בדרך למיליון רושמים פטנט



אם יש לכם רעיון חדשני שאתם בטוחים שיכול להיות יעיל לכלל האוכלוסייה, אתם יכולים לרשום על אותו רעיון פטנט. אם מדובר באמת על המצאה חדשנית שלכם, אשר אף אדם אחר לא חשב עליה לפניכם, הרי שלאחר שתרשמו את ההמצאה, הרעיון או המוצר שלכם כפטנט, תוכלו להרוויח מכך לא מעט וכן, הוא יהיה מוגן באופן משפטי מתוקף חוקי הקניין הרוחני. כלומר, כל אדם שישתמש בו לא רשות, יעתיק אותו ועוד, יהיה עתיד לתת על כך את הדין. בכדי לצאת לדרך לרישום פטנט, יש לעבור את השלב הראשון בהצלחה ולבדוק בצורה יעילה מאוד, האם אין אדם אחר שרשם פטנט דומה או זהה לשלכם.

Pixabay

חיפוש פטנטים - במה מדובר

חיפוש פטנטים או סקר פטנטים הוא כאמור השלב המקדים לשלב רישום הפטנט. בשלב זה בעל הפטנט צריך לבדוק ראשית כל האם הוא עונד בקריטריונים של החוק לרישום פטנט הכוללים: חידוש, התקדמות המצאתית, תועלת ואפשרות לשימוש תעשייתי. כמו כן, על האדם שמעוניין לרשום את ההמצאה שלו כפטנט לבדוק היטב האם לא התפרסמה בפומבי המצאה דומה או זהה לשלו הרשומה כבר כפטנט על שמו של מישהו אחר. מלבד הסקרים הללו, קיימים סקרים נוספים כגון: סקר בשלבי הפיתוח ההתחלתיים של המוצר או הרעיון לצורך קביעת הכיוון של הפיתוח הטכנולוגי ועוד. מכיוון שאדם המעוניין לרשום פטנט לא פעם יתקשה בשלב חיפוש הפטנטים, הרי שחשוב מאוד שהוא יבחר בחברה העוסקת בתחום רישום פטנטים באופן מקצועי ומנוסה, אשר תסייע לו בתהליך החיפוש ובתהליך הרישום עצמו.

מדוע צריך חיפוש פטנטים

כל יזם או ממציא אשר עובד על מוצר חדש, טכנולוגיה חדשה או כל דבר אחר, יצטרך כמובן להשקיע בכך זמן וכסף. על מנת שלא לעבוד לחינם ולא לבזבז את כספם לריק, חשוב מאוד שאותם יזמים יבחנו היטב בטרם הן מתחילים בפיתוח, האם יש מישהו אחר אשר רשם פטנט על המצאה דומה או זהה לשלהם. במידה ומישהו אכן רשם כפטנט מוצר או רעיון כלשהו אשר הם מעוניינים לרשום כפטנט שלהם, הרי שלא תהיה להם אפשרות לרשום את הפטנט כפטנט שלהם. מטרת החיפוש היא לאתר פרסומים קודמים לפטנט זהה או דומה, אשר יהוו מכשול בתהליך רישום הפטנט. בתהליך הרישום הרשם יבחן את החידוש שבהמצאה וכן את החדשנות שבהמצאה, כלומר, על אותו רעיון או מוצר שהאדם מעוניין להגדיר כפטנט, להיות לא מוכר לאנשי מקצוע מהתחום שבו עוסק הרעיון או המוצר.

חיפוש פטנטים- כיצד עושים זאת בפועל

כיום קיים היצע רחב של מאגרי מידע מקוונים הרלוונטיים לבדיקה עבור כל אדם שמעוניין בכך. מאגרי המידע ברשת מעניקים מידע אודות כל פטנט שהתפרסם במקומות שונים בעולם. חשוב לבדוק באופן מדוקדק את כלל המאגרים הכוללים פטנטים שנרשמו באזורים שונים בעולם, בכדי לוודא באופן מוחלט שאין המצאה דומה או זהה להמצאה אשר האדם מעוניין לרשום אותה כפטנט. חשוב מאוד לדעת שישנם מאגרי מידע חינמיים ומאגרי מידע בתשלום, כאשר מאגרי המידע בתשלום מכילים כמות משמעותית הרבה יותר של פטנטים שהתפרסמו באזורים שונים בעולם מהכמות שמכילים מאגרי המידע החינמיים. חשוב מאוד לדעת שחיפוש פטנטים אשר נערך באופן עצמאי לרוב לא באמת יצליח לגלות את כלל הפטנטים הקיימים בעולם ועל כן, תמיד יהיה סיכון כלשהו שעל אף שלא מצאתם את ההמצאה שלכם רשומה כפטנט במאגרי המידע, הרי שהיא בכל זאת מוכרת כבר כפטנט אשר רשום על שמו של מישהו אחר. לכן, כדאי מאוד לבחור בשירותיה של חברה העוסקת בתחום ליווי וייעוץ בתהליך רישום פטנטים. לחברה מעין זו יש יכולת, ניסיון וידע רחב היקף ועל כן, היא יכולה לאתר בצורה מדויקת יותר את הימצאותו או אי הימצאותו של פטנט שרשום על המצאה דומה או זהה לזו של האדם.

 


 
$(function(){setImageBanner('cecfc57f-eccc-475c-8718-1727fcb82e24','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('d2903d67-7bc0-4e89-a846-191da6341ff3','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה