מצפון לדרום: הספסלים הקסומים שיגרמו לכם להתאהב



מיוחד לט"ו באב: הארץ מלאה בספסלים קסומים לזוגות אוהבים, שנהנים להצטלם על רקע נוף עוצר נשימה, או מתחת לעץ רענן. התמונות והמיקומים שלהם לפניכם

אם חיפשתם מקום לא שגרתי להצהיר על אהבה, להציע נישואים, לחזור על נדרי אהבה, או סתם לציין זוגיות - לקראת ט"ו באב  מוגש לכם מקבץ ספסלי אהבה ברחבי הארץ, על רקע נוף עוצר נשימה ואווירה פסטורלית, אליהם תוכלו להוסיף גם כוסות של יין ובחלקם גם מנעולי אהבה.

נהרות לא ישטפוה - ספסל מעין הגושרים

בחניון מעין ברוך, על גדות נחל החצבני, ניתן לערוך פיקניקים על ספסלים מבודדים בפינות צל, לצד פלגי מים צוננים, בין מדשאות מטופחות.

טיפ של אהבה - ניתן ללון באוהל זוגי בשטח הקמפינג ושייט בקיאק זוגי.

משהו שלא ידעתם על המקום: רוב בעלי החיים היונקים החיים על שפת נחל החצבני פעילים בעיקר בלילות ולכן בדרך כלל אין רואים אותם באזור. כדאי לנצל את הערב הזוגי הרומנטי לצפייה בנמייה, קוציו של דרבן, לוטרה או חתול הביצה. ממשפחת העופות ניתן להבחין בשעות היום בשלדגים, אנפות ושלל ציפורי שיר המקננות על גדות הנחל וניזונות מהחי והצומח.

ספסל על המזח - בנמל עין גב

אחד המקומות הרומנטיים. הספסל המוצב בנמל עין גב, ממש על המזח מול הכינרת היפה והמלאה, מאפשר לצפות לעת ערב בדייגים בספינתם השבים עם שלל הדייג, מעומק הימה. השחפים מעל ממתינים לדגיגים הקטנים המושלכים חזרה למים ותופסים אותם במעופם. בנמל עין גב הוקם לאחרונה גשר מנעולים לאוהבים. תוכלו לרכוש בחנות שבנמל מנעול (או להביא מראש מהבית כהפתעה), אותו תנעלו על הגשר שהוקם במיוחד מול הים, על ספינת עץ עתיקה ואת המפתח תזרקו לים, כסמל לאהבת נצח.

טיפ טעים ואהבה - ניתן לרכוש מיץ פירות טרי סחוט ב'בית הפרי' בנמל, להזמין ארוחה זוגית במסעדת הדגים, להשלמת החוויה, או להצטרף לשייט.

משהו שלא ידעתם על המקום:

המזח הראשון בנמל עין גב הוקם משורת ארגזי עץ שצפו על פני המים. כשהגיעה הידיעה בשנת 1944 שנשיא ההסתדרות הציונית, חיים וייצמן, עומד להגיע לביקור, היה ברור שהוא לא יוכל לדלג לחוף. בוני המזח עמלו יום וליל בכדי לצקת את המדרגות. בשנות ה-60' שופץ המזח והוקם בו מגדל. בנוסף לעגינות השיט והדייג, הוא משמש עד היום לשחיות בוקר ולילה בחוף המטופח הסמוך, ועדיין נערכים בו טקסים בחגי הקיבוץ ובעיקר בחג המים. במהלך השנים עבר המזח שיפוץ, העמקה והרחבה, יש בו טיילת, 'בית הפרי', מסעדת דגים ומספנה לתיקון ספינות.

 מזח עין גב

'נצא נא אל הבוסתן' - הספסל ב'בוסתן בראשית', קיבוץ עין זיוון

ב'בוסתן בראשית' בעין זיוון - פירות היער המתוקים, מטעי הנשירים: תפוחים, נקטרינות, אפרסקים ואגסים, תוכלו לצאת לדייט של אחר הצהריים.

טיפ של אהבה - בבוסתן ניתן לרכוש ליקר דובדבנים של יקב 'בהט' וליהנות מהצבע האדום והטעם המתוק.

משהו שלא ידעתם על המקום: בקיבוץ עין זיוון, בצפון רמת הגולן, על גבול סוריה, מתגוררים פחות ממאה חברים. ההכנסה העיקרית הינה מענף החקלאות. מזג האוויר האירופאי במקום מסייע בפיתוח זנים מיוחדים של גידולים כמו פירות יער, תותים של קיץ, ובעתיד הנראה לעין גם פטריות כמהין.

"בספסל ההוא מול האגם" - ספסל אוהבים ב'שביל סובב כינרת'

מדריכי רשות הכינרת בשיתוף בני-נוער ומתנדבים הקימו סביב האגם הלאומי פינות חמד קסומות ומוצלות, הכוללות ספסלים, במיקומים מדהימים אל נוף הכינרת, כמו הספסל הסמוך לכנסייה בכפר נחום.

טיפ של אהבה - מומלץ להצטייד בסלסלת פיקניק, יין טוב וספר שירים רומנטי, להקריא לבת/בן הזוג שירים על הספסל מול הכינרת, ולסיום ליהנות מרחצה זוגית בכינרת הצוננת.

משהו שלא ידעתם על המקום: כחלק מפעילות בתחום איכות הסביבה וטיפוח ניקיון 'שביל סובב כינרת' של ילדי בית הילל ומדריכי רשות הכינרת, נבנו ספסלי בטון לאורך מסלולי ההליכה הצופים אל האגם. אחד מהם - בעיינות רקת, נבנה מסלעים מקומיים ועבודה בבטון, עבור מטיילים וזוגות אוהבים. בתל רקת ארבעה מעיינות הנובעים על שפת הכינרת, בריכות דגים שנמצאות בקטע השביל שבין  גינוסר למוביל הארצי, תצפית נוף עוצרת נשימה בקטע השביל שעובר בסמוך לכפר נחום, ובנוסף שביל העובר בין מטעי הפרי הקסומים ומגוון ממצאים היסטוריים.

 רשות הכנרת

אהבה בערבה - ספסל מנעולי האהבה בערבה התיכונה

בסמוך למתחם הסוויטות 'נוף צוקים' שביישוב צוקים בערבה התיכונה, נבנה 'ספסל מנעולי האהבה'. זוגות אוהבים מוזמנים להגיע, לרכוש מנעול עם חריטה אישית של שמות האוהבים, לנעול אותו על הספסל ולזרוק את המפתח רחוק לחול המדברי לבלי השב לעולם - ובכך לנעול את אהבתם לנצח. הספסל משקיף אל ארץ נופי בראשית ומאפשר חוויה רומנטית ויוצאת דופן.

טיפ של אהבה - במעדניה בכניסה לצוקים ניתן להצטייד ביין או בבירה מקומית, גבינות ונקניקים, לפיקניק רומנטי על הספסל מול המדבר. בלילה כל הכוכבים נפרשים מעל - רק להניח את הראש על המשענת וליהנות מהמראה המדהים, כולל כוכבים נופלים. ולא לשכוח להביע משאלה.

משהו שלא ידעתם על המקום: היישוב הקהילתי צוקים הוקם בשנת 2004 על-ידי תושבים ממרכז הארץ שרצו לייסד יישוב קהילתי כפרי, קטן, באזור מדברי מבודד עם מאפיינים של שמירה על ערכי הטבע והסביבה. כיום מתגוררות בו 100 משפחות והוא זוכה לביקוש רב בעיקר בקרב זוגות צעירים. במקום אמור להיפתח בקרוב כפר האמנים ששופץ ושודרג.


 
$(function(){setImageBanner('8428acd3-b02e-4028-9542-71dd0bf8616d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33663,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('195c760a-8306-42be-b6b8-6e24196a8330','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33664,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה