שונים ביחד



ציור שציירה שילת אביסרור-פרץ חניכת אקי"ם יבנה מוצג בתערוכה ייחודית ומרגשת שנפתחה במל יפו. שילת: "מאוד שמחתי והרגשתי כבוד גדול והתרגשות רבה"

השבוע התקיימה פתיחה מרגשת לתערוכה 'שונים ביחד' במרכז 'נא לגעת', נמל יפו. לתערוכה נבחרו כעשרים יצירות אמנות של תלמידים מרחבי הארץ, אשר שיתפו פעולה והגישו מספר רב של יצירות. הילדים החשופים למציאות יום יומית, מתמודדים עם האתגרים של לחיות יחד זה לצד זה, לקבל את השונה ולדעת שרק דרך אהבה עצמית נוכל לקבל ולאהוב את האחר. במועדון אקי"ם יבנה, הזוכה לתמיכתה של עיריית יבנה והעומד בראשה צבי גוב-ארי, הרימו את הכפפה והוחל בעבודה על התערוכה בשיחה ויצירה, בהדרכתם של חדוה ורוני ראובן העושים מלאכתם בנאמנות ובהתנדבות זו השנה השנייה. במפגשים נחשפו החניכים לתוכנית "שונים ביחד" ולמושגים סובלנות, קבלת האחר וקיום משותף. המטרה היתה עידוד היכולת להעריך ולקבל את מגוון בני האדם והדעות בחברה סביבנו.

שילת עם הציור

יצירתה של חניכת אקי"ם שילת אביסרור-פרץ היא אחת מתוך 20 היצירות שנבחרו להשתתף בתערוכה. הציור נסרק והוגדל לגודל ארבעה מטרים על שני מטרים, ככל העבודות המוצגות. חשיבות הגדלת הציורים ותלייתם במקום ציבורי, שבו עוברים מדי יום תיירים ונופשים רבים, מנגיש את האמנות כך שכל אחד יוכל לחוות וליהנות מהתערוכה תוך הליכה בנמל יפו הפסטורלי. חניכי אקי"ם הגיעו בהרכב מלא בליווי יו"ר אקי"ם אלי דקל, הצוות החינוכי ואורחים, לחלוק כבוד לשילת. בטקס הפתיחה הופיעה החניכה אולגה קורול בקטע מוסיקלי פרי יצירתה וריגשה את הקהל, אשר הריע לה ארוכות.

בעבודתה של שילת מצוירות שתי דמויות האוחזות זו בזו ומעל הכותרת "לתת מרחב אחד לשני, לתת מקום לעצמי". בסיום הטקס הוזמנה שילת לבמה וסיפרה על התהליך שהבשיל ליצירתה. "מאוד התרגשתי" משתפת אביסרור "בהתחלה לא תכננו שאני אספר על הציור שלי, אבל היה לי מאוד חשוב להסביר לכולם למה ציירתי אותו ולמה התכוונתי, אז התעקשתי. בסוף הטקס נתנו לי לדבר, כולם התרגשו ומחאו לי כפיים".

אז איזה סיפור עומד מאחורי הציור?

"ציירתי מתוך חוויה אישית שעברתי, כאשר נפרדתי מבן זוג שהיה לי. היינו ביחד תקופה ארוכה ובסוף זה נגמר והיה לי מאוד קשה. הבנתי שכל אחד צריך את המרחב שלו, גם כשנמצאים ביחד ולכן זה מה שציירתי. יש בציור בני זוג, שלמרות שהם ביחד כל אחד מהם נותן לשני גם מרחב אישי. שמחתי שהצלחתי להוציא את הרגשות שלי החוצה בציור, זה גם עזר לי להתמודד עם הפרידה".

חשבת שהציור שלך ייבחר?

"האמת שממש לא, ציירתי בשביל עצמי ולא ציפיתי. כשהוא נבחר מאוד שמחתי והרגשתי כבוד גדול והתרגשות רבה".

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה