"זמן איכות זה גם הזמן שסתם יושבים מחובקים מול הטלוויזיה"- זה אפילו חשוב יותר כשמדובר בבנות



השבוע, בהתאם לעונת החורף המסורתית והווירוסים שמתרוצצים בחוץ טיפלתי בבתי בת ה-3 בהיותה חולה. הודות לסבים וסבתות המשכתי ללכת לעבודה כמעט סדיר אך מהרגע שהגעתי הביתה נצמדנו. נכנסתי הביתה, הורדתי מעיל ומגפיים, שטפתי ידיים והתיישבתי לידה, כל אחה"צ המוקדמים היא נשענה עליי בזמן שצפתה בטלוויזיה או ישבה/ ישנה עליי, בלילות האחרונים היא גם ישנה איתי במיטה.

עונת החורף החזירה אותי לממצאי המחקר שלי בנושא של שילוב עבודה משפחה בקרב נשים בעמדות בכירות שערכתי בשנת 2008 ואף התפרסם בכתב עת אקדמי ובעיתונות הפופולרית. הממצאים הראו, שבנות צריכות זמן פיזי עם האמהות שלהן, אף מרובה יותר ממה שבנים צריכים, וזה מה שהיה חסר להן כשהן גדלו לאמא קרייריסטית. אחת המרואיינות שלי אמרה, בזמן המחקר היא הייתה בשנות העשרה לחייה: הפסדתי אותה, את החום והזמן, מצד שני, הזמן שקיבלתי היה זמן עם מטרה, במקום סתם לרבוץ העל הספה, קיבלתי פחות זמן והזמן שקיבלתי היה זמן איכות. זמן איכות הוא חשוב, לימוד משותף, קריאה של ספר, ביקור בהצגה/ מוזיאון או טיול כל אלה חשובים ומספקים המון לנו ולילדים, אך מה שהמרואיינות שלי לימדו אותי זה שזמן איכות עבורן היה גם "סתם לרבוץ על הספה". כלומר, הזמן הפיזי, שבאמת נוגעים זו בזו הוא חשוב לא פחות. לפעמים אנו נוטים לחשוב שבזמן שהילד/ה רואה טלוייזיה הוא לא צריך אותנו, נכון שזה מאפשר לנו זמן למנוחה קצרה, להתקלח לאכול משהו, אבל יש פעמים שאנו מנצלות את זה לסידורים נוספים (כביסות וניקיונות ושיחות טלפון), אני ממליצה להשתמש בזמן הזה לקרוא ספר טוב בזמן שמחבקים את הילד/ה. אנחנו כבר בבית והוא/היא לידינו, בואו נהנה מהזמן הזה ביחד.  מי שחוששת שמעט הזמן שיש לה עם ילדיה חייב להיות מוקדש רק ל"זמן איכות" פר אקסלנס, נספר לכם על מחקר שנערך בשנות ה-60 של המאה הקודמת, על ידי חוקר בשם סקילס שבה נתנו לנערות מפגרות לאמץ ילדים יתומים, המחקר הראה שגם סביבה חמה ואוהבת של אמהות, גם אם אינה מעניקה גירויים אינטלקטואלים יכולה להשפיע בחיוב על התפתחות האינטלגנציה. כל מה שאני רוצה להגיד: חיבוק ארוך, "לרבוץ על הספה ביחד" (גם כשהם לא חולים) לפעמים להתפשר על עקרונות ולתת לילדים חולים לישון איתנו במיטה רק בשביל לחבק אותם זה לפעמים כל מה שצריך.

מגשימא

ניתן לראות ולקרוא כתבה שנעשתה על המחקר שלי בדה מרקר על פי הכותרת המצורפת

אם את רוצה לפתח קריירה – חשוב לבחור את בן הזוג הנכון", דה-מרקר מאת הילה וייסברג, 24.10.13

ולמאמר המלא ב google:

Shallom-Tuchin, B. (2013) Combining Multiple Roles among High Position Women in Israel, as Seen by the Woman, Her Husband and a Child. Journal of International Women’s Studies, 14(1), 69-93.

בחיבוק לבריאות איתנה,

בשמת ומיכל – מגשימא

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה