"לא קיבלנו שום דבר על מגש של כסף"



רונן זהבי, יושב ראש הנהגת ההורים בבית הספר 'רבין', מסכם שש שנים של פעילות ענפה ומדבר על האתגרים שניצבו בדרך, על תחושת ההצלחה ותחושת הגאווה, על הקהילה בשכונת יבנה הירוקה וגם על פוליטיקה. ולא, אין לו שום כוונה להיכנס בעצמו לזירה הזאת

.

שש שנים היה רונן זהבי חלק מרכזי ובלתי נפרד מהנהגת ההורים בבית הספר 'רבין' שבשכונה הירוקה. כעת, לאחר שבנו סיים את לימודיו, גם הוא סוגר את הפרק הזה בחייו בסיפוק גדול ותחושת גאווה. "נכנסתי להנהגת ההורים מיום הקמתו של בית הספר" מספר זהבי "בשנה הראשונה הייתי הסגן של יושב הראש ולאחר מכן שנתיים יושב ראש, לקחתי פסק זמן ובשנתיים האחרונות חזרתי לתפקיד שוב". זהבי מעיד על עצמו כי עד לאותו רגע, שבו החליט להצטרף להנהגת ההורים של בית הספר, הוא היה פחות פעיל ומעורב במסגרות החינוכיות אליהן השתייכו ילדיו. אולם כשעברו בני המשפחה מיהוד ליבנה הירוקה וכשהוא נכנס לבית הספר החדש משהו בו התעורר וגרם לו להרים את הכפפה.

"אני חושב שחדוות העשייה, הרצון לבנות משהו חדש בשכונה החדשה ובעיר החדשה שבה בחרנו לבנות את חיינו, זה מה שגרם לי לקחת חלק" הוא אומר. "עד לאותו רגע הייתי פחות מעורב, אני מאוד עסוק בעיסוקיי הפרטיים ובשגרת החיים ומעולם לא מצאתי פנאי לדברים שמעבר. הפעם הרגשתי שנוצר פה משהו מיוחד וחדש ורציתי להרים את זה למעלה. היום בית הספר הוא הגדול ביותר בעיר, עם 600 תלמידים. יצרנו הנהגה חזקה, עשינו פעילויות, הכנסנו חדשנות ופרויקטים למען הקהילה והכל לטובת הילדים, הסביבה והקהילה ביבנה".

כיצד באה לידי ביטוי הנהגה חזקה?

"הנהגה פעילה מאוד, יוזמת לאורך כל השנה מעל ומעבר לנדרש ולמצופה. הנהגה שמגדילה ראש ויוזמת תהליכים, מלוכדת ששמה הכל בצד ופועלת למען הילדים".

למה בחרת לקחת פסק זמן באמצע?

"העבודה של יושב הראש היא מאוד אינטנסיבית ועמוסה, יש המון מטלות וזה הרבה פעמים מכביד ודורש תעצומות, במיוחד בבית ספר גדול כמו 'רבין'. זה ממש כמו לנהל ישוב קטן, עם כל הבעיות שמלוות לכך. אנשים לא תמיד נותנים את הדעת על המורכבות שיש בתפקיד הזה. אז בחרתי לקחת צעד אחורה ובזמן הזה ניהלו את ההנהגה שני הורים מהבניין שלי, שעשו עבודה מאוד טובה".

באילו הישגים אתה הכי גאה?

"במהלך השנים הללו הצלחנו להשיג אולם ספורט, שהיה חסר מאוד לבית הספר בעיקר כדי לאסוף את התלמידים וההורים בטקסים ואירועים למיניהם. בעקבות מספר רב של ישיבות עם ראש העיר, הוא קיבל לבסוף את עמדתנו ועל זה מגיע לו כל הכבוד. הדבר השני הוא פתיחה של כיתה א' נוספת, שגם לזה ראש העיר נרתם וסייע. זה היה בשנה השנייה של בית הספר, עוד לפני שנכסה הרפורמה של 32 תלמידים בכיתה ואנחנו הצלחנו, בזכות המהלך הזה, לצמצם משמעותית את מספר התלמידים בכיתות א'".

 

אז היה שיתוף פעולה טוב ביניכם לבין ראש העיר?

"הרגשנו שיש לנו תמיד דלת פתוחה ואוזן קשבת בכל הנושאים שאותם העלנו ובהם ביקשנו לטפל. ראש העיר הוא לא תמיד פרטנר קל, אבל ברגע שאתה יושב איתו ומציג לו את הדברים בצורה ראויה וברגע שהוא מבטיח אתה יודע שהוא יעמוד מאחורי ההבטחות שלו ויקיים".

 

אילו פרויקטים ייחודיים נעשו ביוזמת ההנהגה?

"דאגנו לגייס כספים ולקנות מזגן לשומר בית הספר, כדי לתת לו תנאים ראויים ונוחים יותר. דאגנו לגיוס מוצרי מזון למשפחות נזקקות, הילדים היו שותפים פעילים בעניין הזה והביעו נכונות ומעורבות. ערכנו פעילויות תרבותיות במהלך כל השנה. גולת הכותרת היא אירוע 'בוקר של כיף', במסגרתו עושים יריד מכירות ובכסף שנאסף קונים דברים לבית הספר. מדובר בעבודה משותפת של הנהגת ההורים וועדת התרבות של בית הספר, שעובדים לילות כימים על מנת להרים את הפרויקט הזה".

 

היו גם מאבקים בדרך?

"לא קיבלנו שום דבר על מגש של כסף. כל הישג כזה דורש התמדה, הרבה ניסיונות ומהלכים שנעשים מאחורי הקלעים ולא מעט חילוקי דעות. הרעיון בהנהגה חזקה ומגובשת הוא שכל אחד מהחברים יודע שלא תמיד הוא יקבל את מה שהוא רוצה, וצריך לקבל החלטות קולקטיביות לטובת הכלל. מה שעמד לנגד עינינו לכל אורך הדרך אלה הילדים, איך לתת להם בית ספר טוב יותר ותשתית טובה יותר. ברגע שיש הנהגת הורים חזקה אז גם בית הספר נרתם וגם הרשות המקומית משתפת פעולה. ההצלחה נובעת משיתוף פעולה פורה בין שלושת הקצוות של המשולש הזה. ברגע שרואים שצד אחד מתאמץ ועושה, אז גם הצדדים האחרים עושים את החלק שלהם".

 

איך אתה עוזב את בית הספר?

"אני מרגיש שאני משאיר בבית הספר הנהגה חזקה, שתיתן מענה טוב לשנים הבאות. דור בא ודור הולך ואין לי ספק שהם ימשיכו להנהיג בצורה טובה וראויה".

 

יש לך כוונה לקחת חלק פעיל גם בבתי הספר האחרים?

"כרגע עדיין לא קיבלתי החלטה סופית ואני שוקל את העניין. היום אני יודע בדיוק מה זה דורש וזאת עבודה לא פשוטה, מסביב לשעון. לא פעם כשאני משוחח עם יושבי ראש אחרים אנחנו מדברים על זה שזו עבודה קשה שאין עליה תגמול. יחד עם זאת, שום תגמול שבעולם לא יכול להשתוות לתחושת הסיפוק שיש בעשייה".

 

 .

במקביל לפעילות שלו בבית הספר, לוקח זהבי חלק פעיל גם בכל מה שמתרחש בשכונה הירוקה. "כשבאנו לגור בשכונה הירוקה עוד לא היו מערכות של כבישים ותשתיות ראויות. קיבלנו את זה בהבנה כי זאת הייתה שכונה חדשה וברור שדברים כאלה לוקחים זמן" הוא אומר "עברו מאז בסך הכל שש שנים, שזה לא הרבה זמן, אבל חלו שינויים משמעותיים".

אתה גם לוקח חלק בכל הסוגיה סביב הקאנטרי

"נכון. הקאנטרי הקיים מבוסס על מניות ובעקרון סגור לאוכלוסייה שאינה מחזיקה במניות והבריכה העירונית קטנה ולא מספקת. הרגשנו שאין מתן מענה הולם לכמות גדולה של משפחות, שרוצות לבלות את ימי הקיץ בבריכה. אנחנו מקווים שהקאנטרי החדש ייבנה במהרה, אבל הכי חשוב שיעמוד בסטנדרטים גבוהים על מנת שכלל התושבים יוכלו ליהנות ממנו".

מה אתה חושב על מה שקורה היום בעיר באופן כללי?

"אני מעריך מאוד את ההתניה של ראש העיר של בנייה המאסיבית בהקמת תשתיות נדרשות וראויות. העיר מתפתחת בצורה דרמטית וחייב להתאים אותה לקליטה של תושבים חדשים מכל הבחינות, תשתיות, תחבורה, מערכות מים וביוב, חינוך, תרבות ופנאי וכיוצא בזה. חשוב שהדברים ייעשו בצורה מדורגת ומותאמת".

איזו קהילה נוצרה ביבנה הירוקה?

"קהילה חזקה, שיודעת מה מגיע לה ולמה היא ראויה. יש וויכוחים בפורומים השונים בין הוותיקים לחדשים, אבל צריך להבין שלאוכלוסייה החדשה יש ציפיות גבוהות מהמקום שבו היא בחרה להקים את ביתה. האוכלוסייה הוותיקה התרגלה לסטנדרטים אחרים ואנחנו נמצאים היום במקום אחר. כמובן שצריך לעשות הכל בדרך נאותה ולא מתלהמת".

אתה מדבר גם על מאבק השבת?

"נכון. במהלך השנים היו וויכוחים על פתיחת עסקים בשבת ברוגובין. בסופו של דבר הגיעו לעמק השווה בצורה הוגנת. לאוכלוסייה החילונית יש מענה הולם, בדמות פתיחת מספר מצומצם של חנויות. מצד שני, אין כאן מרכזים מסחריים שלמים שפתוחים בשבת ולכן אופייה של העיר לא משתנה. יש איזון בין הצרכים של האוכלוסיות השונות ומהלך של פתיחת עסקים ספורדיים ברוגובין היה מהלך נכון, שהוכיח את עצמו בסופו של דבר. ביוזמתי נפתח גם בית מרקחת תורן בשבת, גם ראש העיר נרתם לזה, וכיום זה חלק אינטגרלי מהעיר. תושבים שנזקקים לתרופות בשבת לא צריכים להרחיק לערים אחרות, זה נכון גם לאוכלוסייה הדתית. מדובר על החלטה שהיא בבחינת פיקוח נפש ואני שמח שהגענו לאיזון והסכמה גם בעניין הזה. החכמה היא לדעת לנתב בין האוכלוסיות ולהגיע לנקודת האמצע, בה כולם ירגישו בנוח. חושב לשים דגש על איחוד ולא על המריבות וחיכוך".

שקלת להיכנס לפוליטיקה המקומית?

"אני עובד מדינה ולכן זה לא מתאפשר לי. יחד עם זאת אני מעורב ומכיר היטב את הנפשות הפועלות. אני חושב שצבי גוב ארי עושה עבודה מאוד טובה. מתחולל בעיר שינוי משמעותי ואם אני משווה אותה למה שהיה כאן לפני שש שנים, כשרק הגענו לגור כאן, אז יש הבדל של שמיים וארץ. העיר מקבלת צביון חדש והיא השתנתה בצורה דרמטית בכל מה שקשור לתשתיות, עסקים וחינוך. לראש העיר יש בהחלט מקום של כבוד בשינוי הזה".

מה אתה חושב על מערכת הבחירות?

"נראה שהולכת להיות מערכת בחירות מאוד חמה ולהוטה, אבל אנשים צריכים לדעת שטובת העיר קודמת להכל. בתפיסה שלי כל אחד צריך להציג את מרכולתו ואת הדברים החיוביים שבו ולא להתעסק במה שפחות טוב אצל האחר. חשוב לשמור על תרבות דיבור, לא להתלהם ולזכור שבסופו של התהליך כולנו כאן כדי להישאר, להיות חלק מהעיר הזאת ולפעול למענה ולמען התושבים. אני מקווה שתהיה מערכת בחירות שלווה ופרודוקטיבית".

ולסיכום.

"לסיכום חשוב לי להעביר מסר, זאת לא חכמה לשבת ולהתלונן על מה לא בסדר בעיר, בשכונה, בגן או בבית הספר. קל מאוד לשבת מאחורי המקלדת ולהקליד, אבל זה לא מה שיוביל לשינוי. אני קורא לכולם לעזוב את המקלדת ולבוא לתרום לקהילה ולעיר, לטובתנו ולטובת ילדינו".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה