טרנדים בעיצוב הבית 2019



עיצוב הבית היה בעבר ונותר גם היום עניין של העדפות אישיות וטרנדים משתנים. בתקופות מסוימות היתה נטייה כללית לעיצוב מינימליסטי, ההופך את הבית למרווח יותר כאשר כל אחד מהחללים מכיל כמות מינימאלית של פריטים. עיצוב מהסוג הזה השתלב היטב עם הנטייה לתכנן בנים גדולים וקטנים בדגש על יצירת חללים גדולים המאחדים חלקים שונים בבית. תכנון מהסוג הזה מאחד, לדוגמה, את המטבח, פינת האוכל והסלון לכדי חלל משותף אחד היוצר תחושה של גודל ומרווח.

Pixabay

מנגד, בתקוות אחרות, היתה נטייה לתכנן את הבית ולשוות לו עיצוב עשיר וכבד, תוך שהחללים הפנימיים בבית הם קטנים יחסית ועמוסים בפריטים, החל משטיחים וכלה בפריטי ריהוט כבד, המעניקים גם לחלל הגדל ביותר תחושה של צפיפות וכבדות מסוימת. שנת 2019 הביאה איתה שילוב של רעננות וחדשנות יחד עם מידה מסוימת של חזרה למקורות. הרעננות והחדשנות באים לידי ביטוי בסוגים נוספים של עיצוב, או בשילוב בין קלילות וכבדות. ואולם אחד המאפיינים הבוטים של הטרנדים המודרניים הינו החזרה לעיצוב המסורתי של מטבחים ושל פינות אוכל, העשויות להזכיר את המטבח ואת פינת האוכל המסורתית בבית של סבתא. מהו עיצוב פנים בבית וכיצד יוצרים אותו? מהם ההבדלים בין סוגי עיצוב השונים וכיצד ניתן לייצר אותם בקלות? בשורות להלן נרחיב את היריעה בנושא טרנדים בעיצוב הבית 2019.

עיצוב פנים בבית – מה זה ואין הוא נוצר

עיצוב הפנים בבית הוא כלל האמצעים וכל מגוון הפריטים שהמעצב משתמש בהם, על מנת לייצר בסיכומו של עניין את המראה והאווירה הרצויים בבית. עם הפריטים שמעצב הפנים עושה בהם שימוש ניתן למנות אמצעי תאורה שונים – נברשות, מנורות, הצללה ואמצעים בים נוספים. בנוסף לתאורה, משתמש המעצב בשטיחים, כיסויים לריהוט ואפילו ברכישה של פריטי ריהוט ספציפיים שהמעצב רואה בהם אמצעי ליצירת האווירה והמראה הרצויים בבית. במקרים מסוימים, מעצב הפנם יכול להמליץ על רכישה של פינות אוכל בסגנונות שונים, אם הדבר תואם את התפיסה שלו באשר למראה הכללי הנדרש מצד אחד ואם הדבר נמצא במסגרת התקציב שבעלי הבית הקציבו לצורך העיצוב. למען הסר ספק – עיצוב הבית איננו כולל בשום פנים ואופן שביאת קירות או שינויים קרדינאליים במבנה עצמו. עיצוב הפנים מתאים עצמו לחללים הקיימים ולא יותר. מצד שני, עיצוב הפנים בבתים, דירות או בעסקם קטנים כגדולים, מתבצע על דעת הבעלים, בשיתוף איתם ובהסכמה שלהם. זאת, כיוון שבמקרים רבים העיצוב דורש רכישת אמצעים כאלה ואחרים מצד אחד, והשקעה מסוימת בשמירה עליו מצד שני. לדוגמה – השקיית עציצים וטיפול בצמחייה שהובאה לבית לצורך העיצוב.

סוגי עיצוב שונים וההבדלים ביניהם

בתחילת המאמר נסקרו בקצרה וברפרוף סוגי עיצוב שונים. העיצוב הקליל והמינימליסטי, מבוסס על יצירת חללים מרווחים תוך צמצום השימוש בחפצים או ריהוט. עיצוב כזה מאופיין גם בצבעים בהירים, תאורה חזקה ואיכותית והעדר שטיחים. ניתן, עם זאת, להשתמש בפרקטים בצבעים שונים על מנת לייצר את התוצאות הדרושות, בעת הצורך. מנגד, העיצוב הכבד, הרשמי והעשיר, מתאפיין בריהוט כבד, שטיחים עמוקים וגדולים ושולחנות וכיסאות מעוצבים על פי מיטב האופנה של המאה התשע עשרה. מחומרים חזקים ומאסיביים. הקירות בחלל המעוצב יהיו צבועים בהתאם וההשלמה לעיצוב יכולה להתבצע באמצעות התאמה של התאורה, על מנת לייצר אשליה של עושר וכבדות. בתים המעוצבים באופן הזה יכילו, מן הסתם, פינות אוכל כבדות המכילות כיסאות ושולחן אוכל גדול עם נראות גבוהה. מדובר בפריט הכרחי, אם המעצבים ובעלי הבית כאחד רוצים לייצר אווירה כבדה ורצינית בבית.

את ההבדל בין סוגי העיצוב השונים, ניתן בדרך כלל לייצר באמצעות הרהיטים, השטיחים, הצבע והתאורה. אם התקציב מאפשר זאת ואם הבעלים מעוניינים בכך, ניתן להוסיף לעיצוב גם בנייה בגבס. בנייה כאמור כוללת הנמכת תקרה, בניית קרניזים למיניהם והתאמת התאורה. מדובר בהשקעה כספית משמעותית, אבל ההשקעה הזאת יכולה לשנות את מבנה החלל ולהשפיע בצורה משמעותית על התוצאה הסופית. זה המקום לחזור ולהדגיש שעיצוב פנים איננו כולל בשום פנים שינויים במנה החללים הפנימיים באמצעות שבירת קירות, הוספה או הסרה של חלונות או דלתות במבנה. סוג הרהיטים, הצבע והתאורה הם הכלים שבהם משתמשים מעצבי הפנים, ולעיתים קרובות בהצלחה גדולה.


 
$(function(){setImageBanner('4d826b71-4ae9-4912-baa3-3d45fba9a490','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('659017d9-45ec-411a-a8d2-c1b39956cb4f','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה