'תזמורת ירושלים מזרח ומערב' ולוסי איוב מגישים: "הארץ שהבטיחו לי"



מופע הבכורה של הקונצרט הייחודי שלא נראה כמותו אי-פעם | הסיפור על שתי נשים, שתי יבשות וארץ מובטחת אחת חושף פיסות מחיי משפחתה של לוסי בישראל | היא תספר אותו בסגנון ה'פואטרי סלאם', לצלילי מנגינות מקוריות שחוברו על-ידי תום כהן - שנולד וגדל בעיר - ויבוצעו בניצוחו על-ידי 30 נגני התזמורת

פתק תזכורת בכתב יד במופע 'פואטרי סלאם' שכתב לעצמו מאסטרו תום כהן - המנצח והמנהל המוזיקלי של 'תזמורת ירושלים מזרח ומערב' לפני כשלוש וחצי שנים, הפך לקונצרט המקורי הבא בסדרת המנויים של התזמורת, ביחד עם השדרית ומגישת הטלוויזיה לוסי איוב, על-פי טקסט אותו כתבה בהשראת זיכרונותיה.

מדובר בקונצרט ייחודי שלא נראה כמוהו בארץ: "הארץ שהבטיחו לי". איוב תקריא בו את הטקסטים בסגנון 'פואטרי סלאם' – המשלב סטנד-אפ ושירה, שהפך בשנים האחרונות ללהיט היסטרי. ילוו אותה המנגינות המקוריות שכתב כהן ויבוצעו על-ידי 30 נגני התזמורת. הקונצרט ייערך בשבע ערים ברחבי הארץ.

מאסטרו תום כהן

בניצוחם של תום כהן ומתן יונה לסירוגין, מתרחש הקונצרט כולו בחדר הלידה של אחותה של לוסי, היולדת את בנה הבכור, בנוכחות שתי הסבתות - האחת ערבייה והשנייה יהודייה ניצולת שואה.

איוב, יהודייה מצד אמה, שירתה בצה"ל בתפקיד מדריכת סימולטור בחיל האוויר וזכתה לפרסום עולמי, כשהייתה בין ארבעת מגישי תחרות האירוויזיון שנערכה בחודש מאי 2019 בתל-אביב. צמד המילים "לוסי איוב" היה גם בראש מצעד החיפושים ב'גוגל' בשנת 2019.

כהן (36) הוא מנצח ומלחין בעל שם עולמי, המקים תזמורות ברחבי העולם, כולל תזמורת מיוחדת בהזמנת מלך מרוקו. הוא הלחין והפיק אלבומים, סינגלים והופעות למיטב אמני ישראל, ביניהם גם הפסקול המוזיקלי של הסדרה 'זגורי אימפריה'. כהן גם נחשב לאחד מנגני המנדולינה המובילים בעולם.

דיווה לוסי איוב

במופע מספרת איוב, על רקע הנגינה המופלאה של התזמורת, על סבתה האחת ממנה למדה ערבית: "סבתא אחת נותרה לי בחיים. אמו של אבי. סבתא אחת, ערבייה שלא נותרה לי זולתה ומעתה אקרא לה 'טטה'. ערבית ועברית שזורות על לשונה זו בזו כיאה לרבים שגדלו בדורה בחיפה...סבתי שבחיים מבלה את ימיה בין השוק שבוואדי לבין מדרונות ההר הירוק תמיד. אל ביתה מובילות כשמונים מן המדרגות האופייניות כל-כך לעיר".

על הסבתא השנייה מצד אמה, שלימדה אותה יידיש, כותבת איוב: "בערימת הדפים הקטנה שהשאירה מאחוריה כתבה סבתי: "נולדתי בתאריך 15.09.1940 בעיר בשם צ׳רנאוץ בגבול רוסיה-רומניה". יום אחד אחיה סיפר לה על ארץ רחוקה, אמר מני דברים על החלב ועל הדבש, וסיפר שהציעו לעלות לארץ המובטחת. היא דמיינה ילדה בערך בגילה, עולה באונייה קסומה לארץ שהבטיחו לה".

לוסי איוב משתפת אותנו ברגשותיה לגבי המופע: "זה סיפור שרציתי לספר כבר הרבה זמן אבל לא הייתי בטוחה בדיוק איך לעשות את זה, עד שהגיע החיבור עם תום ונתן לסיפור חיים מוזיקליים משלו. חוויית הכתיבה היתה כמו קסם שנרקם לאט-לאט, הרבה בזכות האווירה הרגועה שתום השרה לאורך כל הדרך - גם כשאני הייתי לחוצה ואובדת-עצות, וזה קרה לא מעט, כיאה לתהליך יצירתי ארוך. עכשיו, כשהמופע עומד לעלות, התחושה היא של חלום שמתגשם. זה בהחלט בין הדברים הכי מרגשים שיצא לי לעשות ואני שמחה מאוד על ההזדמנות לעבוד עם אנשים שאני כל-כך מעריכה - 'תזמורת ירושלים מזרח ומערב' וכמובן תום ".

תום כהן מסכם: "אני מתרגש מעומק הלב להעלות מופע שלם של מוזיקה מקורית שבמרכזו נגניות ונגני התזמורת הסופר-וירטואוזים שלנו. והכל פרי עטה של פצצת הכישרון המושלמת - לוסי איוב. אני מרגיש כמו ילד בחנות צעצועים. איזו זכות".

רשמו לפניכם: 29.01.20 | היכל התרבות, יבנה | 20:30


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה