העצמאות של יפעת



עד לפני שנתיים הייתי יפעת רבה רס"ר טייסת בחצרים, אך הרגישה שזה לא המקום הנכון עבורה. היא עזבה את שירות הקבע, למדה קוסמטיקה והיום המנהלת והבעלים של העסק שלה, שמוציא עשרות נשים מרוצות בכל חודש

עד לפני שנתיים הייתי יפעת רבה בצבא קבע ושירתה כרס"ר טייסת בחצרים. היום החיים שלה נראים לגמרי אחרת, אפילו היא עצמה לא האמינה שתוך זמן קצר כל כך החיים שלה ישתנו מקצה לקצה. לוח הזמנים של רבה בקליניקה שלה בשכונה הירוקה ביבנה צפוף במיוחד, היא עושה שם מגוון של טיפולים מתקדמים ועל הקיר לא פחות מ-18 תעודות, המעידות על ההכשרות הרבות שהיא עברה בדרך להיות קוסמטיקאית מובילה. "עשיתי כברת דרך בזמן קצר יחסית" אומרת רבה "אבל הייתי נחושה וגם ברגעים קשים האמנתי בעצמי וביכולות שלי".

רבה (29) תמיד התעניינה בתחום האומנות, היופי והאסתטיקה, אך החיים הובילו אותה במסלול אחר לגמרי. בשירות הצבאי הסדיר שלה היא שירתה שנתיים בתל נוף, וכבר כשהשתחררה ידעה שהיא עתידה לחזור לקבע, ברגע שיסתיים כל ההליך הבירוקרטי. "בסופו של דבר זה לקח כמעט שנתיים" היא מספרת "בשנתיים הללו די חיפשתי את עצמי ולא ממש מצאתי כיוון. עבדתי בכל מיני עבודות מזדמנות, אבל לא נתתי לשום דבר סיכוי אמיתי כי ידעתי שאני חוזרת לצבא".

והיא אכן חזרה למסגרת הצבאית, ארבע שנים הייתה מנהלת מטבח בתל נוף ובישלה כל יום עבור חמשת-אלפים חיילים. במקביל למדה בישול בבית הספר 'תדמור', כי חשבה שזה הכיוון שלה. בסופו של דבר התפקיד הזה שחק אותה והיא הבינה שהוא לא בשבילה. "זה היה מאוד קשה, בעיקר פיזית והבנתי שזה לא משהו שאני רוצה לעשות לטווח הארוך. אני מאוד אוהבת אוכל ואוהבת לבשל, אבל רק בשביל הכיף שלי ולא רציתי לעשות מזה קריירה".

פרטי

 משם המשיכה לטייסת הקרב של בסיס חצור "זה היה תפקיד מאוד מגוון ומאתגר, הייתי אחראית על המון תחומים בטייסת ובסך הכל הרגשתי שאני נמצאת במקום טוב, בעיקר בטוח מבחינה כלכלית. אבל תוך מספר שנים הספק התחיל שוב לכרסם בי והבנתי שזה לא מספק אותי. רציתי לעשות משהו גם בשביל הנפש שלי, לקום כל בוקר עם חיוך ולהרגיש שאני ממצא את עצמי ואת היכולות שלי ומגשימה חלומות".

היא הבינה שהשירות בצבא קבע אינו היעוד שלה ובעידוד המפקד שלה הלכה לעשות הכוונה מקצועית. "הייתי די אבודה, ידעתי מה אני לא רוצה לעשות, אבל לא הצלחתי להצביע על מה כן. אז הלכתי להכוונה מקצועית, קצת לפני מבצע 'צוק איתן', שם אמרו לי שאני צריכה לעבוד עם נשים ולעסוק ביופי. ברגע הזה כל הקלפים שהיו לי הסתדרו והתחלתי ללמוד קוסמטיקה עוד לפני שהשתחררתי סופית. נרשמתי ללימודים במכללה לקוסמטיקה, שנמשכו שנתיים פעמיים בשבוע והרגשתי שאני סוף סוף במקום הנכון".

פרטי

היו חששות בדרך?

"בוודאי, המון חשש. זה היה קודם כל סיכון שלקחתי, עזבתי מקום בטוח ומסודר והלכתי אל הלא נודע. זה לא שהיה לי גב כלכלי שיכולתי לבנות עליו, את הכל עשיתי שלב אחר שלב כי לא הייתה לי אפשרות לקפוץ ראש. עזבתי מסגרת שהייתי חלק ממנה שבע שנים ולצאת לעצמאות, כשעד אז בכלל לא עבדתי בשום מקום בחוץ, אפילו לא כשכירה, זה מהלך שהוא לא פשוט בכלל ומלווה בהמון לבטים. ולמרות זאת הצלחתי להניח את כל החששות שלי בצד וללכת בדרך שלי כי הבנתי שזה הייעוד שלי בחיים".

באילו קשיים נתקלת?

"כל התהליך ההתחלתי הוא לא פשוט. ניהול עסק עצמאי זה לא משהו שהכרתי, אז היו הרבה דברים שהפתיעו אותי במהלך הדרך, שלא צפיתי אותם ולא ממש ידעתי איך להתמודד. היה קושי כלכלי, כי ההשקעה הראשונה על הקורסים, ההשתלמויות והציוד היא גדולה, בזמן שהכנסה אין כמעט. גם לא ידעתי איך אני מביאה לקוחות ומפרסמת את עצמי, הכל היה זר. בהתחלה לקחתי איש שיווק, אבל אז ראיתי שאני בעצמי מתעניינת בזה אז לקחתי קורס בשיווק ופרסום והעברתי את המושכות לידיים שלי. היום דף הפייסבוק שלי מאוד פעיל ופופולארי".

רבה התחילה בקטן, היא רכשה מיטת טיפולים פשוטה ב-500 שקלים ביד שתיים ועבדה מתוך יחידת הדיור שבה גם התגוררה. אבל אז קהל הלקוחות החל לגדול והיא חיפשה מקום נוח יותר ועברה תוך מספר חודשים לעבוד בתוך מספרה בעיר. עברו עוד חודשים בודדים, השם שלה עבר מפה לאוזן והלקוחות גדשו את החדר הקטן אותו השכירה במספרה. "ושוב הרגשתי שהמקום קטן לי מידי, לא נוח ללקוחות שלי ורציתי לתת להן את התחושה הכי ביתית וטובה שיכולה להיות. אז עברתי, לירוקה השכרתי שם סטודיו והיום אני גם גרה שם וגם עובדת".

פרטי

היו רגעי שבירה בדרך?

"היו רגעים שאמרתי לעצמי למה אני צריכה את כל זה, ניהול עסק זה דבר מאוד לא פשוט, בעיקר עבור מי שלא מכיר ולא יודע איך פועלת המערכת הזאת. היו רגעים של ייאוש, אבל הם לא היו ארוכים כי לקחתי את עצמי בידיים, נשמתי נשימה עמוקה והזכרתי לעצמי למה אני עושה את זה. הזכרתי לעצמי את הדרך שעברתי, את השינויים שהתחוללו תוך זמן קצר מאוד ואת הלקוחות שבאים ומפרגנים וזה החזיר לי את הכוח והאמונה בעצמי. הלקוחות שלי הן הכוח שלי, הן מספרות עליי וחוזרות שוב ושוב. אני חייבת להגיד שבהתחלה קיבלתי את הפרגון הכי גדול מכל האנשים שהכרתי במהלך השירות הצבאי, הנשים היו הלקוחות הראשונות שלי והגברים הביאו את הנשים שלהם ואת הבנות. אישתו של המפקד שלי והבנות שלו מגיעות אליי עד היום וזה מאוד מרגש אותי".

 

היו כאלה שאמרו 'עזבי, למה את צריכה את זה'?

"לא בדיוק במילים האלה, אבל הרגשתי לפעמים שמרימים גבה ולא מאמינים ביכולות שלי, זה לא משהו שהשפיע עליי. המשפחה הקרובה שלי, ההורים והאחים, מאוד תמכו, גם כלכלית, גם לוגיסטית וגם נפשית, הם האמינו בי לאורך כל הדרך ובחרתי להתמקד בזה ולא באלה שהעבירו ביקורת".

המהלך של רבה וכל הקשיים שעברה בדרך גרמו לה להאמין בעצמה, לשאוף ולהוכיח שוב שהפתגם 'אין דבר העומד בפני הרצון', אינו עוד קלישאה. ההצלחה שלה אינה מובנת מאליה, גם עבורה והיא הובילה לכך שרבה התחזקה מבחינה דתית. "מצאתי את עצמי מתחברת לאמונה, אני חושבת שאלוהים נמצא איתי, כל מה שקורה לי בשנתיים האחרונות לא מובן מאליו. התקרבתי לדת, אני מעריכה כל רגע ומודה עליו".

יש לך עוד תכניות לעתיד?

"בטח, אני עדיין רחוקה מהמטרות שהצבתי לעצמי ועוד בונה את השם שלי ואת העסק. תחום הקוסמטיקה הוא מאוד רחב, מעניין ואין לו סוף. תמיד יש חידושים ושינויים ויש לאן להתפתח ולשאוף, זה אף פעם לא נגמר. הדינאמיות הזאת היא שמכניסה עניין ומוטיבציה".

איזה טיפ תוכלי לתת?

"צריך שני דברים, אמונה וכוח רצון ואם יש לך את שניהם אז כל השאר כבר יהיה קטן עלייך. זו דרך לא פשוטה ויש קשיים בדרך, אבל אסור לנו לפחד מהפחד".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה