כשסתימת הביוב בבניין מסתבכת - מי צריך לטפל ואיך



מערכת הביוב ביבנה משרתת אותנו נאמה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. לרוב אנו שוכחים מקיומה – עדות לשירות מוצלח במיוחד שאנו מקבלים אך ישנם מקרים שאפילו אחת המערכות הכי אמינות, מראה סימנים של חולשה וכשזה קורה, מדובר בסיטואציה מאוד לא נעימה.

למרות שיבנה היא אחת הערים שנהנית מתשתית ביוב חדשנית, הצפת ביוב כתוצאה מסתימה במערכת הצינורות הראשיים של בניין מגורים ביבנה אינה דבר נדיר לצערנו ובדרך כלל מי שיסבול מכך יהיו הדיירים בקומות הראשונות. בחרנו לענות על שאלות בוערות כגון מה עושים במקרה של סתימת ביוב, האם ניתן למנוע סתימות ביוב בבית המשותף ומי אחראי על הפתרון בכתבה שלפניכם.

פתיחת סתימת ביוב

הגורמים לסתימות ביוב בבניין משותף ביבנה

כדי להבין כיצד ניתן לטפל בסתימות והצפות ביוב בבניין המשותף, צריך קודם להבין מה ם הגורמים להיווצרותם. בדרך כלל, ישנם מספר רב של גורמים פוטנציאלים לסתימות ביוב כשעם הנפוצים שבהם ניתן למנות חדירה של שורשים אל הצינורות (בעיקר בבתים פרטיים באזור יבנה), התיישנות המערכת ואפילו תקלות נקודתיות שנבעו מחוסר מזל.

למרות כל אלה, ישנה תקלה אחת מאוד נפוצה בבניינים משותפים שמהווה את הגורם המרכזי לסתימות והצפות ביוב ביבנה – אנו מדברים על כללי התנהגות לא נכונים בכל הקשור להשלכת עצמים שונים אל האסלה – בעיקר מגבונים.

מדובר בנושא מעניין משום שלולא כולם היו נוהגים באחריות, סביר להניח שכמות הסתימות בבניינים משותפים היתה יורדת בעשרות אחוזים.

נשאלת השאלה מדוע זה לא קורה והתשובה לכך מחולקת לשניים. ראשית, תמיד יהיו את אלה שלא יגלו אכפתיות – אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתקלה עתידית – כלומר כזאת שלא מתרחשת באופן מידי. שנית, וכאן החלק המעניין – רבים דווקא כן מגלים אכפתיות ואפילו עושים שימוש במגבונים ייעודיים שנשטפים באסלה.

העניין הוא שגם המגבונים הללו גורמים לנזקים משמעותיים ובעוד שתקופת ההתפרקות של מגבון רגיל עומדת על מאות שנים, מגבון שנשטף באסלה, יתפרק לאחר מספר חודשים – תקופה שבה יכולות להיגרם סתימות.

נשאלת השאלה האם לא ניתן למנוע את הסתימות הללו? התשובה היא שבהחלט ניתן. על ידי הקפדה יתירה ושימוש במגבונים נשטפים באופן הנכון אפשר למנוע סתימות ביוב. מהו האופן הנכון – ממש כפי שמצוין על האריזה – לא יותר מ-3 מגבונים בכל פעם.

הפתרון – ביובית ביבנה

אם למרות זאת נתקלתם בסתימת ביוב כדאי להכיר את הדרך הטובה ביותר להתמודדות ולפתרון. כאן נכנסים לתמונה שירותי ביובית ביבנה.

ככלי שנוצר ונבנה על מנת לטפל בתקלות ביוב, ביובית היא האמצעי האפקטיבי הטוב ביותר להתמודדות עם סתימות ביוב והצפות. מגוון אמצעים שמתבססים על משאבות ושימוש מושכל בלחץ מים, הופכים את הביובית לכלי מעולה שיפתור לכם את כל בעיות הביוב לאורך זמן.

נתקלתם בסתימה או הצפה? הזמינו ביובית מקבלן ביובית ביבנה על פי הכללים הבאים:

  • בדקו את אזורי הגישה ובמידת הצורך הזמינו ביובית נמוכה.
  • עבדו עם קבלן ביוב בעל רישיונות והיתרים.
  • הזמנת ביובית בשעות הערב או בסופי שבוע יקרה ביותר מ-100%. אם ניתן להמתין לשעות הפעילות תוכלו לחסוך אלפי שקלים.
  • בצעו סקר שוק זריז והשוו שלוש הצעות מחיר.
  • הזמינו ביובית מיבנה משום שככל שתרחיקו לכת, כך הנסיעה של מפעיל הביובית תגדל ואתה גם העלויות שתצטרכו לשלם. מעבר לזה, הזמנת ביובית ביבנה תגיע אליכם בתוך זמן קצר יותר.

מי אחראי על הטיפול בבעיה?

לאחר שהבנו כיצד ניתן למנוע סתימות בעתיד ומה לעשות כאשר מתרחשת סתימת ביוב, נשאלת השאלה מי אחראי על טיפול בתקלות, אחזקה שוטפת ועלויות הזמנת הביובית.

כמו כמעט כל שירותי הבניין גם בתקלות ביוב כל הדיירים צריכים להשתתף בהוצאות. זה נכון שמי שסובלים יותר מכולם הם הדיירים בקומות הראשונות אך בואו לא נשכח שמדובר בבעיה שלא נוצרה על ידם.

במקרה של סתימת ביוב שמצריכה אינסטלטור או ביובית, הגוף שאחראי על הטיפול והסדרת התשלום יהיה וועד הבית. יחד עם זאת ומאחר שסתימת ביוב או הצפה הם לא בדיוק דברים שניתן לדחות את טיפולם, יכול בעל הדירה שסובל מהבעיה לפתור אותה בעצמו על ידי הזמנת ביובית ולאחר מכן לדרוש את התשלום מקופת וועד הבית.


 
$(function(){setImageBanner('af91ee99-ee47-47c4-966b-ecf28aa9d8b1','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('ea592dc6-5c68-463a-81aa-efdc4e70d4ae','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה