כנס מדעי ביבנה על משנתו של המדען אייזיק ניוטון והקשר לעם היהודי וארץ ישראל



כ-200 תושבים ואורחים השתתפו ביום חמישי האחרון בכנס מדעי מרתק "בין מדע ליהדות", במסגרת אירועי ה-70 שנים לעיר יבנה שיזמה עיריית יבנה. הכנס נערך בסימן 374 שנים להולדתו של סר אייזיק ניוטון, מגדולי המדענים בהיסטוריה האנושית, איש אמונה וחובב ציון אשר חזה את שיבת ציון והקמת המדינה.

הכנס נערך בקונסרבטוריון העירוני ביבנה במעמד ראש העיר, צבי גוב-ארי ורעייתו דויה ובהשתתפות מ"מ וסגן ראש העיר, ד"ר אהוד ויצמן, מנכ"ל העירייה, דוד שטרית ושורת מרצים אורחים מובילים בתחומם: פרופ' אדיר פרידור, ד"ר פאול גרינהאם, ד"ר אלון רטר ועזרא הראל.

ראש העיר צבי גוב-ארי פתח את הכנס ואמר כי ביבנה, עיר הסנהדרין, הוצת מחדש לפיד החיים של הדת היהודית לאחר חורבן ירושלים ובית שני. "אנו עדים לכך שהמדען האנגלי, אייזיק ניוטון, מגדולי המדענים בהיסטוריה האנושית הכיר בקשר הנצחי שבין ארץ ישראל ולעם ישראל, ביסס את כתביו התאולוגים הרבים על דברי הנביאים וחזונם וחזה את הייעוד ההיסטורי של העם היהודי, תקומתנו בארץ ישראל כעם עצמאי, מצליח ומוביל- בבחינת אור לגויים". ראש העיר ציין כי החליט ליזום ולארח את הכנס הראשון ביבנה במסגרת אירועי 70 שנים למדינה ולעיר ולהוות עיר חלוצה להפצת משנתו התאולוגית של ניוטון שהאמין באל ולנביאיו, חזה את השואה כבר לפני כ-300 שנה וניבא כי לאחריה תקום מדינת ישראל. גוב-ארי קרא להפצת משנתו של המדען האנגלי ועל הצורך "לעשות בכתביו שימוש ברמה הגאו-פוליטית אל מול מכחישי הקשר שבין היהדות, ירושלים וארץ ישראל".        

 עמרם כהן

העיר יבנה קשורה אף היא לנבואה ולהיסטוריה וניוטון הזכיר בכתביו את העיר במסגרת מדידת גבולות הארץ. המדען עסק באינטנסיביות רבה גם בתיאולוגיה ובניסיונות בלתי פוסקים לפענוח הסוד האלוהי והבנת רצון האל. המרצים הציגו בכנס תימוכין רבים לעובדה שהוא הקדיש לשם כך את עיקר זמנו, הרבה מעבר לזמן שהוא הקדיש לתגליותיו המדעיות יוצאות הדופן בעוצמתם. "ניוטון הגיע למסקנה ברורה כי האל בחר בעם ישראל לשם גילוי סודותיו וכי בית המקדש היהודי כולל במבנהו ובטקסים הנערכים בו את סודות הקיום האנושי", אמר פרופ' פרידור.

עמרם כהן

עזרא הראל ציין כי אייזיק ניוטון חזה בדיוק מצמרר את כל האירועים העתידיים בתולדות העם היהודי החל משיבת ציון, הכרזת האו"ם, הקמת המדינה ושחרור ירושלים. כל תחזיותיו מתבססים על דברי הנביאים, ספרי הקודש, משנה וגמרא, ספרי רש"י והרמב"ם, ספרי הקבלה וכיו"ב. אך לאחרונה הכיר אונסקו בכתביו התיאולוגיים של סר אייזיק ניוטון הנמצאים בספרייה הלאומית בירושלים כנכס תרבות אנושית.

עמרם כהן

חשוב לציין כי חרף מזג האוויר הסוער הגיעו לכנס תושבים ואורחים רבים אשר גילו עניין רב בסדרת ההרצאות המרתקות של ארבעת המומחים אשר הציגו מסמכים וכתבי יד מקוריים של ניוטון ואמונתו בעם ישראל וארץ ישראל. במהלך הערב הופיעה מקהלת הזמר של הקונסרבטוריון העירוני בניצוחו של שרון לוי שהנעימה בשירי ירושלים מן המקורות. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה