צינורות גמישים לתעשייה



בימינו כל ענף בתעשייה לא יוכל לשרוד בהיעדר צנרת. הצנרת היא זו שתסייע להעביר חומרי גלם בתהליך ייצור ובכל תהליך אריזה. יש היום מגוון שלם של צינורות שמיועדים לתעשייה, סיווגם ייעשה בהתאם לצרכים של הלקוח ובהתאם לסוג החומר שיעבור דרכם. צנרת גמישה בענף התעשייה יעדה יהיה בין היתר בשוק המזון, בענף התרופות, בענף התעופה, ענף הקוסמטיקה וכדומה. בכל תעשיית הצנרת קיימת חשיבות לשימוש בחומרים טובים ואיכותיים ויתרה מזאת, שיהיו בהתאמה ללא דופי ליעדם ולאופן השימוש שלהם.

טרנסטכניקה בקרת זרימה ואטימה 2001 בע”מ

איכותו של כל צינור גמיש יבוא לידי ביטוי בעובי הדופן, באלסטיות שלו ובכל גורם טכנולוגי ופיסיקלי אחר. במחברים שניתן להבריג אליהם תהיה חשיבות באיכותם וברמת הדיוק שלהם, זאת כדי להבטיח חיבור ללא מפרע, שמונע כל נזילה או סדק מהצינור.

מה ההבדל בין צנרת גמישה לקשוחה?

צנרת גמישה תשמש בדרך כלל לחיבור בין מערכות שהן אינן קבועות. השימוש בצנרת גמישה יעשה לרוב באזורים שבהם לא קיימת נגישות. לעיתים יהיה קושי לדייק בסוג הצנרת המתאימה, לכן צנרת שהיא גמישה תוכל לסייע במקרים כאלה כיוון שהיא תצליח למנוע רעידות שעלולות להיגרם מחיבור למשאבה או למדחס ועוד. בנוסף, צנרת גמישה תהייה נכונה לכל שינוי שיכול להיגרם בעקבות הבדלי טמפרטורה, מה שיכול לגרום לכיווץ או הרחבה של הצנרת, בעוד שבצנרת קשיחה עלולים להופיע סדקים ופיצוצים לאורך הצנרת, במקרה של הבדלי טמפרטורה.

סוגי צינורות גמישים

צנרת טפלון – בצנרת זו נעשה שימוש רצוף בתעשיית התרופות, המזון ובכימיקליים. לצנרת טפלון יש צינורות חלקים וגמישים, ניתן להוליך בתוכה קיטור בלחץ משתנה, גזים, נוזלים למיניהם, דלק, דיו וכדומה. מלבד הגמישות שלה, היא לא דביקה וניתן לנקות אותה בפשטות, היא ניטראלית ואינה סופגת ריחות וטעמים.

צנרת נירוסטה גמישה – צנרת שמשמשת עבור הולכה של מגוון של חומרים כמו גז, קיטור, מוצרי מזון, דלק, נוזלי ניקוי ועוד. גם צנרת זו מצטיינת בגמישותה הגבוהה ובעמידות שלה בטמפרטורות קיצוניות.

צנרת מסיליקון – צנרת שקופה שמתאימה למגוון צרכים בתעשייה, במפעלים ובמגוון פסי ייצור. היתרון הבולט של צנרת זו הוא השקיפות שמאפשר בקרה על כל התכולה שזורמת בצינור.

חשיבות מחברי הצינורות

לכל ענף בתעשייה נדרש יהיה לשים מחברים ממגוון סוגים. מטרת המחבר היא להדק את הצינור למתקן שמיועד לקירור וכדומה. חשוב שההתאמה תהייה מדויקת במיוחד, מה גם שלכל תחום פעילות בתעשייה נדרש סוג שונה של מחבר עבור כל צינור שבאמצעותו נעשה שימוש, לדוגמא: תעשיית התרופות עושה שימוש במחבר שנקרא "פרול", שימוש במחבר זה מספק רמת ניקיון בדרגה גבוהה וגם מאפשר הוצאה וניקוי של הצינור עצמו לאחר השימוש בו. בשוק יצרני הצינורות יש יצרנים רבים שלא מודעים לחשיבות הגדולה של תהליך ייצור מדויק ואיכותי של צינורת גמישים למגוון תחומים, זאת הסיבה שרק גורם שהוא מקצועי ידע להבחין בין צנרת שהיא גמישה ותקנית לבין כזו שהיא לא.  

הקפדה גם בתעשיית המזון

כאמור, בתעשיית המזון נדרשת גם רמת ניקיון גבוהה ביותר, לכן בתעשיית יש דרישה לצנרת גמישה למזון שמחייבת לעמוד בתקנים חשובים כמו רמות טהר וזכות גבוהות של כל החלקים, לרבות באזור קצוות הצנרת. בנוסף, החיבור של הקצה לצינור האלסטי מוכרח להיות מוקפד בגדליו ובעוביו, זאת על מנת  שלא ייווצרו הפרשי גובה שיאפשרו לחומרים שונים לחדור פנימה. אי לכך, מדרגה עלולה למנוע שטיפה איכותית של הצינור וכתוצאה מכך יש סכנה לזיהום החומר שיוזרם בתוך חלל הצינור. בנוסף, עלולה להיווצר גם מערבולת בכל התהליך של הזרמת החומר, המערבולות יגרמו להקצפה של החומר ולשינויים במצב הזרימה.

המאמר נכתב באדיבות טרנסטכניקה בקרת זרימה ואטימה 2001 בע”מ

 

 


 
$(function(){setImageBanner('f9a58915-febc-495e-8b9a-2e0e7471d5cf','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('92ac9870-fa5e-4ef7-afa4-139b497af5c2','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה