השיווק החדש בעידן הדיגיטלי המתקדם



בעולם המודרני אין כל ספק, כי השיווק הדיגיטלי מצוי בתפקיד דומיננטי ובולט בעל קנה מידה עולמי. עולם העסקים המושתת על פרסום והפצת מסרים לקהל לקוחות פוטנציאליים רבים ככל האפשר חייב היה לנוע בקצב של התפתחות הכלים הדיגיטליים.

היה ברור לכול, כי מעולם לא היה עוד כלי תקשורתי המבוסס על טכנולוגיית על כמו רשת האינטרנט כמו קידום במדיה חברתית ובמנועי חיפוש. אם כל עסק מסחרי עומל שנים רבות בעבודה קשה ומתישה על מנת להשיג פרסום להמונים ומוניטין ושם טוב, הרי שעל ידי רשת האינטרנט ניתן היה לצבור הצלחה מהירה במיוחד.

השיווק המסורתי שנעשה באמצעות כלי התקשורת המוכרים כבר עשרות שנים: העיתונות הכתובה, הרדיו וכמובן מלכת הרייטינג- הטלוויזיה הממוסחרת היה מורכב מאוד ודרש ברוב המקרים תקציב פרסומי עתיר.

חברות נדרשו להשקיע מיליוני שקלים באנשי שיווק מהמעלה הראשונה ומטכניקות מגוונות כדי לזכות בדקות תהילה של פרסום ומשיכת תשומת הלב להמונים. לעומת זאת, בעידן החדש שנפתח לפני כמעט שני עשורים נולד ערוץ תקשורתי בלתי נתפס- ערוץ במצוי בידי מיליוני בני אדם בו זמנית, יכול להעביר מידע רב ומהיר וכל זאת עם הרבה פחות כסף והשקעה כלכלית. עם כל הניסיון הכביר לפתח את כלי התקשורת המסורתיים אין כל מקום להשוואה עם המצב הנוח והנגיש הקיים היום בתחום הפרסום. כיום כאשר כמעט לכל אדם ברחבי המדינות המפותחות בעולם יש טלפון נייד שעליו מותקנת גלישה מהירה לרשת האינטרנט, מחשבים ניידים נפוצים במיוחד גם הם בקרב האוכלוסייה וכמובן כל כלי עזר טכנולוגי אחר שבאמצעותו ניתן לתקשר עם העולם הרחב דרך רשת האינטרנט.

אלמנט החשיפה בדרך זאת הוא בלתי נתפס, ועל כן, בעלי חברות ויזמים עושים כל אשר לאל ידם על מנת למקסם את האפשרויות הרבות הקיימות במדיה הטכנולוגית הזאת ופונות לקבל שירותי קידום אתרים בגוגל לקידום אתרים מקצועי. רק מי שבקי בתחום הפרסום ובתחום הטכנולוגיה עשוי להבין, כי ישנן חלופות רבות הקשורות להעלאת הפופולריות של האתר ובמיוחד כדי למנף את כמות התנועה אליו, ככל שאתר מקבל יותר קליקים- כניסות, כך הוא , ככל הנראה, מוכר ליותר אנשים, ובכל הוא מגדיל באופן ברור וחד משמעי את אחוז הגולשים המתעניינים דווקא בו ולא במתחריו. השלב הנוסף הוא להמיר את התנועה הזאת להצלחה שיווקית, עסקית. בעולם שבו כל התכנים הם דיגיטליים וכל התחום הפרסומי נעשה און ליין, גם הניתוח של כל הפעולות וגם היכולת לבחון לעומק את הנתונים לגבי עלייתו של אתר בדירוג החשיפה או חלילה נחיתתו נעשים באופן ברור ובשקיפות מלאה. על בסיס זה נוצר צורך בחברות שיעניקו שירות מקצועי לשיפור פני האתרים העסקיים כדי למשוך יותר גולשים, לקוחות פוטנציאליים וכן כדי לבחון בכל רגע נתון את מיקומו של האתר, את מגרעותיו ביחס לאתרים המתחרים. חשוב לזכור, כי תהליך קידום האתרים באופן אורגני הוא תהליך מתמשך הדורש עבודה ארוכה של חודשים ספורים לפחות, עד שניתן לראות את תוצאות המהלך. כמו כן, מדובר בתהליך שאיננו "זבנג וגמרנו".

מדובר בתהליך בלתי נגמר, שמחייב מעקב הדוק אחרי דירוג האתר על ידי מנועי החיפוש, בחינת המדדים של הניתוחים האלגוריתמים שמבצעים מנועים אלו כלפי האתרים והמשאבים הקיימים ברשת. בכל העת יש צורך לזנק קדימה ולהסתער על אחד מהמקומות הראשונים. מי שמעז לאבד כוח ולהישאר במקום מעניק באופן זה את היתרון למתחריו.

התחרות בעולם העסקי תמיד הייתה קשה ויצרית, בעולם שבו התרבות היא "כאן ועכשיו", בעולם שבו הערך הכלכלי מכתיב כמעט את כל קצב החיים האנושיים אין ספק, שהתחרות אכזרית מתמיד. לשם כך, חברות המתמחות בתחום קידום אתרים חייבות להיות כל הזמן עם יד על הדופן ולבחון את מיקומם של האתרים המתחרים.

מעמדן של הרשתות החברתיות מקבל תפנית לאחר מיתוגן כתשתית מעולה לחשיפת מידע

 יתר על כן, חברות קידום אתרים אורגני חייבות להיות מעודכנות ביותר בנושאי השינויים וההתפתחויות בעולם התקשורת ובעולם הטכני כאחד. לדוגמה, על מנת להבין את העדכונים האלגוריתמים של מנועי החיפוש והשינויים שחלים באופן שבו הם עשויים לדרג את האתר ולמקמו בין רשימת תוצאות החיפוש- יש להבין לעומק את המדדים הקיימים אצלם. אחת הדוגמאות המאלפות יכולה להיות ההסתכלות על המדיה החברתית. שהרי עד לא מכבר     ( מספר שנים בודדות בלבד) הרשתות החברתיות נתפסו כמדיה חובבנית ומקבילה בלבד לאתרים העסקיים המנוהלים בקפדנות וביתר מקצועיות על ידי חברות מסחריות בעלות מוניטין.

Pixabay

 

לכאורה לא היה קשר הדוק וחד משמעי בין האתר הרשמי לרשת החברתית. אלא שאז ניכרה החשיבות הרבה שיש לרשת זו בתחומים של פרסום, שיווק והפצת מידע. דווקא החשיפה למיליוני משתמשים בו זמנית ולמשתמשים בעלי צרכים דומים שעשויים להיות רלוונטיים במיוחד לתחום מביאה את מנועי החיפוש להתייחס גם למדד הנראות והאיכות של הרשתות החברתיות בעת ניתוח המשאבים ברשת האינטרנט. הרשתות החברתיות למעשה מקבלות חשיבות רבה מאוד והתייחסות רצינית מבחינת ההשפעה שלהן על דירוג האתר ובסופו של דבר על מדד החשיפה והפופולריות שלו לציבור.

קידום אתרים מתאים גם לחברות קטנות שאינן עתירות תקציבי פרסום

אחד היתרונות הבולטים של השיווק הדיגיטלי ותחום בניית אתרים שמשחק תפקיד משמעותי בעולם העסקים הגלובלי של ימינו הוא העובדה שאין בו סכנה של בזבוז כספים או השקעה לטמיון באופן חד ומידי. אחת הדרישות הדומיננטיות בעולם הפרסום והשיווק הקלאסיים הייתה, כידוע, השקעה כספית עצומה שיכלה להגיע אך ורק מחברות שנחשבו ספינת הדגל בשוק המקומי או/ ו העולמי ומבעלי עסקים אמידים במיוחד ( מי לא זוכר את הפרסומות והתשדירים שהופיעו באמצע פרק סיום של סדרה עתירת רייטינג? עבור דקות בודדות של פרסומת שולמו תקציבים שיכלו לפרנס משפחות שלמות במשך שנים...) האם התשלום הרב עבור הפרסום היה בטוח? האם הייתה ארובה לכך שתוצאותיו יהיו בהכרח הצלחה גורפת? וודאי שלא. אמנם ברוב המקרים כגודל ההשקעה בפרסום, כך הייתה החשיפה וההשפעה על תודעת הציבור. אבל, בהחלט ניתן להדגיש, כי הפרסום באותה עת היה כרוך בסיכונים פיננסיים רבים ומהותיים. כספים רבים, כאמור, היו מושקעים בתקווה להצלחה עסקית. ואם ההצלחה הרצויה והמצופה לא הגיעה- הכישלון היה מהדהד, נוקב וקשה מנשוא.

לעומת זאת, בתחום קידום האתרים האורגני המתקדם- אין צורך בתשלום תקציבי עצום. אמנם עבודת הקידום דורשת מאמץ רב של שעות מעקב, חידוש ושיפור האתר העסקי. בין היתר עוסק תחום קידום האתרים: אמנות כתיבה איכותית, מקורית ורלוונטית, תיקון תקלות טכניות נפוצות שעלולות לפגום בחוויית הגלישה ולגרום לנטישת האתר על ידי קהל לקוחות רצוי.  שגיאה 404 לדוגמה כסמל נפוץ לתקלה שעשויה להתרחש, כאשר מעבירים משאב או דומיין למיקום אחר מבלי להפנות את מנוע החיפוש לאתרו בעת הסקירה.

כך יקבל הגולש התמים תשובה לא רצויה לבקשת השאילתה שלו: "הדף שחיפשת אינו קיים". אנשי קידום אתרים בהיותם מיומנים הן בתחום הפרסום והמיתוג והן בתחומי המחשוב והטכנולוגיה יוכלו בקלות לנפות ככל האפשר תקלות מסוג זה באמצעות הפניה 301 או הפניה 302 לפי הנסיבות. ובכל מקרה, האתר המקודם חייב להשתפר הן מהצד התוכני והן מהצד הטכני כדי להגיע לדירוג גבוה.

 


 
$(function(){setImageBanner('60cf067b-006e-435b-a02e-fd7cc3160ace','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('be9fbac4-ffb0-4747-821b-beb35f46d850','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה