"ביחד אפשר לעשות דברים מדהימים"



חברת 'קהילה נגישה', מיקול ספיריטס, מספרת על מיזם חדש שהגיע לעיר ונועד להנגיש את המרחב הציבורי לאנשים עם מוגבלויות

בימים אלה קורם לו ביבנה עור וגידים מיזם 'גלגלי הדרום', אשר נועד להנגיש את המרחב הציבורי לאנשים עם מוגבלויות. התכנית, ביוזמת מסד נכויות, מיסודם של ג'וינט ישראל, ממשלת ישראל וקרן משפחת רודרמן, ובהפעלת יד שרה, מסייעת לאנשים עם מוגבלות ברחבי הדרום המרותקים לביתם לצאת אל המרחב הציבורי, לנהל אורח חיים עצמאי יותר ולהשתלב בקהילה.
התכנית ביבנה תפעל בשיתוף קהילה נגישה וחברת המתנ"סים ומי שמרכז אותה מטעמה הן מיקול ספיריטס ואתי רבינוביץ'.

התכנית פועלת במספר מישורים: מוקד מידע ותיווך נסיעות, המספק מידע על תחבורה ציבורית מונגשת לאנשים עם מוגבלויות שונות. המוקד יתאם בין בעלי רכבים בהם מתנדבים או בני משפחה, ומלווים בתחבורה ציבורית לנכים הזקוקים להסעה על מנת ליצור "רצף תחבורה" בשילוב עם שירותי תחברה ציבוריים. הדבר ייעשה באמצעות יצירת מאגר של מתנדבי נסיעות,  תושבים מקומיים המוכנים להסיע ברכבם הפרטי נכים או ללוות נכים בתחבורה ציבורית. כמו כן יהיו הדרכות לנסיעה בטיחותית - הדרכות לנכים, בני משפחה, מלווים, מסיעים מקצועיים של אנשים עם מוגבלות. בנוסף תהיה הפצת מידע על זכאות להסעות והגברת מודעות לחשיבות ההשתלבות בקהילה תוך עידוד הנכים להשתמש בשירותי ההסעה, לצאת מהבית ולהשתלב בקהילה.

חברי הפרויקט

"הפרויקט הזה רץ כבר בערים אחרות וזוכה להצלחה רבה" אומרת ספיריטס "אנחנו עובדים עם קבוצה של 16 חניכי אקי"ם, לכל אחד מהם מגבלה מסוג שונה. אנחנו בונים כרגע קבוצה של מתנדבים וזאת ההזדמנות שלי לפנות לכולם ולגייס עוד מתנדבים למיזם המדהים הזה. זאת תכנית של שנה והמתנדבים יעברו כולם הכשרה והדרכות על ידי אנשי מקצוע". עוד לפני שהחלה לקחת חלק בפרויקט שמעה עליו ספיריטס מבני המשפחה של בעלה, שכן גיסה הוא אחד מחניכי אקי"ם. "כשחמי וחמותי סיפרו לי על הפרויקט מאוד התרגשתי ולאחר מכן הגיעה גם ההצעה של החברה למתנ"סים שאקח בו חלק וכמובן שהסכמתי בשמחה רבה. אני מאוד מאמינה בשילוב הזה, ביחד אפשר לעשות דברים מדהימים".

המהפך של תחנת הדלק

דוגמה אחת לאכפתיות ושיתוף פעולה פורה ניתן לראות במהפך שעבר לאחרונה במתחם תחנת הדלק 'דור אלון' בכניסה לעיר. סביר להניח שמי שראה את השיפוץ שנעשה שם, כלל לא ידע את הסיבה האמתית בגינה הכל החל. לפני כשנה כשספיריטס עבדה שם בחנות החיות היא נתקלה באחד מחברי קהילה נגישה והבחינה שהוא אינו יכול להיכנס לחניות. "שמתי לב שהוא לא יכל בכלל לצאת מהאוטו, ביקש מהמוכרים בתחנת הדלק או בכל חנות אחרת, את מה שהוא צריך והם הוציאו לו החוצה וזה מאוד העציב אותי" מספרת מיקול. היא פנתה לאבי אסייג מנהל החנות בה עבדה, לאייל שוויצר מנהל תחנת הדלק וארז לוין מנכ"ל ביילסול וביקשה מהם להתאחד על מנת לשנות את המצב.

המהפך בחנות החיות ביבנה

"אבי אסייג הוא איש עם נשמה מדהימה ומיוחדת שתמיד רוצה לעזור ולהאיר אנרגיות מדהימות לכולם" אומרת מיקול "הם נרתמו למען מטרה מדהימה ומתבקשת והנגישו את כל החניות הנמצאות במתחם. בתום ארבעה חודשים של עבודות הכל היה מוכן. אין לי מילים לתאר את ההתרגשות שאחזה בנו כשראינו שהכל מונגש ועכשיו גם קונים על כיסא גלגלים יכולים להיכנס בקלות לחנויות. אני רוצה שבתי עסק אחרים בעיר יראו שעם רצון, נכונות ואכפתיות הכל אפשרי ויצטרפו למהלך הזה. אני רוצה להודות לאבי, אייל וארז שהאירו את הדרך ואין לי ספק שבעקבותיהם יבואו בעלי עסקים נוספים".


להתנדבות בפרויקט 'גלגלי הדרום' יבנה ניתן ליצור קשר עם הרכזות:

מיקול ספיריטס – 050-3377989
אתי רבינוביץ – 08-6119602

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה