הכירו את הביובית - פותרת כל תקלה של מערכת הביוב



לכולנו יש בבית, במקום העבודה או בכל בניין ציבורי שהוא מערכת ביוב נגישה וטוב שכך, לא היינו רוצים לחזור אחורה לימי הביניים עם הביוב הזורם ברחובות.. התרגלנו לשירותים זמינים, נקיים והגייניים.

המרכז לביובית ושאיבות ביוב ע.א. בע"מ

בתקופות הקודמות להמצאת מערכת הביוב המודרנית, השתמשו בשרותי בול פגיעה שנמצאים במרחק מאות מטרים ממקום המגורים, לא רק שההליכה לשירותים הייתה מעייפת ולא נעימה, היא גם הייתה מסוכנת בשעות הלילה המאוחרות. מערכות הביוב המודרניות מורכבות ממערכות צינורות תת קרקעיים שמובילים את המים ושאר הנוזלים ממקומות שונים דרך בורות ביוב אל מכוני טיהור שפכים, שם מטפלים בשפכים כך שלא יהוו גורם מזיק לסביבה.

למעשה, תשתית הביוב תפסה חלק מרכזי באורח החיים המודרני ולתפקודה התקין השלכות קריטיות על איכות חיינו. על מנת שתבינו עד כמה השימוש במערכות הביוב נפוץ בימינו, שימו לב לנתון הבא, תושבי ישראל מייצרים בכל שנה כמות עצומה כ-500 מיליון קוב ביוב. כן כן קראתם נכון, 500 מיליון קוב. ומאחר ומדובר בכמויות כה עצומות ניתן להבין מדוע כל כך חשוב לשמור על תקינות מערכות הביוב. הבעיה היא שלעיתים הביוב עלול להיסתם. הוא עלול להיות גדוש יותר ויותר עד שהוא עולה על גדותיו ואז יכולה להיות הצפה או שמי השפכים ייספגו באדמה מה שאנחנו לא רוצים שיקרה. מה גם שבכל תקלה במערכת הביוב עשויים לצוץ החוצה אורחים לא רצויים כדוגמת מקקים וחולדות.

אמנם לא תמיד ניתן למנוע לחלוטין תקלות במערכות הביוב, אך מומלץ כמובן לבצע פעולות שגרתיות שונות בשביל שהביוב לא ייסתם ולא יעלה על גדותיו. אם הביוב כבר עלה על גדותיו או שנתקלתם בכל תקלה אחרת במערכת הביוב, מומלץ להזמין בהקדם ביובית, אך לא לפני שהסתכלתם על מחירון ביובית מפורט. הנה שלבי העבודה של הביובית בשביל להחזיר את הביוב למצב של תקינות מלאה.

 

פתיחת סתימת הביוב

פתיחת הסתימה תעשה ע"י הביובית. אם המילה ביובית לא מצלצלת לכם...אחרי שתקראו את הפסקה הבאה סביר להניח שתשלטו היטב ברזי המקצוע (טוב אולי קצת הגזמנו אבל לפחות תבינו את הבסיס). ביובית היא כינוי לציוד מקצועי המיועד בעיקר למתן אחזקה ופתרון תקלות במערכות הביוב והניקוז. הביובית מותקנת על רכב, בד"כ משאית או רכב מסחרי כדוגמת טנדר. לביובית מערכת לחץ גבוה המשמשת בעיקר לפתיחת סתימות ביוב, חיתוך שורשים ושטיפת קווי ביוב, ניקוזים ומרזבים. כמו כן, על הביוביות מותקנת מערכת יניקה המבוססת על משאבת וואקום ומשמשת לשאיבת חומרים רבים החל מביוב ומים ועד לחומרים מסוכנים ושומנים. על הביובית מותקנים שני מכלים,  האחד ריק ומשמש לאגירת החומרים שנשאבו, והשני מכיל מים נקיים אשר משמשים את מערכת לחץ המים הגבוה. לעיתים שאיבת הביוב לכשעצמה פותחת את הסתימה מאחר והשאיבה העוצמתית מנקה את המערכת מהביוב והפסולת הנמצאים בה. אם הסתימה קשה יותר יהיה צורך בשימוש במערכת לחץ המים לשם פתיחת הסתימה.

ניקוי הביוב

לאחר ששואבים את תכולת הביוב, ניתן לראות מה קורה בו. כאשר מערכת הביוב נקייה (כמובן באופן יחסי למערכת ביוב) ניתן לאבחן את הסיבות לתקלה ביתר קלות. כך צוות הביובית יוכל לאבחן האם קיימים שברים או סדקים בקווי הביוב, האם מותקנים מחברים לא תקניים שגרמו לסתימה, האם קיים בטון בקו הביוב או כל בעיה אחרת. לשם צילום הקו יש כמובן צורך לנקות אותו היטב כך שהפסולת לא תסתיר את הבעיות ותפגע ביכולת האבחון. את קווי הביוב שוטפים על ידי זרם מים חזק, זרם מים שיכול להגיע לכל פינה במערכת הביוב וישטוף את הפסולת עימו. במקרים בהם קיימת פסולת רבה במערכת הביוב יתכן שיהי צורך בביצוע שאיבה נוספת לאחר השטיפה לשם ניקוי יסודי של מערכת הביוב מהפסולת הרבה שהצטברה בה ופגעה בתקינותה. מעבר לכך שלאחר שטיפת קווי הביוב קל יותר לאבחן תקלות, השטיפה לכשעצמה תקטין את הסיכוי לסתימות ביוב ותפחית מטרדי ריחות לא נעימים והצטברויות של חיידקים.

תיקונים ופעולות אחזקה

לאחר ששואבים את הביוב ולאחר שמנקים את המערכת, צריך לבדוק האם קיימות בעיות בצנרת שיש לתת להן מענה. לפעמים זהו חור בצנרת שצריך לסתום בכדי שהנוזלים לא ייצאו מהמערכת ויזהמו את הסביבה וכן על מנת שלא יחדרו למערכת גורמים שיפגעו בתקינותה כדוגמת חול,  אבנים ושורשי צמחיה. במקרים חמורים יותר יתכן וקיים צורך בהחלפת צנרת הביוב בגלל בעיה קריטית כדוגמת קריסה של הצנרת.
כיום קיימות שיטות תיקון מקדמות לצנרת הביוב אשר נחשבות ליעילות מאוד וחסכוניות לעומת השיטות המסורתיות, שיטות אלו מכונות שיטות חידוש צנרת ללא הרס. ע"י החדרת רובוטים וציוד למערכת הביוב צוות הביובית מבצע תיקון עמיד ויעיל לקווי הביוב וזאת תוך פרק זמן קצר. כך מושג חסכון ניכר במשאבים לעומת שיטות התיקון המסורתיות אשר כללו פירוק של הריצוף או הכביש, חפירה לעומק רב, החלפת קטע הצינור הפגום, כיסוי החפירה וריצוף מחדש.

שירותים נוספים

לצוותי הביובית יתרונות עצומים לעומת גורמים אחרים כדוגמת אינסטלטור. הביובית מצוידת במגוון ציוד חדיש ומקצועי המאפשר לה להעניק שירות איכותי ויעיל ומגוון פתרונות נרחב. לכן צוות הביובית יוכל להציע לכם את הפתרון היעיל ביותר עבורכם ללא צורך להתפשר על פתרון בינוני מחוסר ציוד או יכולת. כמו כן בזכות הציוד האיכותי העבודה תבוצע ביעילות ובמהירות ובזכות כך לביובית יכולת לתמחר כל עבודה במחיר זול מהותית לעומת אינסטלטור אשר יאבק בסתימה שעות רבות עד שיצליח לפתוח אותה. ועוד לא התחלנו לדבר על איכות עבודת הביובית אשר תבטיח לכם תוצאה אפקטיבית לפרק זמן ארוך...וזאת לעומת אלטרנטיבות אחרות אשר תספקנה לכם תוצאה בינונית שבמקרה הטוב תחזיק מספר ימים עד לחזרת הסתימה ובמקרה הרע יגרם לכם מפח נפש עקב נזקים נלווים שנגרמו כתוצאה מעבודה רשלנית.

פינוי השפכים לאתרים מורשים

שפכים כמו כל פסולת שהיא, לא ניתן לפנות ללא בקרה. בעבר הרחוק השפכים היו מוטמנים ללא בקרה ונגרם נזק רב לסביבה, למי התהום, לבעלי החיים בסביבה וכן הלאה. החוק בישראל מחייב לפנות את השפכים אך ורק למקומות מורשים. לכן, במידה וצוות הביובית ביצע שאיבה כלשהיא, בגמר העבודה יפנה את תכולת מיכל האגירה לאתר טיהור שפכים מורשה, שם ימיינו את החומרים לפי סוג ויטפלו בהם בהתאם כך שהסביבה לא תינזק או שלפחות הנזקים יהיו מזעריים כל הניתן. אם אתם מעוניינים לבצע הזמנת שירותים של ביובית ביבנה, ערכו בירור מקדים קצר ותוודאו האם מדובר על חברה מקצועית אשר עובדת בהתאם לנהלים, ושהיא בין השאר מפנה את השפכים והפסולת למקומות המורשים לכך. האחריות לשמירה על הסיבה מוטלת על כולנו, למען עתידנו ועתיד ילדנו.


 
$(function(){setImageBanner('a5c087a6-8c2b-4008-930d-621e58136110','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('f54e0317-bffb-4016-aded-99d1f3f67295','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה