"תצמחו מהכאב ואל תפחדו מהפחד"



בתום שנה של דיכאון, התקפי חרדה וכאב גדול שרק הלך והתעצם, מצאה שרי בן-דוד את הדרך לחיים טובים ומאושרים יותר. בראיון אישי היא מספרת על התהליך שעברה ומדברת על הרצון שלה לעזור גם לאחרים

עד לפני שש שנים זרמו חייה של שרי בן-דוד-ללזרי על מי מנוחות. במשך שנים ארוכות היא עבדה בתחום המכירות, צברה ניסיון וידע רב והועסקה במשרות בכירות בחברות גדולות. עבודה מסודרת, עם רכב מנהלים צמוד, משכורות נאות וביטחון כלכלי. בתפקידה האחרון הייתה מנהלת מכירות בחברה גדולה, שעשתה ריהוט לבתי מלון מפוארים ומסעדות מובילות. את הימים שלה בעבודה העבירה בעיקר בפגישות בבתי קפה יוקרתיים ברחובות הכי נחשבים של העיר הגדולה, תל אביב. שום דבר לא הכין אותה למכה הגדולה שנחתה עליה, כשיום בהיר אחד הודיעו לה שהחברה פשטה רגל והיא נשלחה לביתה. אז היא עוד לא ידעה שתצא למסע של חייה, שבסופו דווקא מנוקדת השפל שלה היא תגדל ותצמח, תמצא את הייעוד שלה בחיים ותיתן השראה גם לאחרים. 

חשבון נפש

בן-דוד-ללזרי (50), תושבת יבנה ובת למשפחה שורשית ומוכרת בעיר. היא התגרשה לפני 13 שנה ואמא ליונתן בן ה-20. בחמש השנים האחרונות נמצאת בפרק ב' עם רפאל ב"זוגיות מדהימה" כפי שהיא מעידה עליה, שהתאפשרה גם היא בזכות השינוי שעברה בחייה.

"רוב חיי עבדתי במכירות בחברות גדולות והבאתי סכומים גדולים מאוד של כסף עבור המקומות בהם עבדתי. כשהודיעו לי שהחברה פשטה את הרגל, חזרתי הביתה והתחלתי לחפש את עצמי מבחינה מקצועית" היא מספרת.

יח"צ

בן-דוד שיגרה קורות חיים לכל מקום שנראה לה רלוונטי, זומנה לעשרות ראיונות עבודה וגם התקבלה לרוב המקומות, אבל משהו בתוכה לא נתן לה מנוח. "מצד אחד ניסיתי לשכנע את עצמי שזה הכי טוב עבורי, שאני טובה במה שאני עושה ושאני זקוקה לעבודה בטוחה כלכלית, קבועה ונוחה. מצד שני, בכל פעם שהתחלתי משהו סיימתי אותו מהר מאוד. התקשתי לקום בבוקר, לקבל מרות מבוס שצעיר ממני ב-15 שנה והרגשתי שהלב שלי לא שם" היא משחזרת.

אז היא נשארה בבית, החודשים חלפו ובן-דוד החלה לסבול בפחדים ודכאונות. "תמיד הייתי אם חד הורית ונלחמתי כמו לביאה, אבל פתאום התחלתי לשקוע, הפחדים ניהלו אותי וזאת הייתה סוג של חרדה קיומית. נכנסתי לתקופה, שאפשר לכנות אותה סוג של דיכאון מינורי, שהוביל אותי לסוג של חשבון נפש".

מה גילית במהלכו?

"זה שלב בחיים שפתאום עוצרים ובודקים את כל מה שהיה עד עכשיו. שאלות מהותיות על הבחירות שנעשו, הטעויות, על העתיד. זה מוביל למקום של כאב גדול מאוד, לפעמים מכים על חטא, מרגישים שמשלמים מחיר על טעויות מהעבר ונכנסים לסוג של סחרור. לא הבנתי מה קורה לי, כי הייתה לי בסך הכל ילדות מאוד מאושרת עם הורים מכילים ואוהבים ותמיד הייתי בן אדם שמח, שאוהב את החיים ואישה  מאושרת. פתאום שום דבר לא גרם לי להנאה, כל הדברים שאהבתי לעשות עד כה ושעשו לי טוב, כמו מסעדות, חופשות ובילויים, כבר לא עניינו אותי. מה שתפס את רוב המקום היו מחשבות של כאב, שלפעמים קשה להתמודד איתו והוא מביא עימו גם עצבות מאוד גדולה. זה מסוג הדברים האלה שאנשים נוטים לקחת כדורים כדי להשתיק".

שקלת לקחת?

"לקחתי כדור אחד ויחיד וכשהוא רק החריף לי את הסימפטומים הבנתי שזאת לא הדרך. הרגשתי שאני צריכה לחוות את  הכאב, לתת לו לצוף ולא להשתיק אותו עם כדורים ולהפוך לזומבי. הבנתי שרק כשאחווה את זה עד הסוף, אוכל להבין מאיפה מגיע הכאב הזה ולהתמודד איתו".

 יח"צ

בתום שנה של דיכאון, התקפי חרדה ותחושה של חוסר טעם לחיים, ותוך כדי החיפוש העצמי הגיעה בן-דוד לקורס אימון וקואצ'ינג, שנמשך מספר חודשים ונותן למשתתפים בו כלים כדי לאמן אנשים אחרים לחיים טובים יותר.

איך קיבלת את ההחלטה לעזור לאחרים כשעדיין לא הצלחת לעזור לעצמך?

"בתום השנה העצובה הזאת הרגשתי שאני חייבת להפוך את הפחד לדחף והייתי מוכנה למצוא את המקום הזה בחיים שעושה לי טוב. משכורות גבוהות ורכבים יפים כבר לא דיברו אליי והבנתי שהדרך שלי לעזור לעצמי היא קודם כל לעזור לאחרים. תמיד הייתי האוזן הקשבת של כולם, זאת שבאים אליה לשפוך את הלב ולקבל עיצה, אז החלטתי להפוך את זה למקצוע ולשפר לאנשים את החיים מתוך הכאב האישי שלי".

בתקופה הזאת רכשה בן-דוד גם המון כלים כדי להתמודד עם הקושי האישי שלה ולמדה הרבה על עצמה. "הבנתי שאפשר להתמודד עם אתגרים בחיים בלי למות, למדתי איך לעמוד מול דברים ולשנות את הפרשנות שלהם, לראות דברים באור חיובי ולצאת מכל מצב, גם כשזה נראה בלתי אפשרי. מסתובבים בקרבנו המון אנשים לא שלמים עם המקומות שהם נמצאים בהם מקצועית, הורית, זוגית, אישית וכל מקום אחר. הבנתי את זה עוד יותר כשסיימתי את הקורס והתחילו להגיע אליי הרבה אנשים שחיפשו תשובות".

ואת מצאת את התשובות שלך?

"כן ואפילו די מהר. פתאום אזרתי אומץ, התחלתי לראות את הדברים אחרת וקיבלתי החלטות. החלטתי שאני לא אהיה שכירה יותר ואצא לדרך עצמאית. התחלתי לטפל באנשים וגם לקחתי זיכיון של חברה שמתעסקת בשיפור חייהם של אנשים שסובלים מכולסטרול, לחץ דם וסכרת".

 יח"צ

שיחות עם התת-מודע

לפני כשנה נחשפה בן-דוד לשיטת הטיפול NLP וגילתה עולם חדש שלא הכירה עד כה. "זאת שפה לתקשר עם התת מודע, במטרה לרתום אותו לעזור לנו לחולל שינוי, שאנחנו רוצים בו בכל תחום. השיטה הזאת מטפלת במגוון בעיות והיתרון שלה הוא שרואים תוצאות בטווח זמן קצר מאוד, לפעמים אפילו אחרי טיפול אחד".

איך מתקשרים עם התת-מודע?

"שואלים שאלות, על מנת למצוא את שורש הבעיה שגרמה לאתגר. אנשים נכנסים למצב רגשי אחר, זה מין שקט כזה שמתוכו מוצאים את הנקודות מהעבר שלנו שגרמו לנו להגיע למשבר. מבינים שזה כבר לא משרת אותנו ומחליטים איך אנחנו רוצים שהחיים שלנו יראו מרגע זה והלאה".

עולים במהלך הטיפול דברים שאנשים לא היו מודעים אליהם?

"כן ואז צריך לסנכרן בין המודע לתת-מודע. אימון זאת עבודה, אתה לא יכול להגיע למאמן ולצפות שברגע שתצא מהדלת הכל יראה אחרת והמזל ידפוק בדלת. צריך להבין שמדובר בדרך ובעבודה שיש לעשות, אבל זאת שיטה מאוד עוצמתית ועמוקה".

יש מקרה שזכור לך במיוחד?

"הגיע אליי זוג שרצה לפתוח עסק. היה מדובר בהשקעה גדולה מאוד של כסף והם התבקשו על ידי הבנק להחתים ערבים. בעוד שהבעל היה להוט ונלהב, האישה מאוד חששה לא רצתה לעשות את המהלך. במשך כל השיחות איתה שמתי לב שהיא בעיקר מדבר על החשש שאם הם יפלו ויפסידו את הכסף הם יפילו אחריהם גם את הערבים, היא הרגישה מחוייבות מאוד גדולה אליהם. בכניסה לתת המודע שלה היא ראתה את עצמה בגיל 8, יושבת מפוחדת על רצפת החדר שלה, כשאל ביתה נכנסו נציגים של הוצאה לפועל ורוקנו אותו. המשפחה שלה נכנסה אז למצב כלכלי קשה מאוד, בעקבות זה שאבא שלה היה ערב לעסק של דוד שלה והוא פשט את הרגל. אחרי שהבנו מאיפה מגיע החשש שלה, ידעתי גם באיזה דרך לפעול כדי להיפרד מהילדה המפוחדת בת ה-8 ולאפשר להם לצאת לדרך חדשה. היום הם זכיינים של רשת בתי קפה ויש להם עסק מאוד מצליח".

 

אנשים לא חוששים קצת לעורר דברים שנדחקו לתת מודע?

"לא, כי כשמגיעים למאמן מגיעים מתוך קושי או אתגר וזה תמיד מלווה בפחד או חרדה. אנשים רוצים לעשות שינוי ולפרוץ את המקום הזה, כדי להתקדם למקום טוב יותר ולכן בשלב הזה הם כבר פתוחים להכל. זה לא קל, הם יושבים, רואים דברים שנדחקו המון שנים ומזילים דמעות. הם מבינים לראשונה מה הכאיב להם כל כך הרבה שנים ומכאן גם מצליחים לצאת לחיים חדשים".

בשבוע הבא, בשעה הזאת, תיהיה שרי במטוס בדרך להודו. מאז שעברה את השינוי הגדול בחייה, היא מקפידה לארוז תיק קטן ולטוס כל חודשיים לגיחה קטנה ביעד אקזוטי כזה או אחר מחוץ לגבולות ארצינו הקטנטונת. בגואה היא מתכננת להיות שלושה שבועות, במהלכם תנסה לסייע גם לצעירים שלנו, שטסים לשם כדי לחפש את עצמם.

 "אני למדתי לאהוב ולקבל את עצמי כמו שאני ומשם השמיים הם הגבול ואין גבול למה שאני יכולה לעשות ולהשיג. למדתי לראות את הדברים היפים בחיים ולהבין שהתקופות הקשות והמאתגרות הופכות אותנו לחזקים ועוצמתיים יותר. אני חושפת את הסיפור הכל כך אישי שלי כדי לתת כוח לאנשים אחרים וגם כי אני כבר לא מסתתרת מאחורי מסיכות. אני אומרת את  הדברים מתוך המקום האישי והכואב שלי. תצמחו מהכאב ואל תפחדו מהפחד".

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה