"עברתי חוויה מדהימה, חזרתי עם המון תובנות"



אודי שומר היבנאי, שזכה בחודש מאי באליפות ישראל בגלישת גלים על 'לונגבורד' ייצג את המדינה באליפות העולם שמתקיימת בימים אלו בסין. למרות שלא הצליח להעפיל לשלב הגמר בתום שני מקצים, התחרות הסתיימה עבורו אך הוא מסתכל על הצד החיובי: "מודה לכולם, יש דברים חשובים יותר בחיים"

כבוד גדול לעיר. תושב יבנה, אודי שומר, ייצג השבוע את ישראל במסגרת אליפות העולם בגלישת גלים המתקיימת בסין. בשבת התקיים מקצה 'ההזדמנות השנייה' במסגרת אליפות העולם בגלישת לונגבורד המתקיימת בהיינן, סין. במקצה זה התמודד אודי גרנות, אלוף ישראל ותושב יבנה, מול מתחרים מספרד וסין, וזאת אחרי שלא הצליח להעפיל אתמול מהמקצה הראשון, בו התמודד מול אלוף העולם מהוואי וכן מול אלוף איטליה פעמיים איתו ניהל קרב עיקש על המקום השני בטרם נכנע.

בסוף השבוע האחרון כאמור התמודד במסגרת המקצה השני, אך גם הפעם נכנע לתנאי הים הקשים עבורו, שייצרו גלים נמוכים מאד, מה שהיקשה על אודי להפגין את היכולת שלו.

יח"צ

"כן לצערי הגדול לא הלך לי במקצה האחרון", סיפר אודי ליבנה נט."הגלים מאוד נמוכים 20-30 סמ אם יש מזל ומאוד חלשים. היה קשה מאוד לבוא לידי ביטוי בגל נמוך, מאוד שמים דגש על גלישה קלאסית וגם מאוד קשה ליישם את זה עם הגלשנים שהבאתי מהבית שהם הייפרפורמנס ואולאראונד. בסה"כ חוויה מדהימה ואני עדיין פה בשבוע הקרוב גולש ונהנה עם שאר המתחרים".

כאמור, אודי שומר הוא אלוף הארץ בגלישת גלים בלונגבורד (גלשנים ארוכים מעל 2.70 מטר)  בן 34 נשוי לעדי ואב לשני ילדים, גלי בת 4 וינאי בן שנה. נולד באשדוד ועבר ליבנה לפני שנתיים.

אביו הוא הגולש הראשון בעיר אשדוד, מוותיקי אשדוד, מ-10 המשפחות הראשונות שהגיעו לעיר ומראשוני המצילים באשדוד , לימים הפך להיות מנהל מחלקת החופים עד שיצא לפנסיה לפני מספר שנים. אביו הוא המודל לחיקוי שלו ובזכותו זכה אודי באהבה והקשר המיוחד לים. מאז שהיה ילד גדל בסוכת ההצלה וחי את עולם הגלישה, ספורט דייג, חתירה ושייט. בגיל 18 הפך גם הוא למציל ים ומאז ועד השנה שעברה עבדתי גם בים כמציל.

יח"צ

במקביל בשמונה שנים האחרונות סיים שני תארים ראשונים: תואר ראשון בחינוך גופני ומדעי הספורט ועוד תואר ראשון בפיזיותרפיה והיום העיסוק העיקרי שךן הוא רק בפיזיותרפיה ועובד בתחום הפרטי עם ספורטאים. "זה תחום שאני מאוד מחובר אליו", סיפר אודי.

"כמה שזה נשמע מוזר אני ממש לא טיפוס תחרותי מול אחרים, אך מאוד תחרותי והישגי עם עצמי וזה מתבטא בכול תחומי החיים כגון: עבודה , ספורט וגלישת גלים בפרט וכו. לפני שנה הלכתי להתחרות באליפות הארץ שנערכה באשדוד רק בזכות חברים שדחפו אותי בטענה שאני לא מעריך מספיק את יכולותי בגלישה, הלכתי לתחרות התרגשתי מאוד ולקחתי מקום ראשון בכול המקצים כולל מקצה הגמר. תמיד ידעתי שאני ברמה גבוה בגלישה אך לא רציתי כלום אלא רק לגלוש ולנהנות. מאז התחרות התעורר בי איזה יצר להיות עוד יותר טוב בגלישה שלי ולשפר עוד יותר את היכולות".

יח"צ

"חבר שלך לי קישור לפני 3 חודשים של התחרות שנערכת בסין והרגשתי מיד שאני חייב להיות שם , מאז יצרתי קשר עם ארגון הגלישה הארצי ששילמו לי דמי ההרשמה, עם העמותה לקידום הגלישה באשדוד שבראשה ירון קליין, גולש יקר ואיש מדהים והם נתנו לי תרומה כספית. דרך ירון פניתי לעיריית אשדוד וקיבלתי מהם גם מימון לתחרות. כמובן שהיו עוד הרבה הוצאות לתחרות ובשלב הזה גיליתי עוד יותר כמה האנשים מסביבי מדהימים ,תומכים, אמפתים ומאמינים ביכולות שלי להגיע רחוק בעולם הגלישה".

"יום אחד יצאתי מהמים אחרי גלישה וזוג חברים טובים מהחוף נגשו אליי עם מעטפה עם 1000 דולר ואמרו לי לך תהנה מאמינים בך, זה היה מאוד מרגש ומחמם את הלב, אבל יש עוד, החברים לעבודה במכבי ארגנו גם סכום כספי והפתיעו אותי וגם עוד חבר מהים שמאמין בי ותרם לי כסף לתחרות. אני חושב שהרגעים האלה היו עבורי מאוד משמעותיים בדרך לתחרות, זה ממש מחמיא וכיף שאנשים מבינים אותך, תומכים ומאמינים בך. אני כותב את המילים בעודי בסין כרגע".

"לתחרות הגיעו 70 מתחרים מ-22 מדינות 40 גברים ו 30 נשים. ביום שלפני התחרות היה טקס צעדתי עם דגל ישראל עם כול המדינות והגענו לבמה שבה יש אקוויריום גדול וכול מדינה עלתה לבמה ושפחה למיכל את החול מהחוף הביתי שלה, אני שפחתי חול מחוף מימיי באשדוד. לצערי הים פה ירד והגלים בתחרות היו מאוד קטנים וחלשים מה שמאוד הקשה לבוא לידי ביטוי ולבטא את היכולות שלי על הגלים. היה לי מקצה ראשון ביום הראשון של התחרות מול אלוף עולם לשעבר מהוואי קאי סאלאס ואלוף איטליה , היה לי קרב צמוד נגד האיטלקי ולבסוף לא השגתי מספיק ניקוד מהגלים שתפסתי. יום למחרת היה מקצה נוסף נגד אלוף ספרד ונגד אלוך צ'אנל איילנד לצערי הים היה אף יותר נמוך ועם הגלשנים שהגעתי לא יכולתי לבוא לידי ביטוי בגלים חלשים".

יח"צ

"האווירה פה מדהימה והאנשים מדהימים, הכרתי פה המון גולשים חברים טובים. התחברתי עם אלופי עולם בגלישה מרחבי העולם ואף קיבלתי מהם המון מחמאות, טיפים ופידבקים על הגלישה שלי והיכולות שלי. היה מצחיק שישבתי לגלוש במים עם אלופת ניו זילנד והיא לפתע שאלה אותי האם לנשים מותר לגלוש בישראל. הבנתי מיד מה היא בטח חושבת על המדינה והיה נהדר לספר לכולם ולהיות שגריר של ארצנו , אני בטוח ששיניתי פה להרבה חברה את הדעה על ישראל. המון חברה פה כבר רוצים לבוא לבקר. באופן כללי איני מאוכזב מההישג, כמובן שרציתי להתקדם יותר בתחרות אבל אני רואה את זה כחוויה מלמדת ומעצימה, אני חדש בתחרויות גלישה עולמיות ויש פה חברה שחיים מגלישה ומתחרים בסבב העולמי כבר מעל 10 שנים כך שגם לא ציפיתי להגיע מישראל ביום בהיר ולהיות אלוף עולם בבת אחת. זוהי עוד אבן דרך בדרכי המקצועית כגולש, אני מצלם את עצמי פה בוידאו, יושב בערב על ניתוחי תנועה שאני גולש ולומד דרך טעויות, מיישם ממשיך להתאמן לגלוש ולהנות ומאמין שבתחרות הבאה עם המשך עבודה קשה אצליח להגיע לשלבים הגבוהים בתחרות. אני מאחל לכול מי שקורא את הכתבה שיזכו לעסוק במה שהם אוהבים ועושה אותם מאושרים ושתמיד יזכו לשמוח ולראות את האור החיובי גם כשלא כל כך הולך".

לאחר שסיים את התחרות, אודי כתב בדף הפייסבוק שלו פוסט מרגש: "לצערי עבורי הסתיימה התחרות, אבל יש דברים הרבה יותר חשובים מזה בחיים. רציתי להגיד קודם כול תודה ענקית לאשתי ולמשפחה ולחברים שבלעדיהם לא הייתה לי האפשרות לעזוב את החיים לשבועיים וללכת לגלוש בתחרות. תודה רבה לעמותה לקידום הגלישה באשדוד שבראשה ירון קליין התותח שהאמין בי וישר מהרגע הראשון נתן גב ועזרה ולעיריית אשדוד על התמיכה. תודה ליוסי זמיר מארגון הגלישה הישראלי על ההזדמנות הנפלאה להיות פה ולעידו דר אל שנתן את הפוש לכך. תודה ענקית לחברים מהים (לא אציין שמות כי לא יודע אם הם רוצים שאציין) שתרמו לי מכספם ומתוך אמונה בי שאני ראוי להתחרות מול הטובים בעולם, זה ממש לא מובן מאליו עבורי. לקחתי מהתחרות הזאת המון לחיים ובפרט בפן המקצועי בתחום גלישת הלונגבורד, יצרתי פה קשרים עם אנשים מדהימים ומעניינים וחברויות עם גולשים מטורפים ואלופי עולם מהסבב העולמי, יצאתי עם תובנות מדהימות שאשמח לשתף. אז שוב תודה ושתמיד תזכו גם אתם לעשות מה שאתם אוהבים וממלא אתכם".


 
$(function(){setImageBanner('4781ad3d-ae22-4488-a1d7-4ffdbaa17dee','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('a862dcce-02cf-47da-b588-d0221f388f21','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה