איך מתקינים דשא סינטטי?



אם תבחרו בהתקנת דשא סינטטי מקצועית או בהתקנה בשיטת "עשו זאת בעצמכם" כדאי לכם לדעת מעט על שלבי ההתקנה. כל המידע הדרוש לכם, בדרך לגינה הירוקה - בכתבה הבאה.

 דשא קבוע

התקנת דשא סינטטי, יכולה להתבצע על ידי מתקינים מקצועיים בתחום או באופן עצמאי ולחסוך את עלות העבודה.

כמובן, שהתקנה על ידי אנשי מקצוע מנוסים, תמיד תהיה איכותית יותר ותספק לכם מוצר מוגמר בטיב גבוה. אם יש לכם ידי זהב ומעט מוטיבציה תוכלו בוודאי לבצע את ההתקנה לבד ולחסוך בעלויות הפרויקט.

לפניכם מדריך קצר, להתקנת דשא סינטטי שיסביר את כל השלבים מא' ועד ת'. בסופו יהיה לכם את כל המידע, האם אתם בנויים לעבודה או שתעדיפו לקחת מתקין מקצועי.

הכנת השטח

התקנת דשא סינטטי מתחילה בהכנת התשתית; אם יש לכם דשא ירוק בגינה, עלינו לרסס אותו עם קוטל עשבים ולהמתין 10 ימים בממוצע. לאחר שהדשא התייבש, יש לנקות את המשטח באמצעות חרמש או מעדר.

כעת, עלינו לנקות אבנים וגורמים לא רצויים בגינה. אם גובה הריצוף שלכם נמוך מגובה האדמה ,אז יש לחפור 5-7 ס"מ מתחת לגובה הריצוף – כך יהיה לנו מקום לתשתיות החצץ.

אם הריצוף שלכם גבוה משטח האדמה ב-5 ס"מ אז אין צורך לחפור אדמה וניתן לעבור ישירות לשלב הבא.

תשתיות חצץ

נפזר תשתית חצץ שומשום, בגובה של 5 ס"מ בממוצע לאורך המשטח. ניתן גם להוסיף שכבה עבה יותר לפי הצורך אך זוהי הכמות המינימלית המומלצת.

מטרת התשתית היא ליישר את השטח ולאפשר חלחול טוב יותר למי הגשמים. לאחר פיזור התשתית יש להדקה באמצעות מהדקת ממונעת (ג'בקה בשפת הקבלנים) עד ליצירת משטח אחיד ומהודק.

שימו לב, ההמלצה שלנו היא להתקין דשא סינטטי עם תשתית של חצץ שומשום. חצץ השומשום, מאפשר ניקוז טוב יותר ומונע את הסיכון להצפות בגינה בזמן החורף.

אם בחרת להתקין דשא סינטטי עם מצע (תשתית היוצרת משטח קשיח בגינה - המזכיר בטון), אז קחו בחשבון שעליכם לוודא כי יש שיפועים טובים לגינה שיאפשרו למים להתנקז בצדדים.

נתחום את השטח

אם נרצה לשתול צמחים בגינה, לשלב את המדשאה עם אבנים דקורטיביות או סתם להשאיר שטחי אדמה. עלינו לתחום את השטח, למניעת זליגה של תשתיות החצץ.

תחימת השטח, יכולה להתבצע על ידי תוחם פלסטיק מקצועי, המכונה "תוחם אמריקאי". ניתן גם לתחום את השטח באמצעות אדני רכבת, רצועות עץ או אבנים דקורטיביות.

פרישת יריעה - למניעת צמיחת עשבים

נפרוש יריעת פלריג שחורה, למניעת צמיחת עשבים לאורך המשטח בו נתקין את הדשא הסינטטי. נמתח את היריעה ונקבע אותה באמצעות מספר מסמרים לאדמה.

חיתוך הדשא הסינטטי

חתכו את הדשא הסינטטי לפי תוואי השטח, באמצעות סכין כריש (סכין יפנית משוננת). חתכו את השוליים של הדשא הסינטטי, בקרבת התפר והצמידו את שני המרבדים אחד לשני שיחפפו בניהם.

לאחר החיתוך, בצעו התאמה בין המרבדים על מנת שלא יראו את החיבורים – לאחר שהדשא מונח בצורה מושלמת נתחיל בשלב הקיבוע.

קיבוע והדבקת הדשא הסינטטי

קיבוע הדשא הסינטטי לקרקע, יתבצע באמצעות מסמרים מגלוונים. המסמרים התקניים יהיו באורך של 18-20 ס"מ ונקבע אותם לקרקע באמצעות פטיש.

המרחק המומלץ בין מסמר למסמר יהיה 10-15 ס"מ במסגרת – אין צורך לקבע את המרבדים באמצע המרבד.

בין החיבורים נפרוש פס הדבקה, עליו נפזר דבק ייעודי לדשא סינטטי ונצמיד את שתי קצוות המרבדים. שימו לב, לדבק ייקח בין 30 דקות לשעה להתייבש ואין להשתמש בו על משטחים רטובים.

קבעו את החיבור, עם מספר מסמרים על מנת שהדשא יוצמד לקרקע והדבק ייצמד לפס ההדבקה היטב.

הברשת הסיבים

הברישו את סיבי הדשא הסינטטי עם מברשת ממונעת. אם אין בידכם מברשת מקצועית, אז ניתן להשתמש במטאטא כביש או מברשת קשה ולהפעיל לחץ נגד כיוון הסיבים.

 

טיפ אחרון לסיכום

אם בחרתם להתקין דשא סינטטי לבד אז נסו להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים בתחום. היבואנים הגדולים, יאפשרו לכם להגיע למשרדי החברה ולקבל הדרכה מלאה להתקנת דשא סינטטי ואת כל החומרים הדרושים.

הקפידו לבחור בדשא סינטטי עם תקנים ואחריות יצרן מקיפה על מנת שתוכלו ליהנות מהדשא הסינטטי לשנים רבות.

 


 
$(function(){setImageBanner('58dc36c2-e88a-41ec-8b12-db16aed86f46','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('73deb66e-34db-471e-9680-fb5b077da8cd','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה