מדברים מהלב



קבוצה של צעירים יבנאים החליטה לקיים בערב יום כיפור מעגלי שיח ודיונים בכיכר, במטרה לחזק את תחושת הקהילתיות ולחבר בין התושבים. בימים אלה הם מחפשים תושבים שייקחו חלק וינחו את הדיונים

בערב יום כיפור, בשנה שעברה, יצאה הדס ברבי לטיול רגלי ברחבי יבנה ולמרות שהיא עושה את זה כבר שנים רבות, היא חשה פתאום שמשהו חסר לה. "הרגשתי שלאנשים כבר אין ממש מה לחפש בחוץ. אז עוצרים ומקשקשים קצת על כלום וממשיכים הלאה. הייתה לי גם תחושה שמשנה לשנה יש פחות ופחות אנשים והרגשתי תחושת פספוס" היא מספרת. כך התחיל להתגלגל במוחה הרעיון לייצר משהו חדש, שיחבר בין אנשים בערב המיוחד הזה. "אנחנו, הצעירים של העיר, רוצים לפתח שיחות עמוקות ומהותיות יותר מהשיחות בכיכר שמתקיימות כל שנה ושמחים לנצל את היום המיוחד הזה שמלכד יחד את האנשים הקרובים אלינו".

מה הייתה המטרה?

"המטרה הייתה לייצר מרחב של חברותא ומעגלי שיח ולנצל את הערב הזה לקהילתיות, לשיח מלמד ומפרה, משהו עמוק יותר. זה יעשיר כל אחת ואחד מאיתנו ויחזק את תחושת הקהילתיות".

אז איך זה התגלגל?

"סיפרתי לכמה חברים והם חשבו שזה רעיון נהדר, גיבשנו את התכנית והתחלנו לקדם את זה. אנחנו עכשיו בשלב של גיוס אנשים שיעבירו את ההרצאות ואת מעגלי השיח".

חיזוק הקהילה

מה אתם מחפשים?

"תושבי יבנה שיבואו להעביר נושא שקרוב לליבם, לא מחפשים מישהו מקצועי ולא נושאים ספציפיים. כל אחד יכול לבוא ולהעביר משהו שחשוב לו או מעניין אותו והוא רוצה לשתף אחרים. אנחנו פועלים כרגע במסגרת הרשתות החברתיות ובקרוב נצא גם למרכזים המסחריים כדי לספר לאנשים על היוזמה ולהציע להם לקחת חלק".

יש כבר אנשים שנרשמו?

"כן, אבל עדיין לא מספיק. אנחנו צריכים כמה שיותר על מנת שתהיה אפשרות לקיים מספר מעגלים במקביל וככה כל אחד יוכל לבחור את התוכן שהוא יותר מתעניין לגביו".

על מה מדברים?

"אני אעביר משהו שמדבר על יום כיפור ונקיים שיח על היום הזה ומה המשעות שלו עבור אנשים שהם לא דתיים. נדבר על פוליטיקה ואקטואליה, אומנות, חברה, הכל מהכל. אנחנו לא תוחמים את זה לתחום מסוים, כי אנחנו פונים לכולם ורוצים שכל אחד יימצא בערב הזה את מקומו".

יש הנחיות מסוימות?

"יש שני דגשים חשובים. הראשון הוא שזה צריך להיות משהו שמכבד את היום, כי זה אירוע שהוא שומר כיפור. והשני, התוכן צריך להיות באורך של עד 45 דקות. זהו, כל השאר הדברים ובעיקר התכנים הם ללא מסגרת".

 

לפרטים והרשמה ניתן לפנות להדס:

050-5857328

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה