כשקנאביס, שוק אוכל והשף ישראל אהרוני נפגשים ביום פתוח



אתם בטח תוהים מה הקשר בין הצמח הירוק, הרצאה של שף מפורסם, עשרות דוכני אוכל וחקלאות מתקדמת - כולם יהיו ביום הפתוח שמקיימת המכללה האקדמית אחוה בסוף אפריל. הסתקרנתם? מעולה. כי הכתבה שלפניכם תשאיר לכם טעם של עוד

המכללה האקדמית אחוה שמה לה למטרה להתאים את הלימודים לעת החדשה, לשוק העבודה ולמאה ה-21, ולצד יום פתוח שיתקיים במכללת אחוה ב-30.4.18 ויחשוף בפני המועמדים את שלל התארים הנלמדים בתחומה, השף ישראל אהרוני יגיע להרצאה מרתקת שתגרה את בלוטות הטעם ותעסוק במפגשי אוכל ותרבות בין מזרח ומערב.

השף אהרוני פגש לאורך מסעותיו במאכלים שונים ומשונים וגילה כי לרבים מהם מכנה משותף, תובנה שהובילה אותו לחקור את שורשי הזהות שלו ושלנו כבני אדם ולגלות כי הקשר בין מזרח למערב טבוע ב-DNA של כולנו.

מכללת אחווה צילום דגנית צור

ביום הפתוח שיתקיים במכללה האקדמית אחוה ב-30.4.18 אהרוני, אחד מהמפתחים הגדולים של התרבות הקולינרית בישראל, ישזור בהרצאתו 'לאכול את העולם' ובהומור האופייני לו, עובדות היסטוריות בסיפורים ותמונות מרהיבים על הדרך שחיברה בין תרבויות ובין מזרח למערב.

עם תום הרצאתו יפתח השף אהרוני את היום הפתוח שיתקיים במכללה ויכלול שוק אוכל ועשרות דוכנים שיציעו גבינות, יינות, אוכל בדואי, תאילנדי, בוכרי, גלידת שף איטלקית והפתעות נוספות, זאת לצד יועצים לימודיים ומרצים בכירים שיעניקו את כל המידע הדרוש על התארים השונים הנלמדים במכללה האקדמית אחוה.

בין המסלולים המוצעים: תואר ראשון ושני בחינוך והוראה, תכנית מצוינים בחינוך, תואר ראשון במדעי החיים במסלולי אגרוטק, מעבדנות רפואית ומסלול מעבר לרפואה 4 שנתי. תואר ראשון בפסיכולוגיה ובפסיכולוגיה ומשאבי אנוש, תואר ראשון ובלעדי בדרום בהפרעות בתקשורת, ועוד. לנרשמים ביום הפתוח תינתן הנחה משמעותית בדמי הרישום ויוצעו מלגות שונות ושוות במיוחד.

אילוסטרציה

קנאביס - מדע בראש טוב

נושא המזון הוא בין האתגרים המרכזיים עימם מתמודדת החקלאות בישראל בפרט ובעולם בכלל. חשיבותה של החקלאות, שמעולם לא הוטלה בספק, נתקלת בשנים האחרונות במשתנים, כגון יוקר המחיה, שינויי אקלים קיצוניים, מחסור במים והידלדלות במשאבי הטבע - המעידים יותר מכל על משבר עולמי באספקת המזון למין האנושי הממתין ממש מעבר לפינה.

צו השעה מחייב מציאת פתרונות היום שימנעו את האיומים של המחר, חשיבה יצירתית לאתגרים הרבים העומדים בפני ישראל עוד מראשיתה ומענה למהפכה החקלאית שעוברת לשילוב טכנולוגיות מתקדמות. כאן נכנס לתמונה תחום האגרוטק שפותח במטרה לספק מענה לאתגרים בחקלאות של המאה ה-21. הכוונה היא לחקלאות טכנולוגית, תחום מדעי שבו ישראל נחשבת לאחת מהמדינות המובילות בעולם.

ביום עיון שיתקיים לאורך היום הפתוח, יושם דגש על נושא האגרוטק (ההיי-טק של החקלאות) במושב מיוחד שיעסוק בקנאביס ועל הדרך הארוכה שהפכה את הצמח לתרופה של ממש.

רובנו מקשרים את צמח הקנאביס עם סמים בלתי חוקיים שלהם שימושים מזיקים. ואולם, כבר בעת העתיקה הבינו כי לצמח זה סגולות מיטיבות שהן מעבר להשפעה פסיכודלית, אך עד לפני כחמישים שנה לא ידעו המדענים מהו החומר הכימי האחראי לפעילות הקנאביס. אף על פי שהקנאביס היה ועודנו הסם הבלתי חוקי הנפוץ ביותר בשימוש בחלקים רבים של העולם ולאורך מאות שנים, הרי שהכימיה והביולוגיה שלו לא היו ידועות עד שפרופסור רפאל משולם התחיל את מחקריו. פרופ' משולם, שיהיה אורח מרכזי ביום עיון בנושא אגרוטק שיתקיים במהלך היום הפתוח באחוה, הוא חתן פרס ישראל לחקר הכימיה בשנת 2000, חוקר תרופות וחומרי טבע שגילה את ה-THC (החומר הפעיל בקנאביס). המרכיבים הפסיכואקטיביים של הקנאביס לא בודדו בצורתם הטהורה, והמבנה הכימי לא הוסבר. פרופ' משולם הצליח לבודד את החומר הפעיל בחשיש ובהמשך גילה חומרים בגוף האדם הנקשרים לקולטנים במוח ומהווים מערכת העברת אותות חדשה.

מתברר כי, כאשר קיימת בעיה תפקודית או מערכתית כלשהי, תפקיד מערכת זו לייצר ולקלוט רכיבים טבעיים הנקראים קנבינואידים (המצויים בין היתר גם בצמח הקנאביס) אשר ישמרו וישפרו את התפקוד הטבעי של איברים שונים בגוף, כגון המוח, מערכת העיכול ומערכת העצבים. בין היתר עיקר מערכת זו הוא בהגנה על תאי עצב המשפיעה באופן ישיר על מצבים פיזיולוגיים שונים כמו התפתחות תאים סרטניים, בניית עצמות, טראומות במוח, מחלות לב וכלי דם, מחלות כבד ונוירולוגיות, וכן נפשיים כמו דיכאונות, חרדה ומחלות פסיכיאטריות. מדובר בתגלית ששינתה את פני האנושות כולה המשמשת בסיס למחקרים נוספים בנושא ולפיתוח תרופות שמעודדות ריפוי, מפחיתות משמעותית את התסמינים ומצמצמות את ההתמכרות למשככי כאבים.

הרצאות נוספות שידונו ביום העיון יגעו גם בנושאים של רובוטיקה בשימוש חקלאי, חקלאות מדייקת בעידן החדש, מיומנו של מגדל קנאביס, קנאביס - מחומר אסור לתרופה מבטיחה ועוד.

הכניסה ליום עיון וליום הפתוח שיתקיים ב-30.4.18 במכללה האקדמית אחוה הינה חופשית. הקהל הרחב ומתעניינים מוזמנים בשמחה.

http://new.achva.ac.il/openday3004/

 

 

 

 

.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה