמדה שיבנה נמצאת במקום לא ראוי, בטח לא המקום האידיאלי של הקבוצה הזו. אבל אני אומר גם עכשיו שאם לא נחזק את הקבוצה בשלושה שחקנים בעמדות מסוימות להרכב, יהיה לנו מאוד-מאוד קשה בהמשך".

למה בכלל עזבת?

"האמת היא שזה היה אינסטינקט של רגע, אני אדם מאוד אמוציונלי שעובד הרבה עם הרגש. אני הולך לפי תחושות בטן, זה מה שקרה לי גם עכשיו באשדוד, מקום שמאוד נהניתי בו. גם פה הרגשתי ככה, היה לי חוזה מאוד מוגן ומאוד מסודר ומאוד נהניתי. לפעמים אתה מרגיש תחושה של מיצוי, ואני בן-אדם כזה".

מה דעתך על כל מה שקרה סביב הקבוצה עד כה?

"אני לא רוצה לבקר ולפגוע באף אחד, זה המצב של הקבוצה כרגע ואי-אפשר להתכחש לזה. אותם תנאים טובים תמיד היו, אותו מועדון חזק שמבחינת האדמיניסטרציה שלו הוא לא שייך לליגה א'. אבל השחקנים קצת לא מאמינים בעצמם, איבדו ביטחון, נכנסו לחוסר איזון. לפעמים זה לא מספיק שיש לך שמות כאלה ואחרים. החוסר איזון וזה שהקבוצה הייתה חודשיים בלי מאמן אחרי שעידן הלך, בעניין של ניסיון, כן? אני לא מזלזל ביוגב חלילה. מאמן ללא עבר בליגות האלו זה קשה, לא כל אחד יכול לקחת משרוקית ולהיות מאמן. זה נראה פשוט כשיושבים ביציע".

אתם נמצאים במצב לא פשוט בטבלה למרות הניצחון. איך יוצאים מזה?

"אנחנו במצב לא פשוט, ושוב אני חוזר ואומר - אנחנו חייבים להתחזק בחלוץ, בלם וקשר 50/50, אם אנחנו רוצים להוציא משהו מהעונה הזו. בשלב הראשוני לאגור נקודות ולאזן את הקבוצה, לברוח מהאזורים האלה. גם דימונה חשבה שהיא לא תרד, והם ירדו ליגה עם תקציב של 3 מיליון שקל. לחשוב שאני מכבי יבנה וזה לא יקרה לי זה לא מספיק. הקבוצה הזו צריכה להכתיב את הקצב בכל משחק. נראה קצב צבירת נקודות ואז נגדיר יעדים ומטרות".

לא מרגיש מחוייבות או רצון מצד הקבוצה. גוב-ארי

באופן אישי, אתה מרגיש תמיכה מהקהל של מכבי יבנה? 

"אתה יודע, באתי למשחק ראשון באור-יהודה, ואז לא היה יותר מדי קהל כי מן הסתם הקהל אוהב ורוצה לראות תוצאות, רוצה להרגיש קבוצה שמשחקת. כנראה שיש לו אכזבה מאוד גדולה מהקבוצה ונצטרך להחזיר את האמון שלו בקבוצה".

שתף בתחושות, מה הרגשת ברגע שהכדור של שון מלכה פגש את הרשת בשישי?

"וואו. האמת היא שלא היה לי יותר מדי זמן עם השחקנים ובאתי להוציא תוצאת תיקו, להוציא את כדור השלג. רציתי להכניס איזו מחויבות, עמידה מסודרת. במשחק לא היינו ראויים ליותר מנקודה, אבל כנראה כשאתה מאוד רוצה זה מה שיהיה. ובמצב כזה גם אלילת המזל מגיעה. יבנה הפסידו במקומות מסוימים נקודות מוזרות, הדברים האלה מתאזנים. הרגשתי בשישי תחושה מאוד מעודדת, מאוד עוצמתית, לבוא לנצח באור-יהודה, במגרש מאוד קשה, מול קבוצה שספגה הכי פחות בליגה, לא כזה פשוט. לפני חודש הפסדתי שם 3:0 עם עירוני אשדוד. הניצחון צריך לתת לנו הרבה עידוד, רצון ואמונה".

מה השאיפות שלך לעונה הקרובה?

"שתי מטרות ראשונות. הראשונה היא לנצח את הרצליה, ולאחר מכן לנצח את המשחק שאחרי הרצליה. המטרות מאוד קצרות-טווח, אי-אפשר לחשוב כרגע רחוק מדי. ציך להסתכל על כל משחק כמו גמר גביע, לבוא מול כל קבוצה ולנסות להכתיב את הקצב ולנצח משחקים".

מה הבטחת להנהלה בשיחות ביניכם? מה ביקשו ממך לפני הכל?

"הייתה לנו פגישה עם ראש העיר, גם יוסי וחיים היו, אמרתי להם שדבר אחד בטוח - תמיד תראו מכבי יבנה מחויבת. ראש העיר אמר שהוא לא רואה שום מחויבות, ולא רצון - ולזה התחייבתי. בנראות, ברצון והתשוקה, לא אתן לאף אחד לבוא ולהעביר את הזמן. אני אעשה את הכל כדי שמכבי יבנה תשחק כדורגל שמח, שתאגור נקודות ותצא מהמקום שהיא נמצאת בו. אם יהיה אפשר לדבר על דברים אחרים במהלך העונה הזו אז לא נתבייש להגיד אותם, אבל זה לא נכון לדבר על זה כרגע. אם לא נביא את השחקנים שאנחנו צריכים יהיה קשה לדבר על מטרות נוספות. אם נתאחד כקבוצה ונשתפר וניכנס לתבנית שאני רוצה שניכנס אליה, אני מקווה שנצא מהמצב מהר".

יש לך מסר לאוהדים של יבנה, שדי מתוסכלים בשנים האחרונות?

"הכי קל לבוא בשלב שהרבה פחות הולך ולרדות בשחקנים ובמאמן, ולא להיות עם הקבוצה. באתי ממקום שבאמת קהל האוהדים שם דוחף בכל תוצאה ובכל זמן. אני מאוד מזדהה ומבין את האוהדים של מכבי יבנה, אבל אם אתה אוהד אתה צריך להיות גם בזמנים קשים עם הקבוצה שלך, קבוצה זה כמו אישה - אתה צריך לחיות איתה. אם יש קשיים בדרך - אתה צריך להיות שם גם בקשיים. הקהל של יבנה רוצה הצלחות ואני מבין אותו, אבל הוא יצטרך להיות איתנו גם ברגעים האלה, הם גורם מאוד משמעותי בדרך שלנו".


 
$(function(){setImageBanner('8e656cba-ce16-4e37-887d-68b0a13d7a72','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('60f91c4c-ce38-4ce0-b8c6-241673b45140','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה