חדש במרכז רייך - זמן הורים



הורות, האם זה תפקיד חיינו, או אולי מהות חיינו? המעגל בו אנו נולדים, עמו גדלים, משנים תפקידים אך לעולם נשארים בתפקיד ההורה, ילדים של, הורים של, מקור שמחתנו, רגשותינו, רגישותנו, ויחד עם כל אלו, המרחב היחיד אולי שלא נותר לנו מספיק זמן לחשוב עליו ללמוד אותו, אנו חיים אותו, הכיצד?

הטור נכתב על ידי ענת בן סלמון.

זמן הורים - מרכז רייך

אני ענת בן סלמון, נשואה ואמא לשני בנים ובת, בת להורים,  פסיכותרפיסטית, מדריכת הורים, מנחה ומדריכה, חוקרת ומרצה. בניסיון לאפשר זמן ומרחב לנושא ההורות, מניסיוני הקליני, מחקרי בנושא מזה 14 שנים כחוקרת ומלווה הורים רבים במסגרות שונות, רוצה להזמינכם לחשוב הורות. לשאול שאלות בנושא, להתיחס לנושאים השונים המטרידים אותנו כהורים, כילדים של הורינו, כאנשי טיפול וחינוך וכאנשים שחיים בסביבת אנשים אחרים.

מתן זמן ומרחב להורים העסוקים בחיי היום במשימות חיים משמעותיות ורבות שרובן ככולן מוקדשות לשיפור חיי המשפחה, בין אם במודע או לא, איננה משימה פשוטה לאף אחד מאתנו, בעידן הפוסט מודרני בו אנו חיים. יחד עם זאת, אתגרי עידן זה דורשים עצירה זו אולי יותר מאי פעם. כחלק מעבודתי בתחום, יחד עם הורים אחרים, אנשי מקצוע וקולגות שלי, חברנו לרעיון של הקמת האגודה הישראלית להדרכת הורים ומשפחות, שתפקידו ומהותו המרכזי לתת לנושא ההורות מרחב רציני של פיתוח וחשיבה, הן ברמת המחקר והן במתן שירותים הדרכתיים וטיפוליים לאלה שזקוקים לו.

במדינת ישראל כיום אין שירותים ציבוריים רבים המספקים הדרכת הורים וליווי להורים במימון ממשלתי. דבר המקשה על אוכלוסיות רבות גישה לשירותים אשר יכולים לעזור להם לשפר את תפקודם המשפחתי ולעזור לדור הילדים לגדול באווירה המאפשרת להם תנאים אופטימליים להתפתחות, דבר הגורם לתסכולים רבים להורים שזקוקים לשירותים אלו, וכתוצאה מתסכולים גם התנהגותם מושפעת והגלגל ברור מעליו. חבריי לדרך, מנהלי חבר המנהלים של האגודה ואנוכי גייסנו את אנשי המקצוע הבכירים שנרתמו לרעיון של פיתוח מרכזים קהילתיים אשר יתנו את המענה הציבורי בתחום הדרכת ההורים.

מרכז רייך לחינוך הינו המרכז הראשון בישראל שפתח באהבה את דלתו ואימץ את המרכז להדרכת הורים בביתו, יחד הערכים החינוכיים של המרכז יחד עם ערכיה של האגודה הישראלית נוצר שיתוף פעולה שייתן מענה להורים ,

במקביל, לאור החשיבות הרבה והפניות הרבות שיש לשירותים אלו, מרכז רייך מקיים במסגרת ההכשרות השונות הכשרה להדרכת הורים ומשפחות וגם התמחות בחינוך מיוחד, מסיימי הקורס יעברו פרקטיקום ויוכשרו לעבוד גם בקהילה.

אני מזמינה אתכם לכתוב שאלות לטור השבועי שיתפרסם כאן מעתה ובו נדון בנושאים השונים המעסיקים הורים, נענה לשאלות הפונים (בעילום שם כמובן), וניתן זמן ומרחב לסוגיות השונות שלא נשאר לנו פעמים רבות רגע לעצור ולחשוב עליהן.

מחכה לכם כאן כל שבוע..לזמן הורים,

שלכם,

ענת בן סלמון, msc

פסיכותרפיסטית, מדריכת הורים מומחית

יו״ר האגודה הישראלית להדרכת הורים

מנכ״ל רותם- האקדמיה להכשרת מטפלים

 

רותם ברייך…--ההכשרה להדרכת הורים ומשפחה ובהתמחות לחינוך מיוחד

ביום שלישי 12.6.18 בשעה 20:30 תתקיים הרצאה מיוחדת עם פאנל מרצים במרכז רייך בנושא: הפרעות קשב בעיות חברתיות וחרם חברתי.

המרצים: שניר אלון, ענת בן סלומון, עופר ארז.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה