טיפול בהזעת יתר כל המידע שצריך לדעת!



נחילי זיעה שפורצים מבתי השחי, זולגים במורד הגוף, מכתימים את החולצה ומייצרים מבוכה של ממש בשלל סיטואציות חברתיות הם תופעה מוכרת – על-פי ההערכות, אחד מכל 100 בני אדם סובל מהתופעה, שנקראת הזעת יתר (ובמונח המקצועי היפרהידרוזיס) ופוגעת במידה שווה בגברים ובנשים. חשוב להדגיש כי לא כל מקרה שבו אנחנו מגירים כמות גדולה של זיעה מוגדר כ”הזעה עודפת”.

כך למשל ביום קיץ לח וחם סביר להניח שרובנו נזיע במידה בלתי מבוטלת, וגם תוך כדי פעילות ספורטיבית אינטנסיבית הגוף מצנן את עצמו באמצעות הנוזלים שמפרישות בלוטות הזיעה – אבל אם בתי השחי לא מפסיקים לייצר זיעה, החולצות הופכות רטובות תוך זמן קצר והמבוכה מגיעה לאורך כל השנה וגם כשאנחנו במנוחה, קרוב לוודאי שאכן מדובר בהזעת יתר.

 טיפול

עד לפני שנים לא רבות היו שני טיפולים אפשריים בהזעה העודפת, באמצעות בוטוקס ובניתוח. הדרך הראשונה חוללה שינוי משמעותי, אבל לפרק זמן מוגבל, והדרך השנייה כרוכה בכאב ובסיכון מסוים וכן מחייבת תקופת החלמה. כיום, בזכות מכשיר חדשני שנקרא miraDry, ניתן לטפל בתופעה המתסכלת עם אחוזי הצלחה גבוהים ולא פחות חשוב, עמידות לטווח הארוך.

מדוע נוצרת הזעת יתר?

הזעה היא מנגנון חיוני שתורם לצינון הגוף. את המנגנון מפעיל מרכז ויסות חום שנמצא בהיפותלמוס (אזור בחלק הקדמי של מוח הביניים, מעל לבלוטת יותרת המוח). מרכז ויסות החום מזהה את הטמפרטורה של העור ושל הדם, ובהתאם קובע מה יהיה קצב הפרשתה של הזיעה. היקף ההזעה מושפע גם ממזג האוויר (כשסביבנו קר יחסית, פיזור חום הגוף מתבצע באופן טבעי על בסיס מפל טמפרטורות) ומפעילות גופנית (שמייצרת חום מטבולי ועל כן נדרש נידוף זיעה רב יותר). כמות זניחה של זיעה מופרשת בכל מצב – שיבוש בפעילותו של מנגנון חיוני זה מובילה להזעת יתר, שהיא כאמור מקור למבוכה ולקושי.

איך פועל ה-miraDry?

את המירה-דריי מייצרת חברה אמריקאית בשם Miramar Labs שאחראית על מכשירים חדשניים רבים בתחומי הדרמטולוגיה (רפואת עור) הרפואה האסתטית. טיפול בהזעת יתר ב-miraDry כולל שיגור גלים אלקטרומגנטיים אל מתחת לעור בבתי השחי, שם נמצאות בלוטות זיעה רבות. אנרגיית החום האלקטרומגנטית פוגעת בבלוטות, באופן מבוקר כמובן, ממיסה אותן ובעצם מביאה להעלמתן. גוף האדם לא מייצר במקומן בלוטות זיעה חדשות, כך שבתום הטיפול עם המירה-דריי כמות בלוטות הזיעה בבתי השחי של המטופלים נמוכה יותר.

חשוב לציין כי במקביל לחימום האזור שמתחת לעור, ה-miraDry מצנן את האפידרמיס, השכבה החיצונית של העור, כך שלטיפול כמעט שאין השלכות נראות לעין.

מהן תוצאות הטיפול עם מירה-דריי?

חשוב להדגיש כי גם אחרי טיפול במירה-דריי האדם ממשיך להזיע אולם מנוטרלת ההזעה העודפת. בהקשר זה כדאי לזכור שלזיעה מגוון רחב של תפקידים משמעותיים מאוד עבורנו: הזעה מסייעת לנו לצנן את הגוף, לסלק מתוכו רעלים, לעודד את פעילות המערכת החיסונית (דרך העלאת היקף הפעילות המטבולית), להגביר את קצב זרימת הדם, ועוד – כך שהמטרה של הטיפול בהזעת היתר היא למנוע כליל הזעה אלא רק לווסת אותה נכון יותר. מאחר שבגוף האדם כ-4 מיליון בלוטות זיעה, ורק מיעוט מצומצם נמצא בבתי השחי, הרי שהטיפול ב-miraDry משאיר בגוף די והותר בלוטות ומנטרל את הזעת היתר בלבד.

עוד חשוב לציין בהקשר זה כי ה-miraDra מאושר לשימוש על-ידי מנהל התרופות והמזון בארה”ב, ה-FDA, שמהווה מקור סמכות בכל רחבי העולם. יש לעבור טיפול בהזעת יתר במכשיר זה אצל רופאים מנוסים באופן כללי ובעלי מיומנות ספציפית בתפעולו.

כשכך הדבר ניתן להשיג שיפור של כ-80% – כלומר כמעט כל ההזעה העודפת נעלמת.

טיפול קל, ללא כאב ועם מינימום תופעות לוואי

לקראת טיפול בהזעה מוגברת עם מירה-דריי יש לגלח את בתי השחי (מספר ימים לפני ההגעה למרפאה). הטיפול עצמו אינו פולשני, ובנוסף כאמור המכשיר עצמו מצנן את שכבת העור החיצונית, ועל כן אין צורך בהרדמה אלא באלחוש מקומי בלבד. הטיפול נמשך כשעה, ולאחריו ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה (פרט לפעילות גופנית, שאליה תוכלו לשוב כעבור כשבוע. בפרט יש להקפיד לא לאמץ את הזרועות ולא לבצע איתן תנועות נמרצות מדי).

תופעות לוואי אפשריות בעקבות הטיפול: רגישות מסוימת בבית השחי, אדמומיות באזור זה וכאב קל שניתן לשככו באמצעות תרופה מתאימה – תופעות אלה חולפות מעצמן תוך מספר שעות עד מספר ימים. תופעה אפשרית נוספת היא נפיחות מקומית, שתתפוגג בהדרגה ותיעלם כליל תוך מספר שבועות, בליטות שצצות מתחת לעור באזור (ונעלמות תוך כחודש), שינויים בתחושה או עקצוץ מסוים (למשך מספר חודשים) ואובדן שיער בבתי השחי (התופעה היחידה שעשויה להישאר גם בטווח הארוך).

היתרונות של טיפול בהזעת יתר עם מירה דריי

היתרון העיקרי של טיפול בהזעת יתר עם מירה דריי על פני הזרקות בוטוקס הוא העמידות של התוצאות: בעוד הבוטוקס מנטרל את בלוטות הזיעה לתקופה של כ-4-6 חודשים בלבד, האנרגיה הממוקדת של miraDry ממיסה את הבלוטות המיותרות כך שמדובר בפתרון לטווח ארוך. היתרון העיקרי של מירה-דריי על פני ניתוח הוא שמדובר בטיפול קל, ללא כאבים וללא צורך בהחלמה ממושכת.

מומלץ להגיע לשני מפגשים, שכל אחד מהם נמשך כאמור כשעה, עם הפרש של 3 חודשים בין הראשון לשני – וכך להבטיח מקסימום שינוי לטובה ובתי שחי שלא מדיפים יותר מדי זיעה ולא מייצרים מבוכה יומיומית.

 

לפרטים נוספים היכנסו:

http://www.drmony.co.il

 

 


 
$(function(){setImageBanner('64609c60-c7d7-4154-abf0-84510d9b0fb4','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('5bc0c264-9680-4b9d-b478-39221ebf287c','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה